Karb.synk. på Bimse ?
Fra : Brian Sørup

Dato : 27-08-08 15:25

Hejsa

Hvordan er det med at synkronisere Bing. karburatorerne på en R80'er -
gutten siger der ikke er egnede studse til vacuumslangerne.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-08 16:14

On Wed, 27 Aug 2008 16:25:29 +0200, Brian Sørup wrote:

> Hejsa
>
> Hvordan er det med at synkronisere Bing. karburatorerne på en R80'er -
> gutten siger der ikke er egnede studse til vacuumslangerne.

Så bruger Du den gammelkendte á lytte ved lydpotterne, evt mærke efter med
håndflader. Det er ufatteligt let at indstille en boxer til
"puf,puf,puf,puf"

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : xs1100

Dato : 27-08-08 19:36

meddelelse news:1x2x8f5c0zww3.mrkcrvx86cjk$.dlg@40tude.net...

> Så bruger Du den gammelkendte á lytte ved lydpotterne, evt mærke efter med
> håndflader. Det er ufatteligt let at indstille en boxer til
> [...]

Jep, og når du kan stille en engangslighter på højkant på benzindækslet og
den bliver stående når motoren går i tomgang, så kører din boxermotor fint

Meget brugt når du stiller gamle russiske boxermotorer.
Mvh
Jarl
--
x russer ejer

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 27-08-08 20:32

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan er det med at synkronisere Bing. karburatorerne på en R80'er -
> gutten siger der ikke er egnede studse til vacuumslangerne.

En nem og god metode er at justere hver side for sig.
Fjern højre tændrør og juster venstre karburator. Derefter samme procedure
i den anden side.
Er der en CO tester til rådighed kan det blive helt optimalt.

Palle

Fra : Kryger

Dato : 27-08-08 21:52

"Palle Bugtrup" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> procedure i den anden side.
> Er der en CO tester til rådighed kan det blive helt optimalt.

Ja det er sjovt så let det lyder det med synkronisering af karburatorer og
pudsigt så mange 2v boksere man så ser og hører, der ikke lige står helt
perfekt

/Jesper

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 28-08-08 04:46

pas på med at fjerne tændrørshættenm, hvis det er en model efter
vistnok 81 kan du slå tændingsmodulet ihjel.

Men som sagt, det er lige ud ad landevejen, du kan sagtens lytte dig
frem

Kim
R100RS

Fra : O.L

Dato : 28-08-08 15:37

Hvorfor ikke bare bruge de studse, der sidder under karburatoren, beregnet
til at sætte slangerne på vaccummeteret på. De er på min R80'er, og er
blevet brugt flere gange, så.
BMW R80 ST