Forsikring
Fra : Niels Jørgensen

Dato : 16-08-08 23:33

Hej alle.
Jeg har lige købt en CBR 600 F3 PC31 fra 1996 (fed maskine ,
men jeg er i tvivl om hvordan jeg takler det med forsikring.

Jeg har tidliget kørt mc i 10 år har haft en pause på 16 år (lånt en i ny og
næ)
Min alder er 44 og er elite Bil ejer (fair fosikret) og har pap til alle
kategorier.

Medlem af MCtouring = 20 % rabat ved TopD.

Jeg skal kun bruge ansvar da jeg synes kasko er alt for dyr.

Hvad forslår I jeg skal gøre.

På forhånd tak

MVH niels

Fra : MKS - 74

Dato : 17-08-08 00:10

On Sun, 17 Aug 2008 00:32:38 +0200, Niels Jørgensen
<nijo@tech2media.dk> wrote:

>Jeg skal kun bruge ansvar da jeg synes kasko er alt for dyr.
>
>Hvad forslår I jeg skal gøre.

Ehhh, hvis spørgsmålet om du skal vælge ansvar eller kasko...så fisk
- Hvis du allerede har besluttet dig at kasko er fuldstændig
udelukket (CBR-plastic er såvel dyrt som vanskeligt at source i god
stand , så er det egentlig ikke så vanskeligt, idet du vil kunne
opnå en ansvarforsikring med dine parametre på nedtil omkring
1500-2500 kr. afhængig af selskab, prøv f.eks at tjekke GF-forsikring
som et enkelt eks.

Går spørgsmålet derimod på hvordan du alligevel kan finde noget
rimeligt kasko, er det straks noget sværere, idet forsikringsmarkedet
så er fuldstændig uoverskueligt og priserne varierer flere hundrede
procent (Jeg har selv lige forsikret en PC31 - Alm Brand var billigst
for mig), og det er absolut ikke entydigt hvilke ting selskaberne
vægter og hvordan/hvor meget, det kan være alder, anciennitet, type,
alarm, samlet engagement, opbevaring osv. osv. Så rådet herfra må i
dette tilfælde være det simple at starte fra en ende af og ringe rundt
til så mange så muligt - Husk at meget kan forhandles .

--
-Michael

Fra : James Derry

Dato : 18-08-08 10:36

NU er det ikke lige forsikring, men din påstand om
CBR plast. Der er et firma i USA som laver ALT i
glasfibre....stærkere, billigere og bedre.

jas

--
Lyden af Moses´Triumf blev hørt i dalen!

Fra : Niels Jørgensen

Dato : 18-08-08 21:39

Godt så, men hvad hedder firmaet så i USA???

NIJO

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 16-08-08 20:07

Tilykke med købet! Der er ikke rigtig nogen vej udenom at kontakte en
stribe selskaber - priserne varierer meget afh. af dine personlige
forhold. Jeg har selv en PC31 fra ´98 som jeg har forsikret hos Codan
for 2.800 kr. inkl. fuld kasko. Jeg har dog samlet alle mine
forsikringer der hvilket hjælper på prisen. Mit gamle selskab (Tryg)
ville have næsten 9.000 kr. for samme dækning selvom alle forsikringer
lå hos dem...

På med vanten og ring lidt rundt.

/J

Honda CBR 600 F3 '98

Fra : Ralph Køster

Dato : 17-08-08 06:45

Prøv Alm. Brand.

For kasko giver jeg 7.300 pr år med vinterkørsel (hvis jeg har lyst til
det).
Jeg har en CBR 1100 Blackbird og jeg havde ikke haft MC i 18 år da jeg
kontaktede dem.

Ralph.

Fra : James Derry

Dato : 20-08-08 11:00

Jeg kontaktede Tryg, hvor vi ellers har haft
bilen. 3265 kr uden kasko. Ringede til
TopDanmark--1997 MED kasko. Har flyttet bil (500
kr billigere) og indbo til TopDanmark! Støtter dem
som "støtter" os!

Jas

--
Lyden af Moses´Triumf blev hørt i dalen!