Halvfabrikatet
Fra : Ukendt

Dato : 21-08-08 21:00

Det skulle jo komme, snakken om defekte bremserør har jo stået på i over et
år, og nu kom indkaldelsen så endeligt officielt til tjek af bremser, samt
noget o-rings-halløj ved hastighedssensoren.

Vel egentlig pænt nok at de tager sig af fejlene, men det havde været en
hel del mere betryggende hvis at man havde bygget maskinen færdig i første
omgang, før at den forlod fabrikken :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-8-08

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 21-08-08 22:33

meddelelse news:1d49lofmp2siv.ptplcbusmwpy.dlg@40tude.net...
> [...]
> hel del mere betryggende hvis at man havde bygget maskinen færdig i første

Hej.

Kære Orla, sæt den i frigear og skub den i limfjorden, og få så købt den
Honda så du ka' blive glad igen

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-08-08 22:53

On Thu, 21 Aug 2008 23:32:55 +0200, "Dennis Hellan Pedersen"
<dhp@dalbynet..dk> wrote:

Hej Dennis.

>Kære Orla, sæt den i frigear og skub den i limfjorden, og få så købt den
>Honda så du ka' blive glad igen

Nu er det ikke tilladt at forurene "Klisterkanalen", og jeg har en
sikker fornemmelse af at, trods Makitas skønhedsfejl, har den en ejer
der er glad for den
Alle andre ejere af et produkt har en sygelig trang til at
bagatalisere evt. fejl og mangler.
Orla et gen der peger i modsat retning )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 21-08-08 23:16

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> [...]
> Alle andre ejere af et produkt har en sygelig trang til at
> bagatalisere evt. fejl og mangler.
> Orla et gen der peger i modsat retning )

Har stået og sludret med Orla, og sparket dæk på Makita'en, så det var ment
som rent drilleri

men ja folk plejer at skam rose deres eget mærke, men det mener jeg nu ikke
jeg gjorde, da jeg havde Moto Guzzi !

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Richard

Dato : 22-08-08 17:54

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> men ja folk plejer at skam rose deres eget mærke,

Rigtigt, har godt bemærket det – irriterende, en sygelig egenskab tror
jeg. Selv er jeg blot glad for at vide, at jeg har nogle fine cykler af
det bedste mærke, der findes

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-08 06:34

On Thu, 21 Aug 2008 23:32:55 +0200, Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Hej.
>
> Kære Orla, sæt den i frigear og skub den i limfjorden, og få så købt den
> Honda så du ka' blive glad igen

Som Steen siger, man må ikke fodre fiskene med bimser Og det er da også
mest logistikken i bøvlet jeg hader.

Næste cykel bliver en SV650 ombygget til telelever

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 22-08-08 11:11

meddelelse news:8vlarq5xtmn5$.1p66vayi341a9$.dlg@40tude.net...

> Som Steen siger, man må ikke fodre fiskene med bimser Og det er da
> også
> mest logistikken i bøvlet jeg hader.
>
> Næste cykel bliver en SV650 ombygget til telelever

BMSV 650T ?
Er det den der med tørkobling og kardan?
--
Michael D

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-08 14:34

On Fri, 22 Aug 2008 12:11:08 +0200, Michael Dahlberg wrote:

> BMSV 650T ?
> Er det den der med tørkobling og kardan?

Nej-nej, ingen tørkobling, vi skal jo holde dampen oppe på
olie/koblingsmyten

Orla Pedersen, hmmm sådn' K1200S kardan/gear på en "fie", hmmmm.....

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 23-08-08 12:21

meddelelse news:1x2qv1llwf81k$.1wkm2h7k48hmm$.dlg@40tude.net...

> Nej-nej, ingen tørkobling, vi skal jo holde dampen oppe på
> olie/koblingsmyten

Selvom du muligvis er "smøre-nørd", så er din assistance ikke
nødvendig; den myte er allerede udødelig
Det er i øvrigt ikke ret længe siden, at jeg fik en belæring af en
mekaniker på et autoriseret BMW værksted om, at jeg skulle bruge
MC-olie, og absolut ikke måtte bruge bil-olie på min K75'er.
Jeg var så lamslået, at jeg ikke fik spurgt hvorfor, men avancen er
sikkert større på MC-olien.
--
Michael D

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-08-08 21:54

Michael Dahlberg skrev:

> [...]
> MC-olie, og absolut ikke måtte bruge bil-olie på min K75'er.
> Jeg var så lamslået, at jeg ikke fik spurgt hvorfor, men avancen er

Har den tørkobling?

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 25-08-08 07:34

> Har den tørkobling?

Ja, knastør, og separat olie i motor henholdsvis gearkasse.
--
Michael D

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-08-08 08:25

Michael Dahlberg skrev:

> Ja, knastør

Nå, så er det ikke dét!

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 09:17

On Mon, 25 Aug 2008 09:25:28 +0200, Hans Paulin (6310) wrote:

> Nå, så er det ikke dét!

Og den er vandkølet, så det er heller ikke dét !

Faktisk er der ikke andet end uvidenhed tilbage

Orla Pedersen, som aldrig har brugt mc-olie
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-08-08 10:39

Orla Pedersen skrev:

> Og den er vandkølet, så det er heller ikke dét !

Nå, okay - dét parameter var jeg ikke opmærksom på

> Faktisk er der ikke andet end uvidenhed tilbage

Som minimum

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 08:00

On Sat, 23 Aug 2008 13:20:50 +0200, Michael Dahlberg wrote:

> MC-olie, og absolut ikke måtte bruge bil-olie på min K75'er.

GRILL

> Jeg var så lamslået, at jeg ikke fik spurgt hvorfor, men avancen er
> sikkert større på MC-olien.

Jo-deet.....