Blackbird motor
Fra : Ralph Køster

Dato : 24-08-08 12:20

Passer en 2007 motor direkte over med generator og det hele, på et 1997
stel?

Hvad bør prisen ligge på på en sådan motor?

Har fået et dette tilbud : Startklar med generator, startmotor, insprut,
tändspolar, kabelstam, immobilizer = 25000kr
Tom ersättningsmotor utan alla tillbehör = 18000kr

Ralph.

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-08 12:58

Det burde den gøre , er det med komplet ledningsnet styrebox luftfilterkasse
osv

Husk at indsprøjt modeller er med div knock censor osv. ja selv tændings lås
skal følge med da der er start spærer i , som påvirker hele det elektroniske
system

Der skal 0,0001 fejl til før det går galt , så melder den fejl og går i
nødprogram

PS hvorfor ny motor , og jeg er næsten sikker på at jeg kan hjælpe dig til
noget billiger end det tilbud

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : B&O

Dato : 24-08-08 14:52

> [...]
> tändspolar, kabelstam, immobilizer = 25000kr
> Tom ersättningsmotor utan alla tillbehör = 18000kr

Har du smadret en Blackbird motor???? Det troede jeg næsten ikke kunne lade
sig gøre!
Hvorfor køber du ikke en hel cykel i Lysktand. Du behøver jo ikke betale
afgift når den ikke skal indregistreres, og så har du de andre stumper at
gøre godt med ved en senere lejlighed.

Hilsen Ove CBR XX

Fra : Ralph Køster

Dato : 25-08-08 06:16

Det var bare et tilbud jeg fik.
Den jeg har har kørt 52.000 og kører nu godt nok.
Den hakker en del i det på vej fra 80-200 kmt men det kan nok laves.

Jeg har ikke taget livet af min.

Jeg har bare 30-35.000 kr til Januar som jeg gerne vil fixe min maskine op
med, men har slet ikke fundet ud af hvad der skal ske.

Ville gerne finde en der har forstand på netop denne maskine, som vil have
det som vinterprojekt.
Har tænkt på at få stel og bagsvingere pulverlakeret sort og så skal motoren
køre ordentligt. Måske et jetkit.

Jeg har ikke så meget forstand på det, men måske der er en der vil
guide/hjælpe mig med hvad der ville kunne betale sig???

Ralph.

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 16:13

Hvis du bare har en motor , der virker , så skal den alså bare justeres op ,
mere er der ikke i det

Og en Blackbird motor der ikke har kørt mere end det , så er det småting der
skal laves

De ting jeg lige kan komme i tanke om er Knastkæde og Strammer , måske
lejepander i krumtappen

Og så alle de normale sliddele , + pakninger - Jet kit er nogen gange fint
til at fjerne det moment hul der er ved ca 5000 omd. , men kan være hårde
ved dyserne

Pris ca 4-5000 kr + et bremserullefælt ca 1000-1500 kr

Leje pander hmmmm så vidt jeg husker 200 kr x 5

Pulver Maling af stel svinger og hjulene 2000 kr

De priser er alt incl , men nok uden øhhhh .... og så skal stellet/hjulene
være klar til strip

Og når du nu giver den en hel omgang så få lige tjekket dit kædekit ,
kronrørslør osv der skal så lidt til at ødelægge helheds indtrykket

Jeg har selv været turen igemmen flere gange og , man får alså en hel ny MC
på den måde , og det meste er noget man selv kan lave uden den hel store
raket videnskab

men inde i BB motoren er der nogen grimme fælder , som man lige skal have en
med på der kender denne motor , og div bøger hjælper ikke her

Spør hvis der er noget eller send en privat mail
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Ralph Køster

Dato : 26-08-08 06:15

Kronrørsleje er lige blevet skiftet.

Den skal have nye dæk, tandhjul/kæde og skiver i vinterperioden.

Så det bliver en dyr omgang.
Men det er jeg forberedt på.

Mangler bare HAM der kan lave det. Ellers bliver det et værksted og det har
jeg fundet...hvis det er....

Ralph.

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 22:18

Ralph hvor bor du henne i landet , hunne godt tænke mig at høre den køre ,
før jeg giver den en dom

men du kan jo evtl ringe 40 30 59 et et

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-08-08 21:52

Jeg kender en som har kørt over 250.000km på sin BB og den kører stadig
fint...

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ralph Køster

Dato : 27-08-08 06:09

Jeg ved godt at den sagtens kan køre over 200.000 km.
Det var også bare en tanke med den nye motor.
Hælder nu også mest til en kaburator-motor end en indsprøjtning.
Min kører 15-16 km/l og det passer mig fint. Har rundet 260 km/t på den og
det er også fint nok (indtil videre).

Jeg bor i Espergærde (guldkysten).

Jeg kontakter dig PE via telefon.

Ralph.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-08 21:00

> [...]
> tändspolar, kabelstam, immobilizer = 25000kr
> Tom ersättningsmotor utan alla tillbehör = 18000kr

Hej
Du kan ikke bytte motor. Den nye med indsp. har en anden tank med pumpe
indbygget, så der skal også en anden tank til.
Når din kun har kørt 52000, er der sikkert ikke meget at komme efter, måske
en ny knastkædestammer til ca.800kr. + en justering og den er som ny igen.

Hygge PD CBR1100t der nu har kørt 55000 og de 39000 med turbo