Argh! stjålet hjelme ved Zoo
Fra : Dak

Dato : 24-08-08 21:56

Så blev det min tur til at få stjålet mine hjelme. endda to af
slagsen. Var taget ud til søndermarken på frederiksberg for lige at
hente nogen præmier til zulu sommerbio, så jeg var højst væk i et
kvarters tid. Det tog lidt længere tid at gå over til bio stedet end
beregnet. Og da vi kom tilbage til hjørnet af søndermarken(den tættest
mod hovedbanen og vesterbrogade) så var vores hjelme væk. :-/ Vi vandt
forresten 2 biografbilletter og 10 øl. Så hvis forsikringen ikke dækker
så blir det min livs dyreste omgang bio og øl.

Så hvis i finder 2 hjelme af mærket caberg som er sort og Mroberts som
er multifarvet så sig lige til.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Siavash T.

Dato : 25-08-08 00:18

SURT. gad vide hvad man kan bruge et par brugte hjelm til? Man kender
jo ikke historien bagved disse og derfor ikke kan være sikker på
holdbarheden. forstå mig ret , man ved ikke hvad de har været udsat
for? det må være en/nogen amatør(er) der finder på sådan noget.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 25-08-08 07:26

Dak was thinking very hard :
> [...]
>
> Så hvis i finder 2 hjelme af mærket caberg som er sort og Mroberts som er multifarvet så sig lige til.

Ved godt dette ikke hjælper eller gør skaden god - Men jeg er nysgerrig.
Når man forlader sin MC og ikke har den i øjesyn (hvilket jeg går ud fra sker her) - Hvorfor tager man så ikke sin hjelm med?

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-08-08 11:53

Michael Vilhelmsen wrote:

> Når man forlader sin MC og ikke har den i øjesyn (hvilket jeg går ud
> fra sker her) - Hvorfor tager man så ikke sin hjelm med?

Fordi ens lommer er for små.

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-08-08 12:28

Michael Vilhelmsen wrote:

> Når man forlader sin MC og ikke har den i øjesyn (hvilket jeg går ud fra
> sker her) - Hvorfor tager man så ikke sin hjelm med?

Fordi den er bedre beskyttet i topboksen.

--
vh
Torben

Fra : Dak

Dato : 25-08-08 13:09

> Ved godt dette ikke hjælper eller gør skaden god - Men jeg er nysgerrig.
> Når man forlader sin MC og ikke har den i øjesyn (hvilket jeg går ud fra
> sker her) - Hvorfor tager man så ikke sin hjelm med?

Fordi man har en hjelmlås. som vist også svare et andet spørgsmål i
denne tråd.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-08-08 18:44

"Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fordi man har en hjelmlås. som vist også svare et andet spørgsmål i
> [...]
"Fordi man har en hjelmlås..." - for et par år siden var jeg i biffen med
min bror - Imperial, og det var en af Starwors.....så det er sku nok 4-5 år
siden
Vi parkerede på hver sin side af biffen - jeg på fortovet foran
rejsenbureauet i masser af lys og med hjelmen låst fast med en wire med
løkke i begge ender.
Altså gennem bov porten på hjelmen og så begge ender af wiren i hjelmlåsen.
Min bror holdt om hjørnet og brugte også sin hjelmlås. Om hjørnet i sidegade
er det ikke nær så meget lys.
Men der var da lys nok til at en eller anden klaphat skar D-ringene af -
eller sku' jeg sige skar hjelme af D-ringene, for det var dem der hang
tilbage.
En ting er at sku køre nordpå en ret kølig efterårs-aften uden hjelm - en
anden ting er at man så også skal undvære sin kulfiber-hjelm til man får
købt en ny

BMW har på flere modeller en fastboltet wire under sædet; træk den frem
(wiren, altså) og gennem hjelmen og sæt den fast i krogen under sædet. Når
du så låser sædet igen hænger hjelmen væsentligt bedre beskyttet mod den
slags hærværk end med en traditionel hjelmlås.
For at skære D-ringene af en hjelm kan da ikke være fordi man har tænkt sig
at bruge den uden ringene ?

Wiren med løkke i begge ender var købt hos Louis for nogle år siden - hvis
de ikke har dem endnu må enhver rigger ku klare det job.

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-08-08 20:30

Jesper Hedegaard wrote:
> For at skære D-ringene af en hjelm kan da ikke være fordi man har tænkt sig
> at bruge den uden ringene ?

Er der et par cm rem tilbage, kan der jo sys et stykke på med nye
D-ringe. Det er det jeg forestiller mig sker - eller mere sandsynligt,
at knallertdrengende bliver for øjebliksforelskede i den fede mærkehjelm
at den slags overvejelser må vente.

--
vh
Torben

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 25-08-08 21:41

> [...]
> at knallertdrengende bliver for øjebliksforelskede i den fede
> mærkehjelm at den slags overvejelser må vente.

Det tror jeg på. Det samme gør sig gældende, med kameraer, dem med
brede mærkevare-remme ses i mylderet, og bliver oftere "nuppet" end dem
med neutral rem.
Fjern navne, og logoer fra den slags!
--
Michael D

Fra : Carsten

Dato : 25-08-08 07:26

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> forresten 2 biografbilletter og 10 øl. Så hvis forsikringen ikke dækker så
> blir det min livs dyreste omgang bio og øl.

Var de låst fast (under sæde eller med kæde gennem hageparti) ? .. eller
hang de bare over styret ?

Carsten