Shadow vs. magna
Fra : Birger Jensen

Dato : 24-08-08 00:34

Hej gruppe.

Jeg har en kammerat der i øjeblikket er på udkik efter en motorcykel. Hans
valg er faldet på enten en Honda Shadow eller Magna fra 80`erne.
Da jeg ikke er særlig bekendt med disse modeller, håber jeg der er nogen her
i gruppen der har lidt forstand på specielt disse modeller.

Hvad skal man være særlig opmærksom på?
Hvad er forskellen?
Hvilken er bedst?
Holdbarhed?

Jeg håber der er nogen der kan give lidt informationer så jeg kan råde ham.

Venlig hilsen Birger Jensen - kava vn 800 + yama vx 535.

Fra : Tau

Dato : 24-08-08 07:19

"Birger Jensen" <fam-jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ham.
>
> Venlig hilsen Birger Jensen - kava vn 800 + yama vx 535.

Hvilken er bedst
Det kan der aldrig svares entydig på, dette spørgsmål.
Begge modeller i forhold til pris, mm. er lige gode, det er kun et spørgsmål
om benlængde, det øjnene ser, priserne mm.

se og prøv.

vh
Poul

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-08-08 08:35

Birger Jensen skrev den 24 aug 2008 i

> Hvad er forskellen??

Den væsentligste forskel er vel motorerne (2 vers 4 cylindre)

Der er noget mere goddaw hk/omdr. i magnaen, og hvad den angår skal man
op i årgangene efter 84 (Richard?) for at slippe for knast/olie
problematikken der plagede de tidlige V4.

> Hvilken er bedst?

Hva´vil han ha´?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper:http://usenet.lundhansen.dk

Fra : Richard

Dato : 24-08-08 13:39

Birger Jensen wrote:

> Jeg har en kammerat der i øjeblikket er på udkik efter en motorcykel. Hans
> valg er faldet på enten en Honda Shadow eller Magna fra 80`erne.

1) Hvilken størrelse taler vi om? - begge findes i flere udgaver med i
500, 700/750 og 1.100cc - Shadow i et par motorstørrelser flere .

2) Uanset størrelse, din ven bør prøve en af hver og især være opmærksom
på motorkarakteristikken, som formentlig slår mest igennem som forskel:
Magnaerne er mere omdrejningsvillige og motorstærke, Shadow'erne lægger
sikkert mere op til stille og rolig tøffen derudaf. Hvad vil han have –
ved han det ikke, bør han prøve flere størrelser; en V30 Magna har svjh
lige så mange hypper som en VT1100C Shadow, men oplevelsen er med garanti
vidt forskellig

3) Arne taler om holdbarhed, det er der mange oplvelser af, læs meget mere
om Magnaerne og dens motorer på: http://www.honda-v4.com/ i Teknisk info
og evt. V4-Oversikt. V2'erne har generelt ry for at være bomstærke, men
jeg keender ingen side, hvor de forskellige udgavers eventuelle skavanker
er beskrevet.

4) Husk dog, at mange reservedele er udgået fra fabrikken og kun findes
som overgemte dele / NOS hhv brugte, som til gengæld er i pænt udbud på
eBay og hos de forskellige ophuggere rundt omkring i Europa. På den anden
side laves der endnu tilbehør i form af fx lydpotter og diverse chrom-gejl
til C-modellerne. Om det har betydning, kommer an på din vens behov: Til
lejlighedsvis kørsel i solskin er det sikkert ligegyldigt. Til daglig
transport derimod kan det være usmrt at skulle vente længe på at finde en
stump – selv om danske mc-forhandlere og -importører nu heller ikke har
alle stumper liggende til årets modeller.

Håber det gav lidt at arbejde videre med – vi glæder os til at høre mere,
når han/hun har været ude og prøvet bogle cykler

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 GibBernakken

Fra : Jan A Jensen

Dato : 24-08-08 17:03

> Hvad skal man være særlig opmærksom på?
> Hvad er forskellen?
> Hvilken er bedst?
> Holdbarhed?

hvis han køber v4'eren skal den vist vare fra efter 83 mener jeg.

men ang. holbarhed. så tror jeg nu hvis de bliver bahandlet pænt så er de
uopslidelige.

men hvis man tager en vf750c (magna) og kører om kap med et vt1100
(shadow).. så har vt 1100 ikke en chance 750'eren kan sagtens accelrere fra
en vt 1100. ( har prøvet på vores egen da vi havde en vf 750 c)
men sådan kan man jo ikke sammenligne dem. for alle vt'ere er jo langt mere
en sejtrækker. for sådan er det jo med en v2'er

--
Jan A Jensen.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871

Fra : Birger Jensen

Dato : 27-08-08 14:35

Hej Gruppe.

Tak til jer som har svaret på mit indlæg. Det har været til stor hjælp.
Jeg tror at valget bliver en 700 vt shadow, da jeg tror det mest er ham.
Nu mangler jeg bare at få ham ud og prøve nogle, så han også kan blive klar
til
mange gode tilbagelænede timer på vejen.
Endnu engang TAK.

Hilsen Birger Jensen.

Fra : Jan A Jensen

Dato : 27-08-08 16:51

> [...]
> klar til
> mange gode tilbagelænede timer på vejen.

Der skal han være opmærksom på at hvis det er en 4 gear's så når man kører
omkring 80-90 km/t så
er 4 gear for højt og 3 gear lidt for lavt.... det er et kendt prob. for
flere af de 4 gears v2'ere.. efter hvad jeg har hørt.

så måske skal han prøve både en 4 gears og en 5 gears for selv at danne
mening om dette problem.