2 til :-/
Fra : Ukendt

Dato : 23-08-08 20:46

denne gang ikke umiddelbart billisters skyld

http://jp.dk/indland/article1417739.ece

Fra : MartinK

Dato : 24-08-08 23:32

> denne gang ikke umiddelbart billisters skyld

Oftest er det IKKE billistens skyld.

Fra : Carsten

Dato : 25-08-08 07:51

"MartinK" <martinK@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Oftest er det IKKE billistens skyld.

Anders Majland bedes komme med sin statistik her...

Carsten

Fra : Anders Majland

Dato : 25-08-08 11:46

> Anders Majland bedes komme med sin statistik her...

Nej jeg vil bede Martin om at dokumentere den påstand istedet ...

Jeg kan sagtens have overset uheld der er nævnt i pressen, men af de 18
dødsfald jeg har læst om har jeg meget svært ved at få udsagnet til at
passe. Med en bilist briller kan jeg nå med god vilje nå op på at i
halvdelen af tilfældene er det ikke åbenlyst bilistens fejl. Fra halvdelen
til oftest er der imho et stykke

Det er jo også sjældent at nogen forsøger at give bilisterne skylden for
eneuheld. Og hvis man kun ser på uheld hvor der er andre trafikanter
indblandet er billedet lidt et andet ... Så er der temmeligt langt til at
det oftest ikke er bilistens skyld ...

Af de 18 er det tilsyneladende 7 uheld hvor det er modpartens
vigepligtsforseelse der koster motorcyklisten livet.

/A

Fra : Zenna

Dato : 08-09-08 14:06

Her er ikke brug for ufuldstændig dokumentation.
Jeg følger med i dagspressen og i de lokale politirapporter.
Og ser hvordan nogle MC "kolleger" kommer frem i trafikken....
Det er min "påstand".
Jeg kører 10000 km på mc og 20000 i bil i snit om året i ind og udland,
og har en god idé om hvem der køre råddent og udsætter sig selv og andre
for livsfare.

Martin.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-08 14:28

On Mon, 8 Sep 2008 15:05:33 +0200, Zenna wrote:

> [...]
> Jeg kører 10000 km på mc og 20000 i bil i snit om året i ind og udland,
> og har en god idé om hvem der køre råddent og udsætter sig selv og andre

Jeg kører 15.000 Km. på MC, og 10.000 Km. i bil.

Min påstand er, at din påstand er farvet. :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Zenna

Dato : 08-09-08 14:39

Det er din påstand så også ;-o
Påstand mod påstand...

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i
meddelelsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-08 16:29

On Mon, 8 Sep 2008 15:39:11 +0200, Zenna wrote:

> Det er din påstand så også ;-o

Min påstand er så underbygget af MAIDS, og DMC, og de har beskæftiget
indgående om emnet, nok en del mere end dagspressen :-/

> Påstand mod påstand...

Mjaeh......

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : MartinK

Dato : 08-09-08 20:29

Så har du hægtet mig af...
MAIDS og DMC har beskæftiget sig med min påstand?
Næppe ;)

Martin.

"Orla Pedersen" skriblede af flere omgange

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-08 20:44

On Mon, 8 Sep 2008 21:29:27 +0200, MartinK wrote:

> Så har du hægtet mig af...
> MAIDS og DMC har beskæftiget sig med min påstand?
> Næppe ;)

DMC så sent som august i bladet....

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 07:57

On Mon, 25 Aug 2008 00:32:15 +0200, MartinK wrote:

> Oftest er det IKKE billistens skyld.

Dokumentation tak!

Fra : Andreas Andersen

Dato : 25-08-08 17:25

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:1vzyyukxsiyfm.1glc6xekest91.dlg@40tude.net...

> Dokumentation tak!

Jeg var nysgerrig, så googlede lidt. Det er ikke let at finde noget dansk,
men for England findes der en længere rapport om motorcykelulykker og deres
årsager:
http://www.dft.gov.uk/pgr/roadsafety/research/rsrr/theme5/indepthstudyofmotorcycleacc.pdf

Undersøgelsen er baseret på 1790 engelske motorcykelulykker. Motorcyklisten
og en bilist bærer ca. lige ofte skylden (42-44% hver). I de resterende
tilfælde kan ansvaret ikke placeres. Hvad jeg dog synes var mere
interessant, var den ansvarsfordeling motorcyklister tror gælder. 78% af de
adspurgte motorcyklister mente, at bilister var skyld i flest
motorcykelulykker mod kun 14%, der mente, motorcyklisterne selv oftest var
ansvarlige. Måske præcis den opfattelse er skyld i, at det ikke forholder
sig, som vi tror.

--
Andreas