Prøvekørsel af RD350
Fra : OZ3BTO

Dato : 14-08-08 22:55

Har lige været ude og prøve sådan en djævel og blev helt tændt på sådan en

Kammeraten der har købt en vidste ikek noget videre om den udover at den var
sjov at køre på derfor ville jeg høre her

Hvad har de af HK og hvordan ser det ud med at få fat i stumper til dem ?

Ikke fordi den kunne køre så hurtig igen men størrelsen og optrækket gør
den sjov

Fra : Christian Mikkelsen

Dato : 14-08-08 23:14

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ikke fordi den kunne køre så hurtig igen men størrelsen og optrækket gør

Prøv det her link.. her kan du finde spec's på de fleste mc'er =)

http://www.motorcyclespecs.co.za/

Fra : OZ3BTO

Dato : 14-08-08 23:37

"Christian Mikkelsen" <cbm@@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv det her link.. her kan du finde spec's på de fleste mc'er =)
>
> http://www.motorcyclespecs.co.za/

Knapt 60hk .. En del for sådan en bette maskine

Fra : Armand

Dato : 15-08-08 01:52

OZ3BTO skrev:
> [...]
>
> Ikke fordi den kunne køre så hurtig igen men størrelsen og optrækket gør

En RD 350, er ikke bare en RD 350 - Der findes luft og vandkølede
modeller, ligesom at den vandkølede produceredes både uden og med
Yamaha's udstødnings-kontrol: "YPVS", så det er svært at give et klart
svar uden at have en årgang hæftet på!

Det er dog mest sandsynligt YPVS'en, der var den sidstproducerede i
rækken - Dén har 59Hk og vejer under 150 kg. tør!

Reservedels-situationen kender jeg intet til; men der ér behov for solid
leverance af stumper til så'en en totagger, så spørgsmålet ar absolut
relevant.
At de fleste RD'ere er sønderskruet af knallert-opkomlinge hvis skruegen
er forblevet på knallert-niveau, forstærker blot probelemet

--
Armand.

Fra : OZ3BTO

Dato : 15-08-08 11:43

> [...]
> At de fleste RD'ere er sønderskruet af knallert-opkomlinge hvis skruegen
> er forblevet på knallert-niveau, forstærker blot probelemet

Det er en årgang 84 og i LC udgave ...

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 15-08-08 10:45

On 14 Aug., 23:55, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:
> [...]
>
> Ikke fordi den kunne køre så hurtig igen men størrelsen  og optrækket gør

Har haft en RD 350 YPVS og det var godt nok noget af en raket. Jeg
mener det er 59HK og YPVS systemet sikrer godt moment i det meste af
omdrejningsregistret. Køber du sådan én har jeg kun ét råd - montér et
filter/rist mellem olietank og motor. Jeg fik skidt i olietanken som
blokerede olietilførslen og så røg den motor. Ellers en kanon sjov
maskine.

Fra : Hekto

Dato : 15-08-08 18:52

On Fri, 15 Aug 2008 12:43:18 +0200, OZ3BTO wrote:

> Det er en årgang 84 og i LC udgave ...

LC - men også med YPVS?

Det er ihvertfald ikke en 'brazzer' da de kom omkring '92. Der er sådan
set stumper nok at få. Den er dog ikke så grådig med stumper som en
Kawasaki KR-1 der til gengæld er meget sjovere, vejer 40 Kg mindre er på
250CC og har lige så mange HK!

Fra : StreetFighter

Dato : 15-08-08 22:39

On Thu, 14 Aug 2008 23:55:12 +0200, OZ3BTO wrote:

> [...]
>
> Ikke fordi den kunne køre så hurtig igen men størrelsen og optrækket gør

Enig med Jesper, den er kanon sjov. Jeg havde en 82'er. Skøn knallert og
dejlig let til wheelies

Fra : JimR

Dato : 16-08-08 13:49

"OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ikke fordi den kunne køre så hurtig igen men størrelsen og optrækket gør

50-60 vilde totakts HK afhængig af om det er en tidlig uden ventiler eller
en nyere med ventiler (i udstødningen).

Jeg havde en uden ventiler, tunet godt op som en anden knallert med filet
udstødningsport og effektpotter. Den var hurtig som en raket, kørte 9 km/l
og var meget meget livsfarlig at køre på

Synsmanden kom tilbage helt askegrå i hovedet efter at være gået på
baghjulet og tæt på at totalskade den under prøvekørslen!!

mvh

JimR

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-08 15:44

On Sat, 16 Aug 2008 14:49:23 +0200, JimR wrote:

> Jeg havde en uden ventiler, tunet godt op som en anden knallert med filet
> udstødningsport og effektpotter. Den var hurtig som en raket, kørte 9 km/l
> og var meget meget livsfarlig at køre på

Uden ventiler ud, og i særdeleshed ind, er absolut mest spændende
Omkring 80 Hk. var muligt i et snævert bånd á 8.000 - 12.000 rpm. Det var
sjavt

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-8-08

Fra : OZ3BTO

Dato : 17-08-08 12:11

"JimR" <look@www.radmer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Synsmanden kom tilbage helt askegrå i hovedet efter at være gået på
> baghjulet og tæt på at totalskade den under prøvekørslen!!

Den kan jeg nikke genkendende til
Jeg tog også gevaldig fejl af den så den løftede forhjulet

Det er den der med udstødnings systemet også skulle den udover det være
trimmet.. Hvad der er i det ved vi dog ikke

Fra : Brian

Dato : 17-08-08 22:51

> "JimR" <look@www.radmer.dk> skrev i en meddelelse
> en

> ?

> gør

http://www.rd350lc.net/RD350TYPE.htm

Her er lidt om de forskellige typer

Hilsen Brian

Fra : Allan Nielsen

Dato : 19-08-08 14:51

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Ikke fordi den kunne køre så hurtig igen men størrelsen og optrækket gør

Jeg har selv ejet en Yamaha RD350 fra 1985, det er en hylende underholdende
maskine, man der er altid et eller andet der går i stykker, falder fra
hinanden eller på anden vis bare bryder sammen, men det må man jo bare fikse
igen. Efter at have kørt RD350 i nogle år prøvede jeg en R4 600cc og jeg kan
huske at jeg fandt den tung og bovlam
En trofast dagligdagsmaskine bliver RD350 aldrig.
Hvis toppakningen skal skiftes, så husk at købe en original, jeg magtede
ikke at få den tæt med en uoriginal, selvom de lignede hinanden på en prik?
Men ellers er det jo en totakter, med de tilhørende sygdomme, desuden bliver
YVPS´en slidt er er ret dyr at skifte.
God fornøjelse!
Allan
Ducati 900 Supersport