Schubert C3
Fra : KentBM

Dato : 22-08-08 19:16

I følge en artikel i MCN (MotorCycleNews fra onsdag den 13 august), så
har Schuberth udviklet en flip-up hjelm sammen med Michael Schumacher.

Hjelmen skulle være til salg fra september ( i UK går jeg ud fra, året
er ikke nævnt), veje 1550g i modsætning til C2s 1710g, og koste £430 -
£500 efter farve og være monteret med Pinlock visir.

Jeg synes at vægten stadigvæk er høj, men det er en af de mest lydløse
hjelme på markedet. Og så med et ordentligt antidug-system i stedet for
bare en belægning, som jeg aldrig har kunne få til at holde dugfrit på
min C2.

http://www.oxprod.com/index.php?pg=3&action=dept&id=82&pid=367&p=
--

Kent

Fra : Richard

Dato : 23-08-08 08:15

KentBM wrote:

> [...]
> hjelme på markedet. Og så med et ordentligt antidug-system i stedet for
> bare en belægning, som jeg aldrig har kunne få til at holde dugfrit på

Ja, vægten er stadig høj og spørgsmålet er, men hvis Schuberth heller ikke
laver C3 i voksenstørrelsen XXXL, kan det være det samme IMHO. Irriterende
så lille udvalget er i den størrelse

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : KentBM

Dato : 23-08-08 12:38

Richard skrev:
> Ja, vægten er stadig høj og spørgsmålet er, men hvis Schuberth heller
> ikke laver C3 i voksenstørrelsen XXXL, kan det være det samme IMHO.
> Irriterende så lille udvalget er i den størrelse
I følge artiklen kommer hjelmen i to størrelse skaller. En fra XS - L og
en fra XL - XXXL. 59 er vel L ?

Der er angivet en engelsk telefonnr. 01993-862300. Jeg spurgte hos
Aagesen, som er Schuberth forhandler, og de havde ikke hørt om hjelmen.
Men jeg har forstået, at Schuberth ikke er verdens hurtigste om at
udsende materiale om nyt.

Jeg glemte at fjerne låsen fra forhjulet fordi jeg ikke havde sat wiren
på låsen op til styret. Og endte på ryggen med nakken i fortorvet. Der
er kommet nogle mærker og skalden ser ud til, at den har været trykket,
så jeg skal have byttet min C2-hjelm ud. Så det vil passe meget godt med
en C3 i stedet for. Hvis det er til september den kommer på gaden, så er
det nok til foråret her i DK. Danske forhandlere har det med ikke at
ville tage noget hjem i efteråret.

--

Kent

Fra : Richard

Dato : 23-08-08 14:05

KentBM wrote:

> I følge artiklen kommer hjelmen i to størrelse skaller. En fra XS - L og
> en fra XL - XXXL. 59 er vel L ?

Ja, jvf http://schuberth.de/index.php?id=192&L=0 er 58/59 L.

Og minsandten; Louis har den i str. 64/65 XXXL. Må have kontrolvejet min
BMW Sys 4 Evo, sammenlignet med C3's vægt og i givet fald prøvet en C3 på
en tur på min egen mc for at sikre, at den også er så støjsvag. Nyt
projekt til efteråret...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Bo

Dato : 23-08-08 13:49

Hejsa

Louis har den i deres webshop. Nogle størrelser/farver til levering fra uge 36
og andre størrelser/farver fra uge 38. 500 - 530 Euroner afhængig af farve.
Desværre pt. kun matsort, blank sort og taxagrå.

Andre af de kendte (Tyske) forhandlere har endnu ikke fået C3 i deres
webshops; ej heller denne:
http://www.helmstudio-hamburg.de/schuberth_helme.html

Har selv en Concept, som godt kunne være mere stille. Kan næsten ikke høre min
tinnitus på motorvej. Jeg vil kraftigt overveje C3'eren, og så have Concept i
reserve til lejlighedsvis bagsædepassager.

/Bo

Fra : Anders Majland

Dato : 24-08-08 13:18

> Og så med et ordentligt antidug-system i stedet for bare en belægning, som
> jeg aldrig har kunne få til at holde dugfrit på min C2.

Jeg er træt af pinlock - det ridser visir/inderviser. Og det på trods at jeg
selvfølgilig spænder plastdimserne

Indtil videre er jeg positivt stemt over Uvex's dobbeltvisir. Dog er der
"for meget" vindstøj fra visirets fastgørelsespunkter. Det dæmper meget at
holde en handske over. Der er selv min gamle nolan n82 klasser bedre.

Fra : KentBM

Dato : 25-08-08 15:14

Anders Majland skrev:
> Jeg er træt af pinlock - det ridser visir/inderviser. Og det på trods at
> jeg selvfølgilig spænder plastdimserne
Men vel kun i kanterne? Jeg har selv brugt Fog City, men Fog City bliver
matte efterhånden uanset, hvor forsigtigt jeg vasker indervisiret.

> Indtil videre er jeg positivt stemt over Uvex's dobbeltvisir. Dog er der
> "for meget" vindstøj fra visirets fastgørelsespunkter. Det dæmper meget
Jeg kunne kun finde en model med dobbeltvisir på Uvexses hjemeside.
Resten ser ud til at have almindeligt visir. Og hjelmen med dobbeltvisir
har vel en del år på bagen efterhånden?

--

Kent

Fra : Anders Majland

Dato : 25-08-08 21:00

> Men vel kun i kanterne? Jeg har selv brugt Fog City, men Fog City bliver
> matte efterhånden uanset, hvor forsigtigt jeg vasker indervisiret.

Ja hele vejen rundt langs kanten hvor inderviseret ligger and mod det
yderste visir - i et bånd på ~10mm. Og når det først er godt ridse lukker
det ikke tæt mere og det begynder at dugge i "ekstremt vejr"

> Jeg kunne kun finde en model med dobbeltvisir på Uvexses hjemeside. Resten
> ser ud til at have almindeligt visir. Og hjelmen med dobbeltvisir har vel
> en del år på bagen efterhånden?

Det vil jeg ikke afvise - sikkeret derfor at louis har den på tilbud.
Desværre er det ekstra visir ikke på tilbud, men for ~200 euro er der så
hjelm og 2 visirer.
http://www.louis.de/_1075cb63b01de3aaec26ade32b2f8c1699/shop/katalog/2008/pdf/0366.pdf

Men de har tidligere haft modeller med navne som 3000, 4000, Wing, Wing RS,
Wing II/III, V1, k-one, Flash osv med dobbeltvisir. Så teknologien er ikke
ny i den "classic" jeg har købt. Tilbage i 1999 var Uvex vist de eneste der
tilbød et dobbeltvisir og der er jo ikke mange nu ...

Men det er jo ikke nået for de fleste motorcyklister der kun nødigt kører i
vejr hvor de risikerer dug på visiret, så det er nok et niche marked
Uvex har sikkert også udvikliet det til skibriller eller lign først og så
forsøgt at sælge nogle mc hjelme med det.

Arrai har vist også modeller med et lignende system og bmw system5
reklamerer også med det - men er det ikke en pinlock variant ?