En anskaffelse her sent på året
Fra : Mikkel Hansen

Dato : 21-08-08 22:14

Hej gruppe

Ville bare lige dele min glæde over nu at være den ekstatiske ejer af en
ZX10R fra '05 med 3000km på klokken! Den gamle CBR600F4 indgik som en
del af handlen.

Her er bæstet: http://miklos.dk/zx10r/1920x1080.jpg

Fik den med arrow styrdæmper, scorpion potte (ville egentlig gerne have
kørt originalt denne gang, oh well) og en alarm.

--
Mikkel Hansen » ZX10R

Fra : Simon

Dato : 21-08-08 22:18

Mikkel Hansen wrote:
> Her er bæstet: http://miklos.dk/zx10r/1920x1080.jpg

Du godeste!!
Tillykke med dét!

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Andreas Andersen

Dato : 21-08-08 22:33

"Mikkel Hansen" <mikkelREMOVE@MEhansen.net> wrote in message
> [...]
>
> Fik den med arrow styrdæmper, scorpion potte (ville egentlig gerne have
> kørt originalt denne gang, oh well) og en alarm.

Den er feeedd. Det undrer mig altid, hvem disse mennesker er, der køber en
fantastisk motorcykel, og så kun kører 1000 km. om året. Det svarer vel til
at gifte sig med en supermodel, og kun dyrke sex med hende een gang om året.

--
Andreas

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 21-08-08 22:43

Andreas Andersen wrote:
> [...]
> en fantastisk motorcykel, og så kun kører 1000 km. om året. Det svarer
> vel til at gifte sig med en supermodel, og kun dyrke sex med hende een

I dette tilfælde var det en gut der løb tør for penge og så kom der
nogle store grimme inkasso folk og tog hans motorcykel. En forhandler
købte så motorcyklen af inkassofirmaet, og nu har den så fået et godt
hjem hos mig

--
Mikkel Hansen » ZX10R

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-08-08 22:56

Mikkel Hansen skrev:

> Her er bæstet: http://miklos.dk/zx10r/1920x1080.jpg

P*ssefed!

Og hvilket kamera, om man må ha lov at spørge, har lavet dette fremragende
billede?
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 21-08-08 23:28

Hans Paulin (6310) wrote:

> P*ssefed!
>
> Og hvilket kamera, om man må ha lov at spørge, har lavet dette fremragende
> billede?

Samsung GX10 med en sigma 28-300 linse (ja, skulle ikke lige bruge zoom
der, men nu sad den altså på

--
Mikkel Hansen » ZX10R

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-08-08 00:31

Mikkel Hansen skrev:

> Samsung GX10 med en sigma 28-300 linse (ja, skulle ikke lige bruge
> zoom der, men nu sad den altså på

Fornemt!

Fra : Ole Schultz

Dato : 21-08-08 22:58

On Thu, 21 Aug 2008 23:14:25 +0200, Mikkel Hansen
> [...]

>Fik den med arrow styrdæmper, scorpion potte (ville egentlig gerne have
>kørt originalt denne gang, oh well) og en alarm.

Tillykke med den.

Håber at du har fået den til den rigtige / nye pris ?

Restlager er netop sagt ned til 210K

http://www.rydbergsmc.dk/Rydberg_special_edition.110.0.html
http://fpn.dk/motor/mc/article1415557.ece

Rydberg MC har en 07 model med 'larme' potter til 200K

http://www.rydbergsmc.dk/Rydberg_special_edition.110.0.html

mvh Ole
Bandit 1250 SA

Fra : Ole Schultz

Dato : 21-08-08 23:02

On Thu, 21 Aug 2008 23:57:41 +0200, Ole Schultz
>http://www.rydbergsmc.dk/Rydberg_special_edition.110.0.html

Fejl i første link som skulle være

http://www.kawasaki.dk/product.asp?Id=3404B4F7773

mvh Ole

Bandit 1250 SA

Fra : Armand

Dato : 21-08-08 23:28

Ole Schultz skrev:

> Rydberg MC har en 07 model med 'larme' potter til 200K
>
> http://www.rydbergsmc.dk/Rydberg_special_edition.110.0.html

"Rydberg special edition" Ambitiøst!
Men hvis det kun er ved at påklistre egen-designede klistermærker på
triste ensfarvede modeller er det sq lidt søgt IMO :-|

--
Armand.

Fra : Ole Schultz

Dato : 21-08-08 23:30

On Fri, 22 Aug 2008 00:27:54 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>"Rydberg special edition" Ambitiøst!
>Men hvis det kun er ved at påklistre egen-designede klistermærker på
>triste ensfarvede modeller er det sq lidt søgt IMO :-|

Jep, men hvis man er til larmepotter og er ligeglad med årgang kan jo
overveje denne istedet for en std.

Men enig. Det er mere varm luft en reelt indhold

mvh Ole
Bandit 1250 SA

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 21-08-08 23:33

Ole Schultz wrote:
> [...]
> http://fpn.dk/motor/mc/article1415557.ece
>
> Rydberg MC har en 07 model med 'larme' potter til 200K

Købte den for 160K - det synes jeg selv er en udmærket pris.

Steven på Amager havde også en '07 med 5K på klokken til 170K. Jeg
foretrækker nu '05 designet og farven, så den tog jeg

--
Mikkel Hansen » ZX10R

Fra : Ole Schultz

Dato : 21-08-08 23:35

On Fri, 22 Aug 2008 00:32:55 +0200, Mikkel Hansen

Det lyder som en ok pris.
Held og lykke med den.

mvh Ole

Bandit 1250 SA

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 21-08-08 23:52

Ole Schultz wrote:
> Det lyder som en ok pris.
> Held og lykke med den.

Tak. Nu har jeg også kigget en del på dba og andre steder den sidste
stykke tid, og det virker generelt som om at salg af MC er meget sløvt
og priserne er ret lave.

--
Mikkel Hansen » ZX10R

Fra : Gimbal

Dato : 22-08-08 18:54

"Ole Schultz" <schultz@fj3rnd3tt3.pc.dk> wrote in message

> Rydberg MC har en 07 model med 'larme' potter til 200K
>
> http://www.rydbergsmc.dk/Rydberg_special_edition.110.0.html

Øv hvor er den FED den øverste på siden :o :o :o
Jeg overvejede et kort øjeblik om jeg skulle ha' mig en MC mere!

Jeg mener at Steven's MC havde en grøn ZX10 (07?) til 170.000,-

Fra : Armand

Dato : 21-08-08 23:22

Mikkel Hansen skrev:

> ZX10R fra '05 med 3000km på klokken!

Der er altid plads til lidt skepsis blandt misundere :
Hvornår er bagdækket fra (iflg. DOT-koden på siden)??

--
Armand.

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 21-08-08 23:50

Armand wrote:

> Der er altid plads til lidt skepsis blandt misundere :
> Hvornår er bagdækket fra (iflg. DOT-koden på siden)??

Heh, kan jeg ikke lige overkomme at tjecke nu. Hvad vil det i øvrigt
også have at sige hvornår dækkene blev fabrikeret? Begge dæk virkede
sunde og friske (med slid der passer fint til 3Kkm).
Og en lille bonus: selve cyklen var også først registreret i '06 kunne
jeg se.

--
Mikkel Hansen » ZX10R

Fra : Armand

Dato : 21-08-08 23:59

Mikkel Hansen skrev:

> ... Hvad vil det i øvrigt også have at sige hvornår
> dækkene blev fabrikeret? Begge dæk virkede sunde og friske
> (med slid der passer fint til 3Kkm).

Hvis det er et dæk der er ældre end, eller med samme alder som modellen
er det sikkert det originale, hvorved at man kan vurdere dæksliddet som
du gør; men hvis det er nyere end modellen er det monteret sidenhen og
vidner således om et forhærdet dækforbrug eller en km-tæller der ikke
matcher dækforbruget!

--
Armand.

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 22-08-08 06:51

Armand wrote:
> [...]
> du gør; men hvis det er nyere end modellen er det monteret sidenhen og
> vidner således om et forhærdet dækforbrug eller en km-tæller der ikke

Har været ude og kigge på dot mærket og de er fra januar 2004, så der er
vist ikke meget at komme efter der

--
Mikkel Hansen » ZX10R

Fra : Armand

Dato : 22-08-08 17:19

Mikkel Hansen skrev:

> Har været ude og kigge på dot mærket og de er fra januar 2004, så der er
> vist ikke meget at komme efter der

Manden kán jo have købt sig et hengemt dæk :-/

--
Armand.
(desperat forsøgende)

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-08-08 20:32

Armand wrote:

> Manden kán jo have købt sig et hengemt dæk :-/

Jeg har lige købt et Metzeler Roadtec Z6 mærket 5104 - billigt i en skæv
størrelse (120/70-18).

--
vh
Torben med en hjælpende hånd

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 22-08-08 23:21

Armand wrote:

> Manden kán jo have købt sig et hengemt dæk :-/

Ok Armand, jeg kan godt genkende et tilfælde af blue balls når jeg ser
det Du sender bare en mail, så kommer du ud og får en en tur på
titanium zx'eren, no worries ;)
(Jeg kan kan ikke holdes til regnskab når Armand mister grebet på
forenden nede ved statoil svinget på Ishøj stationsvej, vel?)

--
Mikkel Hansen » ZX10R

Fra : Armand

Dato : 23-08-08 08:19

Mikkel Hansen skrev:

> [...]
> (Jeg kan kan ikke holdes til regnskab når Armand mister grebet på
> forenden nede ved statoil svinget på Ishøj stationsvej, vel?)

Jeg får desværre ikke tid i dag derved at jeg har prioriteret til fordel
for en tur på en 848'er ved Jan O
Og derovre er der i klubben nærmest rutine i at snuble på fabriksnye
demo-modeller (med ditto dæk) i rundkørslen lige for næsen af crowd'en =

--
Armand.

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 23-08-08 13:09

Armand wrote:

> [...]
> Og derovre er der i klubben nærmest rutine i at snuble på fabriksnye
> demo-modeller (med ditto dæk) i rundkørslen lige for næsen af crowd'en =

Hehe, jamen 260KKr for 138hp er da også en fantastisk handel, men OK, så
har den også vådkobling ;-D Arj, det er en smuk cykel, ingen tvivl om
det. God fornøjelse med turen.

Hrm, er det i dag du skal derud, med 38mm regn? I så fald må du dæleme
passe på i omtalte rundkørsel da...

--
Mikkel Hansen » ZX10R

Fra : Armand

Dato : 23-08-08 15:53

Mikkel Hansen skrev:

> Hrm, er det i dag du skal derud, med 38mm regn? I så fald må du dæleme
> passe på i omtalte rundkørsel da...

Det har silet stille og roligt hele formiddagen og på TV lovede de
stadigt tiltagende mængder østfra, så selvom jeg slog til da det
stilnede af trak jeg alligevel i min stadigt ubrugte og to år gamle
regndragt - Og dét er jo som regel måden at sørge for at det ikke
begyndte at regne igen

> Hehe, jamen 260KKr for 138hp er da også en fantastisk handel, men OK, så
> har den også vådkobling ;-D Arj, det er en smuk cykel, ingen tvivl om
> det.

Det er fidusen ved sådanne prøvekørsler: At prøve dem man alligevel ved
at man kun tør drømme om! Andre mere opnåelige bliver man kun syg i roen
over sidenhen at gå og ønske(!) sig

> God fornøjelse med turen.

Tak!
Det var en fin oplevelse!
Udover at spejlene kun kan benyttes ved at lege "bro bro brille" med
armene undervejs, og at "muse-kino'et" med de mange informationer sidder
helt udenfor synsfeltet, således at jeg endnu ikke ved hvor mange
omdrejninger den kan trække (så kun lige shift-flash'en én gang og blev
lukket af af rpm-begrænseren en anden gang) - Instrumentet går til
13.000 men dét er vist pral og jeg gav mig ikke tid til at liiiste
motoren op i omdrejninger i lavt gear/fart
848'eren trækker bemærkelsesværdigt langt nede i omdrejningerne; men mit
gamle gamle mantra om at V2'eres bundtræks-rygte ikke dækker
sportsmaskinerne derved at man på ingen af dem kan følge 50kmt's
trafikken indenbys i højgear, holder stadig: 848 har en 30km/t pr
1000rpm -gearing, og 1.600rpm (á 50km/t) i højgearet klarer den altså
ikke. Men at kunne slæbe allerede lidt under 3.000rpm (og dét med så høj
en gearing) har ingen andre sportslige V2'ere jeg har prøvet, kunnet klare!

Inden vi kom derfra kom jeg også på nakken af en Hypermotard, der er en
sjov og ganske anderledes ting, som jeg godt gad høre en mand som
Rittig's mening om.
Jeg tror dog at speedometer racet mellem lige de to modeller, hvis de
sto ved siden af hinanden i garagen, hurtigt kom ud til motard'ens
fordel: Den er meget enklere lige at hoppe på og komme rundt på så i et
flertal af situationer ville man nok vælge dén frem for den 848'eren,
som til gengæld er unik til de færre ture á til Langelinie og
'Klemmen/Karoline hvor man viser frem og spraker dæk!

Tak til Jan O for lån!

--
Armand.

Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 22-08-08 14:49

> [...]

> gør; men hvis det er nyere end modellen er det monteret sidenhen og vidner
> således om et forhærdet dækforbrug eller en km-tæller der ikke matcher

Kan det ikke være bedøvende ligegyldigt om den har kørt 3000 eller 13000km?
Den kan da sagtens holde til det, eller?
Man bør da også kunne se forskel på standen mellem 3 og 13 tusinde km.. ved
3k km bør den jo ligne en ny fuldstændig?

Mvh Anders

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 22-08-08 23:31

Flerbrugerkonto wrote:
> [...]
> Man bør da også kunne se forskel på standen mellem 3 og 13 tusinde km.. ved
> 3k km bør den jo ligne en ny fuldstændig?

No worries, det er bare Armand der leger (der har aldrig været nogen
tvivl om cyklen). Han er vant til 250cc scootere fra '75 (de var totakt,
så de nåede op på 27hk), altså er det er naturligt at et så uhelligt
antal hypper giver sved på panden.

--
Mikkel Hansen » ZX10R

Fra : Armand

Dato : 23-08-08 08:31

Mikkel Hansen skrev:

> No worries, det er bare Armand der leger (der har aldrig været nogen
> tvivl om cyklen). Han er vant til 250cc scootere fra '75 (de var totakt,
> så de nåede op på 27hk),

Rent faktisk var det vildeste vilde dengang en 750'er totagger med godt
75hk
Der er sq godtnok løbet meget vand i åen siden !

Og der er ganske rigtigt at jeg har svært ved at skjule misundelsen; men
jeg har for længe siden opgivet at holde trit med udviklingen og derfor
skulle blive ved med at købe sig den nyeste hotshot. Min oplevelse af at
eje det hotteste hotte var den GPZ900R jeg købte til mig selv i 30-års
fødselsdagsgave og i modsætning til de af mine samtidige der, efter et
par år på en sådan, lagde motorcyklismen på hylden er jeg blevet
hængende og ved at det ikke nytter noget at sidde halvfuld i en mørk
krog og blamere sig om at have ejet en 115hk's 900'er. Istedet klarer
jeg mig ud fra en tilstrækkeligheds-betragtning hvorunder Barbie'n så
rigeligt falder ind!

--
Armand.
(Der også var teknologisk med da han købte en 8-ventilet twin i '79)

Fra : HKL

Dato : 22-08-08 09:09

> Og en lille bonus: selve cyklen var også først registreret i '06 kunne jeg
> se.
>
> --
> Mikkel Hansen » ZX10R

Tillykke, den bliver du glad for!!!

Der blev solgt en del af de "grå" 05'er i 2006 til lige under 200k, så din
er nok en af dem.

/HKL, ZX10R ´06 (nu med komplet Arata titanium)

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-08 18:06

> Her er bæstet: http://miklos.dk/zx10r/1920x1080.jpg

FY FOR HELVEDE OG SATAN DEN ER FED !!!!!!

Den er jo lige så fed som en R1 i samme farver.. savle savle, er ikke så
misundelig eller noget :D

Mvh
Morten
CBR 600f3½

Fra : Gimbal

Dato : 22-08-08 18:58

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message

> FY FOR HELVEDE OG SATAN DEN ER FED !!!!!!
>
> Den er jo lige så fed som en R1 i samme farver.. savle savle, er ikke så
> misundelig eller noget :D

Jeg ville til hver en tid vælge en ZX10 frem for en R1 !

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-08-08 03:35

Mikkel Hansen skrev:
> [...]
>
> Fik den med arrow styrdæmper, scorpion potte (ville egentlig gerne have
> kørt originalt denne gang, oh well) og en alarm.

Nydeligt, tillykke med "bærnet".

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Thore Jensen

Dato : 23-08-08 17:15

Mikkel Hansen skrev:
> [...]
>
> Fik den med arrow styrdæmper, scorpion potte (ville egentlig gerne have
> kørt originalt denne gang, oh well) og en alarm.

Den ser da ok ud, er den hurtigere end din gamle honda så??

Sweeeeet..

Thore

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 24-08-08 00:57

Thore Jensen wrote:
> Den ser da ok ud, er den hurtigere end din gamle honda så??
>
> Sweeeeet..

Jow jow, det er den da, selvom det er marginaler vi taler om med moderne
motorcykler (eller motorcykler i det hele taget). Den største forskel er
en del ekstra træk ved lave omdrejninger, en tendens til at lette snuden
og så kraftoverskud ved højere hastigheder. Men det er ikke sådan at jeg
tænker at nu skal jeg aldrig køre 600cc igen, slet ikke. Det er bare
anderledes

It's all good, håber jeg kommer til at prøve alle mærker og typer før
eller siden.

(Men for pokker det bliver hårdt at være fanatisk kawafan i motogp ;)

--
Mikkel Hansen » ZX10R