At flytte til Danmark med egen motorcykel
Fra : LasseNC

Dato : 28-08-08 01:23

Hej!

Er der nogen der kender reglerne for hvor lang tid jeg må køre på min
irsk registrerede motorcykel når jeg flytter tilbage til Danmark?

Fx. i irland kunne jeg køre på mit danske køretøj et år, ligeledes er
det med Schweiz.

Fra : Søren Larsen

Dato : 28-08-08 09:22

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Se her:
http://www.bt.dk/article/20051219/KRIMI/112190004/1053

Hvis det står til troende kan det vist ikke betale sig!

/Søren

Fra : KentBM

Dato : 28-08-08 12:36

Søren Larsen skrev:

> Hvis det står til troende kan det vist ikke betale sig!
Det står der faktisk ikke noget som helst om. I forbindelse med
almindelig flytning tilbage til Danmark står der i artiklen, at man har
14 dage til at kontakte Skat for omregistrering af køretøjet.

Denne omregistrering forgår med et kontant beløb til Skat i forskud,
indregistrering, og så en beløb tilbage/yderligere alt efter den
endelige vurdering. Men prøv at se tilbage i denne gruppe og følge nogle
af linkene til Skat, hvor afgiften på cyklen kan findes.

Og hvis jeg har totalt misforstået fremgangsmåden, så er der en masse
venlige og vidende motorcyklister i denne gruppe, som helt sikkert vil
kunne gøre opmærksom på, hvor fejlene ligger

Og til sidst, velkommen tilbage.

--

Kent

Fra : Søren Larsen

Dato : 29-08-08 15:29

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i meddelelsen

> Det står der faktisk ikke noget som helst om. I forbindelse med almindelig
> flytning tilbage til Danmark står der i artiklen, at man har 14 dage til
> at kontakte Skat for omregistrering af køretøjet.

Jep, min fejl - dårlig formulering. Det jeg mente var at det ikke kunne
betale sig at undlade at omregistrere, med tanke på hvor dyrt *det* kunne
blive!

/Søren

Fra : James Derry

Dato : 03-09-08 00:13

Skal du absolut "tilbage" i juridisk forstand?
Bare blive boende i Irland! Du kan jo besøge
Danmark om sommeren!

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 28-08-08 21:01

[...]

Prøv disse links