Ducati
Fra : Ager

Dato : 20-08-08 15:55

Hej

Er der nogen der kender afgiften på en Ducati Indiana 650 fra 1991?

Med venlig hilsen

Kai Agerschou

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-08-08 20:57

On Wed, 20 Aug 2008 16:54:34 +0200, "Ager" <kaiager@spam.stofanet.dk>
wrote:

Hej.

>Er der nogen der kender afgiften på en Ducati Indiana 650 fra 1991?

Jeg mener at Hekto har afgiftet sådan en for nogle år siden.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 20-08-08 22:00

www.skat.dk - Borger - køretøjer - etc.

Fra : Ager

Dato : 20-08-08 22:11

Jahe.

Det var lige de svar jeg ventede.
Tak Steen, jeg havde læst et sted at Hekto nok havde lavet en til konen, men
jeg ved ikke hvordan jeg fanger ham.
Detder med skat har jeg prøvet, men det er jo ikke den mest almindelige
cykel her i landet, og så er der vist noget om at udregningsmetoderne er
lavet om her i april.

Med venlig hilsen

Kai Agerschou

Fra : Allan Nielsen

Dato : 21-08-08 07:40

"Ager" <kaiager@spam.stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Detder med skat har jeg prøvet, men det er jo ikke den mest almindelige
> cykel her i landet, og så er der vist noget om at udregningsmetoderne er

Jeg kan da godt kigge på SKAT for dig, de gamle værdifastsættelser er ikke
lavet om.

Fra årgang 1989 til 1994 fandt jeg kun en 650cc, måske det er den samme som
din?

Art Motorcykel
Mærke DUCATI
Model 650CCM
Typebetegnelse PM650SL
Registreret 1. gang 24/03-1994
Karosseri type / antal døre RØRSTEL 0 døre
Motor 2 Cylindre 650 cc 60 HK ventiler
Gear / drivkraft / km 005 / BENZIN / 74000 KM
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand

Værdiansat pr. 27/06-2006
Oprindelig nypris incl.afg. 0
Afgiftspligtig værdi 15000
Registreringsafgift 24856
Handelspris inkl. afgift 39856

Hekto kan i øvrigt fanges her eller gennem ducatiklubben, der er et rigtig
fint sted at melde sig ind når man har fået den italienske syge.
www.ducati.dk

mvh
Allan Bager
900 Supersport

Fra : Ager

Dato : 21-08-08 10:02

Tak Allan

Jeg havde åbenbart ikke set mig godtnok for.

Med venlig hilsen

Kai Agerschou

Fra : Hekto

Dato : 21-08-08 19:24

On Wed, 20 Aug 2008 23:11:28 +0200, Ager wrote:

> [...]
> Detder med skat har jeg prøvet, men det er jo ikke den mest almindelige
> cykel her i landet, og så er der vist noget om at udregningsmetoderne er

Jeg havde både en 350 og en 650.

350'eren var indregistreret og afgiften var ca. 14.000.

650'erne var ikke indregistreret, Hvad Skattebassen vil forlange for
sådan een er ike godt at vide. Jeg tør dårligt gætte; men en Elefant kan
måske være rettesnoren. Så jeg gætter på en markedsværdi på 35-45.000 Kr.

Min 650'er gik til Sverige.

I det store og hele er det en Cagiva Elefant der er grundlaget for
Indiana'en. Bagsvingeren er monteret med to lavere dæmpere, så det hele
læner sig mere bagover, forgaflen stritter fremad og den ligner en
Choper. Den styrer dog ganske kvikt af en chopper at være!

Fra : Hekto

Dato : 23-08-08 22:01

On Sat, 23 Aug 2008 10:39:36 +0200, Søren Johansen wrote:

> Måske er der slet ikke grund til at skulle så langt væk! Prøv at se på:
> http://www.ducati.dk/phpBB/viewtopic.php?f=5&t=5114
>
> Mvh
> Søren

Ja ... i al beskeden hed ... den ovenfor omtalte Indiana 350!
Den er i OK stand og langt kvikkere end man egentlig skulle tro af en
350'er.

Fra : Hekto

Dato : 23-08-08 22:04

On Fri, 22 Aug 2008 19:51:54 +0200, Armand wrote:

> Er Pantah'en egentlig med så ekstrem lavt styr, som man ellers regner og
> kender(?) ducatierne for??
> Dén kunne ifald være et godt alternativ, for at det ikke helt skal blive
> Virago-like!

Pantah'en er lige så ubehagelig som de fleste andre Ducatier i den stil.
Og sædet er på størrelse med og har form som en sandkage!

Skal det være behageligere - så en af SS'erne fra 90-97, en Paso, en
Monster eller en Elefant. Mekanikken er rimeligt ens; men der er stor
forskel på hvor let det er at komme til de væsentlige dele i forb. m.
service.