Køb af læder?
Fra : steffena2

Dato : 22-08-08 06:55

Hej

Efter et par småkiksede indkøb af MC beklædning, vil jeg nu have det
ultimativt bedste lædersæt. Det skal være løs jakke(lang model) og buks (
ikke racedragt) med stor indbygget sikkerhed.
Kommer kun ud at køre, når vejret er godt og tørt.
Skal indkøbet gøres i Flensborg?

Hvad kan I anbefale?

Fra : Siavash T.

Dato : 22-08-08 04:16
Fra : TWL

Dato : 22-08-08 15:16

steffena2 wrote:

> [...]
> ikke racedragt) med stor indbygget sikkerhed.
> Kommer kun ud at køre, når vejret er godt og tørt.

Eller her :
http://www.hein-gericke-store.com/wShop/index.php?navurl=/wShop/home/shop-finder.php

Fra : Richard

Dato : 22-08-08 18:00

steffena2 wrote:

> Efter et par småkiksede indkøb af MC beklædning, vil jeg nu have det
> ultimativt bedste lædersæt. Det skal være løs jakke(lang model) og buks (
> ikke racedragt) med stor indbygget sikkerhed.

Kik en gang på Helds lædertøj; det er ikke en gangsærlig dyrt herhjemme.
Jeg skiftede fra noget IXS plastictøj for 2-3-4 år siden og har været
rigtig glad for det.

Men det ultimative lædertøj er formentlig et skræddersyet sæt fra
schwabenleder.de – €€€...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Gimbal

Dato : 22-08-08 19:05

"steffena2" <steffena2@mail.dk> wrote in message
> [...]
> ( ikke racedragt) med stor indbygget sikkerhed.
> Kommer kun ud at køre, når vejret er godt og tørt.

Hvis du bor i Københavnsområdet, så kig forbi Italian Bike Store i Vanløse.
De har en masse cool læder fra Arlen Ness, Berik, mv. Det er god kvalitet
uden at være alt alt for dyrt, er behageligt at have på, og meget af det kan
lynes sammen. MotoGP stil.
Jeg lavede en del research inden jeg selv købte, og det kunne ikke rigtigt
betale sig at købe fra Tyskland - prisforskellen var kun meget få procent
(eller nul!), og hvis nu det skal byttes eller lignende, så er Tyskland
pludseligt langt væk.

Fra : Jacob

Dato : 22-08-08 20:08

"steffena2" <steffena2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ( ikke racedragt) med stor indbygget sikkerhed.
> Kommer kun ud at køre, når vejret er godt og tørt.

Jeg købte en Berik jakke og Arlen Ness bukser på Ebay.de. Det er jeg meget
glad for, det sidder bare godt og kvaliteten er i top. Hvis du kender din
størrelse, vil jeg tro at ebay er det billigste at handle.

Mvh Jacob

Fra : Richard

Dato : 23-08-08 08:10

Jacob wrote:

> Jeg købte en Berik jakke og Arlen Ness bukser på Ebay.de. Det er jeg meget
> glad for, det sidder bare godt og kvaliteten er i top. Hvis du kender din
> størrelse, vil jeg tro at ebay er det billigste at handle.

Husk at størrelsen alene ikke gør det, fx kan længde af under- og lårben
variere, så længden passer, men knæskallerne sidder forkert. Tilsvarende
for ærmerne, hvor albueskallernes placering kan justeres i gode jakker.

Sikrest er at prøve tøjet på før køb – eller i det mindste købe på
postordre hos en forhandler, der lever op til reglerne om returret ved
fjernsalg (gælder i det mindste i DK)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jacob

Dato : 23-08-08 10:02

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Sikrest er at prøve tøjet på før køb - eller i det mindste købe på
> postordre hos en forhandler, der lever op til reglerne om returret ved

Ja, det er rigtigt. Jeg mente størrelsen på det tøj man vil købe. Jeg var
heldig at have et par bekendte, hvor jeg både kunne prøve Dainese, Berik og
Arlen Ness. De tre mærker sidder forskelligt nok til at jeg ikke bruger
samme størrelse i Dainese og Berik.

Mht. returret osv., så er de fleste Ebay shops nu hæderlige nok til at man
kan returnere tøjet hvis det ikke passer.

Mvh Jacob