BMW R100RT 1980 - nogle brugere af en såda~
Fra : Ukendt

Dato : 11-08-08 21:25

Hey.
Jeg står og overvejer at købe en velholdt BMW R100RT fra 1980.
Jeg køber fra chopper stilen og vil gerne prøve touring stilen uden at
spytte
for mange penge efter det til at starte med.

Er ovennævnte en god cykel og er det nemt med reservedele til denne model?

mvh Andreas

Fra : Kryger

Dato : 11-08-08 21:47

Svar på:
1: Ja det er der nogle/mange der synes, den var populær som tourer da den
var moderne.
2. Ja, det er det.
/Jesper

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 11-08-08 23:43

BMW er nærmest definitionen på europæisk touring.
Hvils maskinen er vedligeholdt, kan den køre i det uendelige,
200-300kkm er ikke ualmindeligt. Man skal dog vænde sig til den, den
er tung og høj, men skøn og udramatisk at køre på.

MVH

Kim

BMW R100RS 1977

Fra : Frans Jensen

Dato : 18-08-08 20:22

get2net.dk> wrote:

> [...]
>for mange penge efter det til at starte med.
>
>Er ovennævnte en god cykel og er det nemt med reservedele til denne model?

jeg har aldrig været imponeret af de originale bremser, men et sæt
Brembo kalipre klarer den sag,

ligeledes er der på min(1976'er) monteret elektronisk tænding, så en
man fri for at spekulere mere på den sag

min har kørt 218.000 kilometer, uden problemer, men nu er tiden kommet
for en motorrenovation

jeg har aldrig oplevet noget som helst problem med at skaffe dele til
min bimmer

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 18-08-08 21:35

"Frans Jensen" <nospam@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har aldrig været imponeret af de originale bremser, men et sæt
> Brembo kalipre klarer den sag,
Generelt problem for modellen, derfor skiftede BNW til Brembo med to
cylindre fra 1981 modellen.

> ligeledes er der på min(1976'er) monteret elektronisk tænding, så en
> man fri for at spekulere mere på den sag
Kom som standard fra SEP 1980 på modellen.

> min har kørt 218.000 kilometer, uden problemer, men nu er tiden kommet
> for en motorrenovation

> jeg har aldrig oplevet noget som helst problem med at skaffe dele til
> min bimmer
Nej, der kan skaffes (næsten) alt, til en BMW Rxx så længe den er under
40-50 år

--
Michael D

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-08 13:08

Tak for svarene. Jeg endte med at købe en R80RT, da jeg syntes R100'eren var
lidt for stor,
men den er jeg til gengæld også super glad for. Turen hjem fra forhandleren
på fyn var en ren fornøjelse!

/Andreas

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 20-08-08 13:54

"Andreas Palsgård" <skodmail [at] get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for svarene. Jeg endte med at købe en R80RT, da jeg syntes
> R100'eren var lidt for stor,
> men den er jeg til gengæld også super glad for. Turen hjem fra
> forhandleren på fyn var en ren fornøjelse!

Tillykke

Denne her?
http://www.mp-motorcykler.dk/mcer/4192.htm

I stedet for denne?
http://www.mp-motorcykler.dk/mcer/4188.htm

Held og lykke med den!
--
Michael D

Fra : Lars

Dato : 20-08-08 21:23

> [...]
> var lidt for stor,
> men den er jeg til gengæld også super glad for. Turen hjem fra
> forhandleren på fyn var en ren fornøjelse!

Tillykke med den. Kører selv på en R80RT, det er en utrolig slidstærk og
dejlig maskine.
Lars