VS1400 batteri/strøm problemer
Fra : Frankie

Dato : 26-08-08 18:12

Hejsa,

Jeg må først indrømme jeg er pisse dårlig til strøm

Jeg har en VS1400 87'er som fik nyt batteri for ca. 3 mdr siden. Kommer så
kørende en aften og den begynder så småt at give nogle små hak som hurtigt
bliver værre. Jeg holder ind til siden og konstaterer at motor går ujævnt.
Jeg slukker for lige at tænke mig om men efterfølgende er alt strøm væk.
Ingen lys, horn eller starter.

Efter besværligt hjemtransport måtte jeg så konstatere at batteri var tomt
så opladning startede men kan stadig ikke få nok strøm på til at starte
selvom min lader er en superdyr Ctek med impuls osv.

Der er vel ingen tvivl om at batteri er faldet sammen men kan det ske så
pludseligt mens jeg kører eller kan der være andet i vejen som har
forårsaget det. Grunden til jeg tvivler er at både for, bag og nummerplade
lys er sprunget.

På bar bund så alle input er brugbare ?

/Frank

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-08-08 18:42

"Frankie" <sutmin@wodstrup.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så pludseligt mens jeg kører eller kan der være andet i vejen som har
> forårsaget det. Grunden til jeg tvivler er at både for, bag og

Din ensretter/laderegulator er stået af....
Den lader med alt for høj spænding og koger alt vandet af batteriet (det
lugter som rådne æg)
som følge deraf er alle dine pærer sprunget, hvis du er heldig har
resten af dit elektronik overlevet : CDI-box, benzinpumpe, instrumenter,
m.m.

Been there, still got the T-Shirt.......
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : wod

Dato : 26-08-08 21:17

On 26 Aug., 19:41, "Brian Sørup" <camaropower...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> m.m.
>
> Been there, still got the T-Shirt.......

Du lyder sikker og det lyder logisk og passer sammen.

Men kan man rede sådan et kogt batteri ved bare at genfylde vand på og
lade forsigtigt ?

Hvor lang tid har det ca. taget at koge sådan et halvstort batteri
tørt og hvorfor springer pærerne først til sidst ?

/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-08 06:25

On Tue, 26 Aug 2008 20:16:57 -0700 (PDT), wod wrote:

> Hvor lang tid har det ca. taget at koge sådan et halvstort batteri
> tørt

Et par timer.....

> og hvorfor springer pærerne først til sidst ?

Fordi at akkumulatoren kæmper imod den forhøjede spænding så længe den kan.
Selv hvis at Du genfylder med demineraliseret vand, så bliver det stadig en
meget skadet akkumulator.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08