Er der forsikringsdækning til hjælperne ve~
Fra : TC

Dato : 15-08-08 09:56

Ved et MC uheld med en af vennerne, hjalp jeg til med hjælp, inden ambulance
osv, nåede frem.

Jeg har fået ødelagt en del af min beklædning, bla. mine næsten nye
læderstøvler, bukser og jakke, ved at kravle rundt på oliebelagt asfalt for
at støtte den uheldige MC- ven´s krop.
Støvlerne er raspet godt på oversiden, og kan disse erstattes, vil det være
skønt.

Da min MC ven har nok at tænke på, vil jeg ikke umiddelbar spørge
vedkommende om hendes forsikring mon kunne tænke sig at dække mit ødelagte
tøj.

Hvad siger erfaringerne ??

Kan jeg få dækket helt- eller delvis noget af min beklædning ?

Hilsen fra
Tove

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-08-08 10:23

TC wrote:

> Hvad siger erfaringerne ??
>
> Kan jeg få dækket helt- eller delvis noget af min beklædning ?

Indboforsikringen dækker normalt tøjet - jeg ved ikke om det giver
særlige regler at du har hjulpet en anden. Ring til dit selskab og hør.

--
vh
Torben

Fra : Anders

Dato : 16-08-08 12:36

> Indboforsikringen dækker normalt tøjet - jeg ved ikke om det giver særlige
> regler at du har hjulpet en anden. Ring til dit selskab og hør.

Jeg fik dækket mit tøj som gik i stykker på noget nær samme måde. En makker
foran mig styrtede, og jeg undveg ham og endte i en mark. Handsker og hjelm
var ødelagte, alt andet var fint. Ringede til Tryg, de skulle bare høre
historien over telefonen, høre nypriserne (at jeg havde fået hjelmen til
halv pris var underordnet, jeg SKULLE have den fulde pris som en tilsvarende
kostede, det holdte manden i den anden ende meget stærkt på) og så have et
kontonummer, så havde jeg pengene dagen efter. Pisse god service.

Mvh Anders

Fra : Armand

Dato : 16-08-08 14:34

Anders skrev:
> [...]
> foran mig styrtede, og jeg undveg ham og endte i en mark. Handsker og hjelm
> var ødelagte, alt andet var fint. Ringede til Tryg..........

Tryg, á din eller hans selskab??

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 20-08-08 12:47

> Tryg, á din eller hans selskab??

Det kan vist kun være eget selskab... Hvis man ikke holder ordenligt afstand
og tager en afstikker "bare" fordi gutten foran styrter får man nok særdeles
svært ved at give ham skylden (og hans forsikringsselskab et
erstatningsansvar)

Jeg har brugt min indbo forsikring to gange til at dække udstyr.
- "ene-ulykke" hvor jeg fik udbetalt minus egen selvrisiko. (I "" fordi det
var en undvigemanøvre der gik galt og jeg ikke ramte ham)
- Sammenstød med bil hvor skylden var hos bilisten. Der betalte min indbo
uden selvrisiko (og kasko det samme) og jeg formoder at de hentede pengene
hos svenskerens forsikringsselskab.

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Armand

Dato : 20-08-08 21:40

Anders Majland skrev:

> [...]
> indbo uden selvrisiko (og kasko det samme) og jeg formoder at de hentede
> pengene hos svenskerens forsikringsselskab.

Der er i denne forbindelse blot den hage at selskaberne betinger sig
involvering af en art køretøj i den ulykkeshændelse der forårsager
beskadigelsen af tøjet!
I situationen er (tøj)skadeslidte ikke impliceret i ulykkes-hændelsen og
står uskadt af motorcyklen for senere at få beskadiget sit tøj under
redning og førstehjælp!
Personligt regner jeg ikke med at der er store chancer for dækning :-/

--
Armand.