Hvor kan man køre enduro her i landet
Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 01:50

Hvor kan man lege i terræn med MC uden at blive skudt , gerne Fyn,
Sydjylland.

Jeg tænker i første omgang ikke på løb, selvom man måske bliver nødt til at
køre i klub, for at få lov til at træne.

Poul B-H

Fra : Hans/NTV

Dato : 25-08-08 01:01

Hej Poul
Jeg ville jo tage kontakt til http://www.dormck.dk/ og høre om
mulighederne her.
mine 25 ører

hVh
Hans/NTV

Fra : Anders Majland

Dato : 25-08-08 09:40

> Hvor kan man lege i terræn med MC uden at blive skudt , gerne Fyn,
> Sydjylland.

Enduro - kørsel ad små snævre spor uden for vejene.
Så ingen steder uden tilladelse fra den enkelte lodsejer.

Hverken i offenlig eller privat skov er det som udganspunkt tilladt at køre
uden for vejene. Og i mange skove/plantager er der end ikke nogle veje at
køre lovligt på - Men man kan som regel stole på at der er skiltet med et
forbud .

Som udgangspunkt må man gerne køre på private veje - medmindre de kun går
til (forbi) en enkelt matrikkel. Men selvom man er kommet langt ud i det
åbne land møder man nemt skilte med "uvedkommende færdsel forbudt" eller
"gennemkørsel forbudt" Og hvis man ikke vil skydes bør man nok respektere
dem ... Også selvom man reelt ikke kan vide om skiltet er sat lovligt op
eller ej. Der skal politi/kommunal tilladelse til at sætte sådan et skilt op
på en privat vej. Men alle kan jo købe dem.

Se evt
http://www.skovognatur.dk/NR/rdonlyres/32C3537A-EF16-489D-98C3-C093573F991F/7086/skiltevejledning.pdf

Desværre er der mig bekendt ikke noget kortmaterialer tilgængeligt der kan
fortælle en hvorvidt en vej er tilgængelig for mc kørsel eller ej - Så når
man skrivebordplanlægger en tur kan man næsten være sikker på at måtte
improvisere undervejs når man møde forbudsskilte.

> Jeg tænker i første omgang ikke på løb, selvom man måske bliver nødt til
> at
> køre i klub, for at få lov til at træne.

Enduro-sektionens kontaktpersoner:
http://www.enduro.dk/00_menu/Main.htm

Eller prøv at se om der er nogle egnede områder lokalt. Måske en nedlagt
grusgrav eller lign. Der er det ikke umuligt at få lov at køre medminde
ejeren har en aversion mod motorcyklister ...

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-08 03:00

Jeg har checket klubberne dog ikke spurgt direkte, jeg håbede på at der var
nogle vidende enduroer her men man holder måske sine køresteder hemmeligt.

Poul

Fra : Anders Majland

Dato : 27-08-08 14:57

> Jeg har checket klubberne dog ikke spurgt direkte, jeg håbede på at der
> var
> nogle vidende enduroer her men man holder måske sine køresteder hemmeligt.

Det kan nemt være - hvis har fundet et godt spor hvor lodsejerne ikke
brokker sig så ønsker man jo ikke mere trafik der ...

Selv kører jeg gerne "greenlanes" - hverken min teknik, fysik eller cykel
egner sig til enduro spor... Så ikke mere offroad end en nyhøstet mark

/A

Fra : dots

Dato : 28-08-08 08:15

"Poul B-H" <pbh a pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var
> nogle vidende enduroer her men man holder måske sine køresteder hemmeligt.

Hej Poul

Som udgangspunkt kan man vel sige at alle endurospor her i landet er
"hemmelige," medmindre de er annonceret som enduroløb og godkendt i hoved og
røv.

Hvis du vil ud at køre i et lokalområde, så må du finde nogen ligesindede
der véd, hvor det er ok at køre.
Og netop det kan du bruge klubberne til.
Hvis du ikke spørger, ja så får du ikke noget at vide...

dots
- med et "hemmeligt" endurospor i baghaven på sjælland...

Dansk Off-Road MC Klub
www.dormck.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 16:55

Jeg har bl.a. ikke spurgt fordi jeg endu ingen enduro MC har, idet jeg først
ville undersøge om jeg kan bruge den, her i regel Danmark.

Er der nogen her der kører på Fyn eller i Sydjylland, så vil jeg gerne
snakke med dem på pbh a pc.dk

Poul

Fra : dots

Dato : 28-08-08 18:17

> [...]
> først ville undersøge om jeg kan bruge den, her i regel Danmark.
>
> Er der nogen her der kører på Fyn eller i Sydjylland, så vil jeg gerne

Åhja , er du håbløst naiv eller hva ???!!!
Kom igen når du er stor nok til legalt at føre en enduro mc !

Hul i jorden... !
dots

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 28-08-08 21:48

> Åhja , er du håbløst naiv eller hva ???!!!
> Kom igen når du er stor nok til legalt at føre en enduro mc !
>
> Hul i jorden... !

Ja jeg synes i skal gå udenfor og slås med kæppe istedet for

/tue

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 28-08-08 23:30

"Nygaard (4330)" <holmnygaard.fjerndette@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:48b70f12$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja jeg synes i skal gå udenfor og slås med kæppe istedet for

Tag det dog roligt, underholdningsværdien er da høj, og Dorte fører på
point

--
Michael D

Fra : dots

Dato : 29-08-08 09:10

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Nygaard (4330)" <holmnygaard.fjerndette@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Tag det dog roligt, underholdningsværdien er da høj, og Dorte fører på
> [...]
Tak, tak
Det er altid rart at kunne bidrage til lidt underholdning.
Men det rækker vist ikke til cola og popkorn denne gang.

Jeg kunne sagtens hjælpe Poul på sporet af nogle folk, men det er han
tydeligvis ikke interesseret i.
Såe, pyt med det.

dots

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-08 23:38

> [...]
> Men det rækker vist ikke til cola og popkorn denne gang.
>
> Jeg kunne sagtens hjælpe Poul på sporet af nogle folk, men det er han

Ææhhh , hvoraf slutter du det, jeg fatter stadigvæk intet ?

venlig hilsen
Poul

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-08 23:36

> [...]
>>
> Åhja , er du håbløst naiv eller hva ???!!!
> Kom igen når du er stor nok til legalt at føre en enduro mc !

Ææhhh hvad sker der her ? Er jeg gået glip af et svar, jeg fatter intet ??

Må vi så få kammertonen og en forklaring ?

Poul

Fra : dots

Dato : 03-09-08 12:35

"Poul B-H" <pbh a pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ææhhh hvad sker der her ? Er jeg gået glip af et svar, jeg fatter intet ??
>
> Må vi så få kammertonen og en forklaring ?
>
> Poul

Ja, det må du da.

Jeg kan læse mig til at du har mødt nogle af drengene i Vejle.
Og de havde jo travlt med at køre, det klart.

Hvis du er interesseret i enduro så er www.dormck.dk stadig vejen frem.
Ikke mange af dem/os hænger ud her, derfor vil jeg stærkt anbefale dig at
søge kontakt der, uanset om du pt er indehaver af en enduro mc endnu eller
ej.
Det er dér du kan finde hvad du søger.

Pga dit svar på mit tidligere indlæg, om at at søge kontakt til klubberne,
blev jeg sg godt nok lidt gnaven, ja.
Fordi det virkede som spild af tid at forsøge at guide dig på vej, når du
alligevel ikke ville ha' den hjælp.
Men bare stikker en email adresse, og tilbagelænet venter på at folk skal
oplyse dig.
Sådan foregår det ikke helt.

dots
- og stikker dig lige en undskyldning, for at jeg antog dig for en
teenager...

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 03-09-08 15:14

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP>
> dots
> - og stikker dig lige en undskyldning, for at jeg antog dig for en
> teenager...
Man behøver jo ikke være teenager, for at opføre sig som en drengerøv!
--
Michael D
(Drengerøv)

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 23:06

> [...]
> Sådan foregår det ikke helt.
>
> dots
> - og stikker dig lige en undskyldning, for at jeg antog dig for en

Takker, akcepteret.

Jeg skal forsøge at optræde lidt mere modent, men er jo nok inderst inde
stadigvæk en drengerøv )

Poul

Fra : dots

Dato : 04-09-08 13:02

> Takker, akcepteret.
>
> Jeg skal forsøge at optræde lidt mere modent, men er jo nok inderst inde
> stadigvæk en drengerøv )
>
> Poul

Der er absolut intet galt med drengerøv, faktisk ville verden være
usandsynligt kedelig uden !
Og der ville nok slet ikke findes hverken off-road eller enduro ...

Men tjek det nu, gå ind og spørg om alt det du vil vide.

dots
- som udover de 3 mc'er i stalden, også har GasGas, Jack-ass og Rookie.
Heste med drengerøvs-navne, hehe

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-08 14:41

> [...]

"dots" <dots@tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg kunne sagtens hjælpe Poul på sporet af nogle folk, men det er han

Jeg ved stadigvæk ikke hvad jeg har gjort mig skyldig i og dots er mere
interesseret i at komme med mystiske antydninger end at forklare hvad hun
mener men jeg må jo hellere forsvare mit gode navn og rygte alligevel:

1. Jeg har haft kørekort længere end de fleste herinde, hvad det så har med
sagen at gøre.

2. Jeg kørte (fra Odense) til Hill climb i Vejle og var nok den eneste
tilskuer, så mon ikke jeg har vist interesse ? Forøvrigt arrangeret af
www.dormck.dk og fundet på de enduro/offroad internet sider jeg har
studeret.
Jeg har også været i Århus ifm. et motionsløb, hvor en klub præsenterede
tur/offroad maskiner.

3. Jeg spurgte en mand og en kvinde i teltet i Vejle om klubben og enduro
men de vidste tilsyneladende ikke så meget om det. Kørerne fik jeg kun talt
lidt med, de var jo travlt optagne. Materialer om klub/enduro var der intet
af.
Selvom jeg intet havde med arrangement og klub at gøre, støttede jeg dem
endda ved, over for en fastboende på stedet, at give udtryk for hvor dejligt
det var, at naboerne til arrangementet, kan give plads til andre, selvom de
støjer og man selv ikke er interesseret i motorcykler.

4. Da jeg har forståelse for at man ikke vil offentligøre alt på internet,
anførte jeg min mailaddresse, så jeg evt. kunne få oplysninger privat.

5. Af hensyn til klubberne, som drives på frivillig basis, har jeg ikke
villet skrive til dem, med en masse spørgsmål, når jeg ikke en gang har en
maskine endnu.

6. Du må gerne kalde mig naiv, da jeg synes det er en vældig positiv
egenskab. Det er de der udnytter naive mennesker, der er noget i vejen med.

Poul

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 01-09-08 16:06

> 2. Jeg kørte (fra Odense) til Hill climb i Vejle og var nok den eneste
> tilskuer, så mon ikke jeg har vist interesse ? Forøvrigt arrangeret af
> [...]

Hej Poul

Du kan jo kigge ind ved www.tenere.dk Det er landets største klub for
offroadorienterede, og selv om vores hovedvægt ligger på grusvejskørsel
er klubben stor nok til også at kunne favne teknisk
kørselsinteresserede.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-08 18:37

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:48bc04c0$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> offroadorienterede, og selv om vores hovedvægt ligger på grusvejskørsel er
> klubben stor nok til også at kunne favne teknisk kørselsinteresserede.

Takker

poul

Fra : Anders Majland

Dato : 04-09-08 09:35

>>> studeret.

Der er igen gang i den på søndag.
http://www.tenere.dk/medlem/kalender/nkvis.asp?id=508
(Dorcmk arrangement, men jeg havde lige lettere ved at finde ovenstående
link)