/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Fejl på batteri til Yamaha FZ6 S Fazer
Fra : Kristian


Dato : 21-08-08 12:29

Hej

Mit 2 år gamle batteri har efter vinterperioden givet startproblemer flere
gange i år. Hvis motorcyklen har stået stille eksempelvis 14 dage har jeg
måtte lade på det med computerlader inden jeg kunne starte. Batteriet har
hvergang vist omkring 10, 5 volt i laderens display til at starte med.

Efter en hvile periode på 3 uger kunne cyklen mod alle odds alligevel starte
igår. Jeg forsøgte nemlig en start som test, inden jeg pillede batteriet af
for at kunne købe et nyt. Da jeg efterfølgende ladede på det lå det på 12,6v
til at starte med og røg hurtigt op på13,999 så laderen skruede ned fra 1,2
ampere til 0,2 ampere.

Jeg tænker nu om batteriet pludselig er "kommet i form" igen eller hvad der
er sket. Jeg lod batteriet lade natten over og der var tilsyneladende ladet
over 5 ampere på.

Jeg fik så batteriet tjecket hos en mc-forhandler som mente batteriet var
ok, da hans tester blev i det "grønne felt" ved belastning.

Jeg er nu meget i tvivl om jeg skal anskaffe nyt batteri eller prøve med det
gamle igen. Vi har flere gange holdt et sted uden at kunne starte hvilket er
megatræls. Jeg undrer mig også over at laderen skruer så hurtigt ned for
ladestrømmen denne gang. Måske kan det ikke modtage nok strøm til at
motorcyklen selv kan lade tilstrækkeligt ved kørsel eller hvad?

Gode råd og erfaringer modtages gerne.

Hvis jeg skal skifte batteriet er det lidt et specialbatteri nemlig et GS
GT12B-4 størrelse 130 x 69 x 30 mm (l x b x h), et såkaldt
vedligeholdelsesfrit gelebatteri mener jeg det hedder.

Findes der billige og ukurante gelebatterier der kan erstatte dette? Har
nemlig ikke kunne fundet nogle, medmindre jeg vil betale 1000 kr hos en
forhandler da disse mål åbenbart er lidt specielle

Mvh Kristian



 
 
Ukendt (21-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-08-08 13:20

On Thu, 21 Aug 2008 13:29:25 +0200, Kristian wrote:

> Hej
>
> Mit 2 år gamle batteri har efter vinterperioden givet startproblemer flere
> gange i år. Hvis motorcyklen har stået stille eksempelvis 14 dage har jeg
> måtte lade på det med computerlader inden jeg kunne starte. Batteriet har
> hvergang vist omkring 10, 5 volt i laderens display til at starte med.

Tyverialarm ?

Gelakkumulatorer "regenererer" ikke :-| Så mon ikke at Du har et forbrug et
eller andet sted. (Alarm, defekt laderegulator som de første.)

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Kristian (21-08-2008)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 21-08-08 14:13

>> Hej
>>
>> Mit 2 år gamle batteri har efter vinterperioden givet startproblemer
>> flere
>> gange i år. Hvis motorcyklen har stået stille eksempelvis 14 dage har jeg
>> måtte lade på det med computerlader inden jeg kunne starte. Batteriet
>> har
>> hvergang vist omkring 10, 5 volt i laderens display til at starte med.
>
> Tyverialarm ?
>
> Gelakkumulatorer "regenererer" ikke :-| Så mon ikke at Du har et forbrug
> et
> eller andet sted. (Alarm, defekt laderegulator som de første.)

Hej

Jeg har ingen tyverialarm på og mener mc-værkstedet checkede at den lader.
Hvad mener du med "regenererer"? Mener du at der ingen selvafladning er?

PS. Batteriet lader nu stadig på 2. dag. med en ladestrøm på 0,14 ampere.
Alt i alt skriver computerladeren at der er ladet over 8 ampere på men noget
afgives vel ved varme ikke sandt?

Forstår bare ikke at laderen ikke slår fra i stedet! Det mener jeg plejer at
ske med mit hobby gele-batteri!

Kristian


>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 12-6-08



Ukendt (21-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-08-08 16:07

On Thu, 21 Aug 2008 15:13:09 +0200, Kristian wrote:

> Jeg har ingen tyverialarm på og mener mc-værkstedet checkede at den lader.
> Hvad mener du med "regenererer"? Mener du at der ingen selvafladning er?

Men tjekkede de for lækstrøm/afladning ? Med regenererer mener jeg, at når
en gele akkumulator først er blevet ringe, så er der ingen vej tilbage til
godt. Så hvis at din akkumulator er ok nu, så har den været det hele tiden.

Laderegulatoren står for tur nu, i øvrigt ikke mere end en uge siden at jeg
sidst så en Fazer med defekt ladeanlæg :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-8-08

Armand (21-08-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-08-08 23:14

Kristian skrev:
>>>
>>>
>>> Mit 2 år gamle batteri har efter vinterperioden givet startproblemer
>>>
>> Tyverialarm ?
>>
> Jeg har ingen tyverialarm på og mener mc-værkstedet checkede at den lader.
>
> PS. Batteriet lader nu stadig på 2. dag. med en ladestrøm på 0,14 ampere.
> Alt i alt skriver computerladeren at der er ladet over 8 ampere på men noget
> afgives vel ved varme ikke sandt?
>
> Forstår bare ikke at laderen ikke slår fra i stedet! Det mener jeg plejer at
> ske med mit hobby gele-batteri!
>
Og det var ikke monteret på Fazeren??

Hvordan er det at komme til som monteret? Evt. startrelæet eller "den
anden ende af stelledningen (á sikkert monteret på motorblokken)?
Jeg spørger fordi du vil gøre dig brugbare erfaringer omkring problemet
hvis du kan komme til at afmontere bare én af pol-forbindelserne inden
en given længere stilstandsperiode: Hvis akkumulatoren holder gejsten
oppe blot fordi den afmonteres elektrisk skyldes dine problemer at der
er en afladende krybestrøm et sted!
Dét kan også være hvad ladestrømmen viser såfremt at du lader på den
monterede akkumulator: Den svage vedvarende ladning svarer til
ledningsnettets krybestrøm!

Du skriver at du flere gange har holdt et sted uden at kunne starte,
hvilket ikk tyder på længerevarende stilstand hvorunder der aflades!
Hvis generatoren lader som den skal, hvilket dit værksted oplyser, bør
der være masser af strøm til at starte når man "har holdt et sted",
derfor tror jeg snarere at du har problemer med startermotoren :-|

--
Armand.

André S Hansen (21-08-2008)
Kommentar
Fra : André S Hansen


Dato : 21-08-08 16:46


"Kristian" <Kristian@slettes.com> skrev i meddelelsen
news:48ad5194$0$93687$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej
>
> Mit 2 år gamle batteri har efter vinterperioden givet startproblemer flere
> gange i år. Hvis motorcyklen har stået stille eksempelvis 14 dage har jeg
> måtte lade på det med computerlader inden jeg kunne starte. Batteriet har
> hvergang vist omkring 10, 5 volt i laderens display til at starte med.
>
> Efter en hvile periode på 3 uger kunne cyklen mod alle odds alligevel
> starte igår. Jeg forsøgte nemlig en start som test, inden jeg pillede
> batteriet af for at kunne købe et nyt. Da jeg efterfølgende ladede på det
> lå det på 12,6v til at starte med og røg hurtigt op på13,999 så laderen
> skruede ned fra 1,2 ampere til 0,2 ampere.
>
> Jeg tænker nu om batteriet pludselig er "kommet i form" igen eller hvad
> der er sket. Jeg lod batteriet lade natten over og der var tilsyneladende
> ladet over 5 ampere på.
>
> Jeg fik så batteriet tjecket hos en mc-forhandler som mente batteriet var
> ok, da hans tester blev i det "grønne felt" ved belastning.
>
> Jeg er nu meget i tvivl om jeg skal anskaffe nyt batteri eller prøve med
> det gamle igen. Vi har flere gange holdt et sted uden at kunne starte
> hvilket er megatræls. Jeg undrer mig også over at laderen skruer så
> hurtigt ned for ladestrømmen denne gang. Måske kan det ikke modtage nok
> strøm til at motorcyklen selv kan lade tilstrækkeligt ved kørsel eller
> hvad?
>
> Gode råd og erfaringer modtages gerne.
>
> Hvis jeg skal skifte batteriet er det lidt et specialbatteri nemlig et GS
> GT12B-4 størrelse 130 x 69 x 30 mm (l x b x h), et såkaldt
> vedligeholdelsesfrit gelebatteri mener jeg det hedder.
>
> Findes der billige og ukurante gelebatterier der kan erstatte dette? Har
> nemlig ikke kunne fundet nogle, medmindre jeg vil betale 1000 kr hos en
> forhandler da disse mål åbenbart er lidt specielle
>
> Mvh Kristian

Alle sider skriver YT12B-BS er det samme, er du sikker på mål, 30 mm i
højde, lyder forkert

http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=grdsd&fullscreen=true#/page218/

578 Kr Mærke Max, og 1090 kr Mærke YUASA , godt nok ikke for Jyder de priser


Mvh
André S Hansen
CBR 1000 F


André S Hansen (21-08-2008)
Kommentar
Fra : André S Hansen


Dato : 21-08-08 16:58


"André S Hansen" <abc123bobbleboy@webspeed.dk(fjern abc123)> skrev i
meddelelsen news:48ad8d9f$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kristian" <Kristian@slettes.com> skrev i meddelelsen
> news:48ad5194$0$93687$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hej
>>
>
> Alle sider skriver YT12B-BS er det samme, er du sikker på mål, 30 mm i
> højde, lyder forkert
>
> http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=grdsd&fullscreen=true#/page218/
>
> 578 Kr Mærke Max, og 1090 kr Mærke YUASA , godt nok ikke for Jyder de
> priser

Her koster det kun 603 kr, Mærke YUASA

http://mc-importen.dk/index.php?option=com_mc_cats&task=mc&category_id=187&Kennummer=54559&Itemid=86&popup=1

>
> Mvh
> André S Hansen
> CBR 1000 F


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste