Så kan han lære det til en anden gang ...
Fra : Per

Dato : 17-08-08 12:47

Politi stopper motorcyklist uden nr. plade.

http://www.bt.dk/article/20080817/krimi/80817009/

Per

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 17-08-08 17:44

Ja det må man sige, bare han ikke er der til at øde mit rygte som
MC-ist mere.

Fra : Niels Pein

Dato : 17-08-08 21:50

"Per" skrev ...
> Politi stopper motorcyklist uden nr. plade.
> http://www.bt.dk/article/20080817/krimi/80817009/

Der må gerne være lidt sammenhæng mellem mål og midler.
Det er en temmelig (livs)farlig måde at stoppe manden på, så hvis det
virkelig bare er for at køre uden nummerplade og prøve at gemme sig på en
kirkegård, så synes jeg det er vildt overdrevet.
Spændende om der bliver fulgt op på den, så vi hører hvad statsadvokaten
finder ud af.
--
Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Armand

Dato : 17-08-08 22:11

Niels Pein skrev:
> [...]
> kirkegård, så synes jeg det er vildt overdrevet.
> Spændende om der bliver fulgt op på den, så vi hører hvad statsadvokaten

Tjaeh :-/
Der er jo for tiden et par tunge sager at trevle op for politiet, og
enhver misdæder(!) der ikke lige lader sig stoppe kan man vel næsten med
rette frygte at kunne være en af gerningsmændene derfra :-/

Artiklen beskriver heller ikke tydeligt hvorledes og med hvilken
hastighed at "tacklingen" foregik!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-08-08 07:32

Niels Pein wrote:
> [...]
> kirkegård, så synes jeg det er vildt overdrevet.
> Spændende om der bliver fulgt op på den, så vi hører hvad statsadvokaten

Jeg tvivler på at betjenten bevidst har ofret bilen ved at "tackle" ham.
Det giver vist en del besvær bagefter.

--
vh
Torben

Fra : Niels Pein

Dato : 18-08-08 22:06

"Torben Scheel" skrev ...

> Jeg tvivler på at betjenten bevidst har ofret bilen ved at "tackle" ham.
> Det giver vist en del besvær bagefter.

Jovist men det må være en endnu mere sikker antagelse, at motorcyklisten
ikke er kørt ind i bilen med vilje.
Gætværk det hele, men motorcyklisten prøvede jo at stikke af, så han har
prøvet at komme så langt væk fra de politibiler som muligt, og alligevel
støder de sammen. Hmm.
Jeg håber vi hører om opfølgningen på historien.
--
Niels
Bandit 1250 SA

Fra : KentBM

Dato : 20-08-08 14:14

Niels Pein skrev:
> [...]
> kirkegård, så synes jeg det er vildt overdrevet.
> Spændende om der bliver fulgt op på den, så vi hører hvad statsadvokaten
<Ironi på> Ja, det er jo synd for den stakkels motorcyklist. Her har han
ved pæn og forsigtig kørsel formået at smutte fra politiet og så stopper
de (politiet) staklen på den måde. <Ironi af>

Med mindre der er nogen som tror, at man kan stikke af fra politiet inde
midt i København (ja, ja Valby) uden at være til fare for øvrige
trafikanter, så vil jeg gå ud fra, at idioten har kørt uden hensyn til
andre for at komme væk.

Og det er den sædvanlige misforstået åh hvor er det synd for den
stakkels biltyv, brian eller i dette tilfælde brian på motorcykel.

Jeg synes helt ærligt, at han fik, hvad han fortjente. Hellere det end
en artikel om hvordan endnu en fodgænger / cyklist / sæt selv ind, er
blevet slået ihjel af en flugtbilist eller i dette tilfælde
flugtmotorcyklist.

1 - 0 til de gode.

--

Kent

Fra : Niels Pein

Dato : 23-08-08 21:48

"KentBM" skrev ...

> [...]
>
> Og det er den sædvanlige misforstået åh hvor er det synd for den stakkels
> biltyv, brian eller i dette tilfælde brian på motorcykel.

Næh, men det ser derimod ud til at du totalt misforstår mit indlæg.
Jeg kunne forsøge at forklare igen, men lad os nøjes med at være enige om at
være uenige.

> [...]
> artikel om hvordan endnu en fodgænger / cyklist / sæt selv ind, er blevet
> slået ihjel af en flugtbilist eller i dette tilfælde flugtmotorcyklist.

Jeg synes din holdning er farlig for et retssamfund.

Mvh. Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Gimbal

Dato : 24-08-08 15:49

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote in message
> [...]
> artikel om hvordan endnu en fodgænger / cyklist / sæt selv ind, er blevet
> slået ihjel af en flugtbilist eller i dette tilfælde flugtmotorcyklist.

Hvis de tacklede ham så svarer det jo til at politiet trækker en pistol og
affyrer skud ind gennem ruden på en bil som ikke vil stoppe... Begge er lige
livsfarlige midler, og helt igennem uforsvarlige for en ordensmagt.

Fra : cl

Dato : 18-08-08 13:40

On 18 Aug., 08:32, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Jeg tvivler på at betjenten bevidst har ofret bilen ved at "tackle" ham..
> [...]

Den tvivl mener jeg ikke du behøver at have
http://ekstrabladet.dk/112/article1045021.ece
Carten Larsen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 19-08-08 15:18

cl skrev den 18 aug 2008 i
m:

> Den tvivl mener jeg ikke du behøver at have
> http://ekstrabladet.dk/112/article1045021.ece

Der står intet om at snuppejensen "tacklede" ham.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper:http://usenet.lundhansen.dk

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 19-08-08 21:42

Det hele er i mit optik meget enkelt, når politiet beder dig stoppe,
så stopper man, for ellers !!!

Hvis de bare skal bøje sig i støvet foralle dem der ikke lige har
lyst til at være voksen nok til at tage ansvar for sine valg, så er
der overhovedet ingen grund til at have et politi, et fængselsvæsen,
et lovgivendesystem og et dømmende system. Så er det bare et spørgsmål
om hvis "far er stærkest"

Jeg har sagt det før: hvis man ikke stopper, så har man valgt at tage
hvad der måtte komme. og for min skyld må de bruge alle de midler de
vil, bare det stopper manden. Jeg har ikke ondt af dem der stikker af
fra deres ansvar.

Er der her i gruppen nogen der regner med at kunne stikke af fra
tyngdeloven ?

Nej vel, for den straffer hvergang, med det samme, og ubønhørligt. Og
de der prøver at snyde sig forbi tyngdeloven, har man ondt af dem ?

Kim

BMW R100RS 1977
MZ ETZ 301 Saxon Fun - Velorex 562
MZ ES 150-1 1974
MZ TS 150 1981
MZ ETS 250 1972
MZ ETZ 250 1986
MZ ETZ 250 Saxon Tour 1994

Fra : Anders Majland

Dato : 20-08-08 13:43

> [...]
> Jeg har sagt det før: hvis man ikke stopper, så har man valgt at tage
> hvad der måtte komme. og for min skyld må de bruge alle de midler de

Så en kugle i hovedet ? Det stopper ret effektivt og man slipper for at
bruge tiden på en retssag ?

Imho bør der være sammenhæng mellem magtanvendelsen og forbrydelsen.

Men ellers enig i at politiets anvisninger skal følges - både mhs til at
forføje sig hvis de ryder gaden men også når de beder en trafikant om at
stoppe ... Og at politiet kan/skal bruge nødvendig magt uden at udsætte sig
selv eller andre for unødig fare.

Nej jeg ved ikke mere om hvad der skete end billedet/artiklen - der blot
viser en frontal kollision og at motorcyklisten slap med "ufarlige"
kvæstelser.

[Spekulation=ON]
Af billedet kunne det se ud til at Politiet har spærret flugtvejen med ved
at køre patruljevognen på tværs og motorcyklisten har troet at han kunne nå
forbi.
[Spekulation=OFF]

Fra : Armand

Dato : 20-08-08 21:58

Anders Majland skrev:

> [...]
> Af billedet kunne det se ud til at Politiet har spærret flugtvejen med
> ved at køre patruljevognen på tværs og motorcyklisten har troet at han

Det er hen i den retning at jég også sidder og spekulerer - Dog også á
mulighed for motorcyklistens fraværende evner udi bremsning :-/

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-08-08 12:04

Per wrote:
> Politi stopper motorcyklist uden nr. plade.
>
> http://www.bt.dk/article/20080817/krimi/80817009/

Mand opdrager uvornt barn
http://amtsavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080821/RAM/67939028/1026

/jim

Fra : KentBM

Dato : 21-08-08 12:32

Jim Andersen skrev:
> Mand opdrager uvornt barn
> http://amtsavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080821/RAM/67939028/1026
Ud over, at du måske finder en pervers glæde ved vold imod børn, så har
jeg svært ved at se sammenhængen.

En lille dreng som kravler rundt på et skilt kan næppe sammenlignes med
en voksen mand, som forsøger at stikke af fra politiet på et potentielt
mordervåben.

--

Kent

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-08-08 13:24

KentBM wrote:
> Ud over, at du måske finder en pervers glæde ved vold imod børn, så
> har jeg svært ved at se sammenhængen.

Og du har endda haft masser af tid til at tænke over det....

> En lille dreng som kravler rundt på et skilt kan næppe sammenlignes
> med en voksen mand

Jo det kan de godt. Man kan sammenligne næsten alt. Man kan sammenligne en
rumraket og en spidsmus, og finde ud af at de ikke har meget tilfælles.

> , som forsøger at stikke af fra politiet på et
> potentielt mordervåben.

Men da det eneste du fik ud af det oprindelige indlæg åbenbart kun var en
pervers glæde ved at læse om folk der bliver lemlæstet af politiet, mens det
satte helt andre tanker i gang hos mig, tror jeg det er nytteløst at
fortsætte diskussionen.

/jim

Fra : KentBM

Dato : 22-08-08 18:57

Jim Andersen skrev:
> Jo det kan de godt. Man kan sammenligne næsten alt. Man kan sammenligne en
> rumraket og en spidsmus, og finde ud af at de ikke har meget tilfælles.
Nu forstår jeg straks din forstyrret tankegang.

> [...]
> pervers glæde ved at læse om folk der bliver lemlæstet af politiet, mens det
> satte helt andre tanker i gang hos mig, tror jeg det er nytteløst at

Jeg føler overhovedet ingen glæde over, at idioten kom til skade. Men du
har ret i, at jeg heller ingen medlidenhed har med samme idiot.

Men når han nu ikke ville stoppe selv, så var det så absolut en brugbar
løsning.

--

Kent