Varmebestandig sort spraymaling
Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 21-08-08 14:36

Hej,

jeg skal give et sæt forrør en ny gang sort maling, og det skal vist
kunne tåle 800 grader. Jeg ved at louis har én der skulle passe, men
er der nogen der kender et mærke som kan købes her i Danmark?

Pft
Jesper

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-08-08 21:45

On Thu, 21 Aug 2008 13:36:04 -0700 (PDT), Jesper.Scheel.Bech@gmail.com
wrote:

Hej jesper.

>jeg skal give et sæt forrør en ny gang sort maling, og det skal vist
>kunne tåle 800 grader. Jeg ved at louis har én der skulle passe, men
>er der nogen der kender et mærke som kan købes her i Danmark?

Lokomotivlak.
Kode nr. 2-1-1993

Fa. LARCO a/s
Arnold Nielsens Boulevard 65-69
2650 Hvidovre
Tlf: 36 78 18 18
Fax: 36 77 04 45

Det har jeg benyttet som cylinderlak på luftkølede motorer med godt
resultat.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 21-08-08 23:11

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tlf: 36 78 18 18
> Fax: 36 77 04 45
>
> Det har jeg benyttet som cylinderlak på luftkølede motorer med godt

Lytter lige med her, for udstødningen på 6½'ern trænger til kærlig hånd

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Ole

Dato : 23-08-08 12:26

Steen Gruby wrote:
> [...]
> Tlf: 36 78 18 18
> Fax: 36 77 04 45
>
> Det har jeg benyttet som cylinderlak på luftkølede motorer med godt

Ka næppe tåle 800*

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 21-08-08 15:48

On 21 Aug., 22:45, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> On Thu, 21 Aug 2008 13:36:04 -0700 (PDT), Jesper.Scheel.B...@gmail.com
> wrote:
>
> Hej jesper.

> Lokomotivlak.
> Kode nr. 2-1-1993
>
> Fa. LARCO a/s
> Arnold Nielsens Boulevard 65-69
> 2650 Hvidovre
>  Tlf: 36 78 18 18
> Fax: 36 77 04 45
>
> Det har jeg benyttet som cylinderlak på luftkølede motorer med godt
> [...]

Du kan alternativt købe en mat sort maling beregnet til pejse - den
kan i sagens natur tåle varme og fås i de fleste byggemarkeder til en
fornuftig penge....

Bent
GSF 1200

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-08-08 22:56

On Thu, 21 Aug 2008 14:48:00 -0700 (PDT), Bent_Albertslund
<glente45@yahoo.dk> wrote:

Hej Bent.

>Du kan alternativt købe en mat sort maling beregnet til pejse - den
>kan i sagens natur tåle varme og fås i de fleste byggemarkeder til en
>fornuftig penge....

Enig.
Det klister jeg omtaler er halvblank og er perfekt til en cylinder,
hvor den matte måske er pænere til rørene.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Anders Majland

Dato : 21-08-08 23:03

> Du kan alternativt købe en mat sort maling beregnet til pejse - den
> kan i sagens natur tåle varme og fås i de fleste byggemarkeder til en
> fornuftig penge....

Den fra jem&fix kunne ikke holde til at blive varm (forrørene på xt'en) Der
er godt nok heller ikke nogen temperaturangivelse på den, men den anbefaler
den til brændeovne ...

Fra : Ole

Dato : 23-08-08 12:36

Anders Majland wrote:

> Den fra jem&fix kunne ikke holde til at blive varm (forrørene på xt'en)
> Der er godt nok heller ikke nogen temperaturangivelse på den, men den
> anbefaler den til brændeovne ...

Brændeovns maling er ikke det bedste til forrør.

Ovnen udvider sig stille og roligt i modsætning
til forrør.

Kan anbefales at inden man maler forrør bager dem
ved 400-500*

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : N/A

Dato : 23-08-08 22:11

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 23-08-08 01:39

Jeg leder nok efter en mat så måske at pejsespray er det bedste bud
hvis jeg kan finde en som har varmeangivelse.

Tak til alle - der er noget at gribe i!

Fra : Boye Wildt

Dato : 23-08-08 17:24

Hej Jesper.
Glem alt om pejsemaling til hhv. manifold og forrør.
Jeg har anvendt POR-15 varmebestandig maling.
Matsort til forrørerne på min XT600E og aluminium til manifolden på min
gamle Nimbus og det holder.
http://www.por15.dk/product_info.php?products_id=88
Tel: 70220058 firmaet bor i Gilleleje
Hilsen
Boye

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-08-08 08:01

Hvad er grunden til at fravælge Louis?

/jim

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 23-08-08 06:04

On 23 Aug., 13:36, Ole <I_R_Ons...@c.dk> wrote:

> [...]
>
> Ovnen udvider sig stille og roligt i modsætning
> til forrør.
>
> Kan anbefales at inden man maler forrør bager dem

Hej Ole,

Mener at de skal sprayes i varm tilstand?

Jesper

Fra : Ole

Dato : 23-08-08 22:11

Jesper.Scheel.Bech@gmail.com wrote:

> Hej Ole,
>
> Mener at de skal sprayes i varm tilstand?
>
> Jesper

Jeg har, forgæves, prøvet at finde linket hvor
det blev forklaret hvordan den "rigtige" fremgangs
måde blev forklaret, kan dog huske det var på Guzzitech.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : N/A