Ur til MC
Fra : Ib Tinning

Dato : 09-08-08 22:24

Når jeg er ude at køre, savner jeg indimellem at kunne se, hvad klokken er.

Er der nogen af jer, der har kendskab til et ur, som kan tåle at sidde på en
motorcykel i al slags vejr, og som har lys i, så man også kan se tiden i
mørke ?

Alle gode råd, links høres gerne.

Med venlig hilsnen
En motorcyklist, som er træt af at få skældud af konen, fordi han kommer for
sent hjem

Fra : Per

Dato : 09-08-08 23:12

Ib Tinning wrote:
> [...]
> Er der nogen af jer, der har kendskab til et ur, som kan tåle at
> sidde på en motorcykel i al slags vejr, og som har lys i, så man også

Her er et par links til ure der er lavet til mc:

http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?products_id=1601

http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?products_id=63

Jeg ved dog ikke om der er lys i nogen af dem.

mvh. Per

Fra : Glavind

Dato : 09-08-08 23:43

Ib Tinning skrev:
> [...]
>

> Med venlig hilsnen
> En motorcyklist, som er træt af at få skældud af konen, fordi han kommer for

Hejsa.
Jeg har dette og det går perfekt.
Man kan også få en model til at montere midt på styret.
http://rayven.dk/kronrørsur-p-316.html

Mvh
Glavind

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 10-08-08 00:33

"Ib Tinning" <ib@1.spambox.dk> wrote:
> [...]
> en motorcykel i al slags vejr, og som har lys i, så man også kan se tiden

Jeg havde samme problem for et par år siden, samtidigt havde jeg et gammelt
ur til 50kr hvor remmen var gået i stykker. Jeg klippede remmen af, og
klistrede den på min gamle ZZR600 med et stykke dobbeltklæbende tape.

Den sad der i de 2 år jeg havde den :)

Her er et billede af den sindrige kontruktionen:
http://rapidshare.com/files/136164258/Ur.jpg.html

Der var stor knap på forsiden til lys, som jeg kunne bruge selv med handsker
på, så alt i alt den perfekte løsning...

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 10-08-08 07:47

"Ib Tinning" <ib@1.spambox.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Alle gode råd, links høres gerne.
>

> Med venlig hilsnen
> En motorcyklist, som er træt af at få skældud af konen, fordi han kommer

Her: http://www.touringshop.dk/group.asp?group=20&sub=1

Jan

Fra : Rene´

Dato : 10-08-08 02:08

Ib Tinningwrote:
> [...]
> motorcykel i al slags vejr, og som har lys i, så man også kan se tiden i

Jeg bruger en cykelcomputer til 80 kr. Den er lige til at klikke af og
kan tåle lidt af hvert.Der er dog ikke lys i min,men det er vel til at
få.

Fra : F.Syndergaard

Dato : 10-08-08 09:53

"Rene´" <ren.sth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Ib Tinningwrote:
> [...]

Jeg bruger en cykelcomputer til 80 kr. Den er lige til at klikke af og
kan tåle lidt af hvert.Der er dog ikke lys i min,men det er vel til at

Jeg købte et vandtæt armbånds ur med blanke tal i Føtex.
Pillede remmen af .
Satte det på med en klæbepude.
Pris: 100,-
2 år senere Kr. 12,- til et nyt batteri.
Og det dur endnu

--
MVH.
Finni

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 10-08-08 10:22

"Ib Tinning" <ib@1.spambox.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen af jer, der har kendskab til et ur, som kan tåle at sidde
> på en motorcykel i al slags vejr, og som har lys i, så man også kan se

Køb en MC med originalmonteret ur.

Det findes originalt til min, så jeg har undersøgt prisen =|:-/
--
Michael D
Med K75, uden ur!

Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 10-08-08 11:25

> [...]
>
> Alle gode råd, links høres gerne.
>

> Med venlig hilsnen
> En motorcyklist, som er træt af at få skældud af konen, fordi han kommer

Den er lidt af en omkostning denne model,men kan alt

http://www.louis.de/_200d0fbce16c1f7bf56ee6ca48234f4e3b/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=480&wgr=346&list_total=17&anzeige=0&artnr_gr=10034638

køre da også selv med den billig digital ur´s løsning...

men kunne du nu få din kone til at indse at dette ur kunne løse dit/jeres
problem,og at hun nu feks ville betale det halve....
ja så ville jeg da persoligt gøre alt hvad jeg kunne for at komme hjem til
tiden....meget trafik er der desværre ikke noget middel mod,og kan jo altid
opstå

Fra : Armand

Dato : 10-08-08 11:44

Rene Mikkelsen skrev:

> Den er lidt af en omkostning denne model,men kan alt
>
> http://www.louis.de/_200d0fbce16c1f7bf56ee6ca48234f4e3b/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=480&wgr=346&list_total=17&anzeige=0&artnr_gr=10034638

Forkert link:
Prøv at kigge i det grå under varen og find teksten: "Link auf dieses
Produkt anzeigen" hvorved at rette link fremstår!

Jeg søgte lige "tomt" for at få den rette tyske sætning med og kunne
ligesågodt søge på "uhr" og fandt nedenstående som matcher din
beskrivelse godt. Mon ikke at det er dén!?
<http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10034897>
Der er noget af en super cykel-computer!

> køre da også selv med den billig digital ur´s løsning...

Ovenværende er vist det hidtil eneste bud der klarer karvet om belysning!

--
Armand.

Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 10-08-08 23:13

> [...]
> Der er noget af en super cykel-computer!

> Ovenværende er vist det hidtil eneste bud der klarer karvet om belysning!

Tak for hjælpen Armand ...
men det var nu den lidt "billige" udgave, jeg førsøgte at lave link til...

http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=10034638

Fra : Ervin Metzdorf

Dato : 10-08-08 18:03

> [...]
> for sent hjem
>Koner fåes også i flere varianter og prislag. (smiler)
mvh Ervin

Fra : Niels Pein

Dato : 10-08-08 18:09

"Ib Tinning" skrev ...

> Med venlig hilsnen
> En motorcyklist, som er træt af at få skældud af konen, fordi han kommer
> for sent hjem
Så skal du jo strengt taget kigge på uret _inden_ du kører hjemad.
(sorry - ku' bare ikke lade den passere :))
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA (med ur i instrumenterne)

Fra : B&O

Dato : 10-08-08 19:05

> [...]
>
> Alle gode råd, links høres gerne.
>

> Med venlig hilsnen
> En motorcyklist, som er træt af at få skældud af konen, fordi han kommer

Vil du have et link til at købe mundkurv til konen.....

Fra : Ib Tinning

Dato : 10-08-08 21:22

jeg takker for alle linkene men syntes det er sjovt at der ikke er nogle der
laver et ur til mc hvor der er lys i uden det skal koste en mindre formue

jeg må igang med mine georg gearløs løsning

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-08-08 13:47

Ib Tinning wrote:
> jeg takker for alle linkene men syntes det er sjovt at der ikke er
> nogle der laver et ur til mc hvor der er lys i uden det skal koste en
> mindre formue
> jeg må igang med mine georg gearløs løsning

Du skal blot montere den her, efter du har monteret dit ur:

http://shop.lysmesteren.dk/default.asp?state=product_list&pageid=2468&categoryID={3980B836-9A24-4141-A60C-44A080AE5DD0}

/jim

Fra : Ib Tinning

Dato : 11-08-08 21:52

> [...]
>
> /jim
>linket virker ikke så jeg ved ikke hvad du mener men er det en lille lampe

Tinning

Fra : Armand

Dato : 12-08-08 22:43

Ib Tinning skrev:
> jeg takker for alle linkene men syntes det er sjovt at der ikke er nogle der
> laver et ur til mc hvor der er lys i uden det skal koste en mindre formue
>
> jeg må igang med mine georg gearløs løsning

Hold Your horses!

Jeg fik lige inspiration til at kigge efter og hér er der et:
<http://www.mandp.co.uk/productInfo.aspx?catRef=567863>
"Back-lit display for use in all weathers"

--
Armand.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-08-08 22:52

Armand skrev:

> Hold Your horses!
>
> Jeg fik lige inspiration til at kigge efter og hér er der et:
> <http://www.mandp.co.uk/productInfo.aspx?catRef=567863>
> "Back-lit display for use in all weathers"

Så mangler vi bare at det er radiostyret!

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Armand

Dato : 13-08-08 00:14

Hans Paulin (6310) skrev:

> Så mangler vi bare at det er radiostyret!

Dét var jo ikke blandt de oprindelige krav!

--
Armand.
(der forøvrigt synes at digital tidsvisning ikke hører til på køretøjer)

Fra : Ib Tinning

Dato : 13-08-08 07:23

> [...]
> <http://www.mandp.co.uk/productInfo.aspx?catRef=567863>
> "Back-lit display for use in all weathers"

det ser ud til at være lige sådan noget jeg søgte jeg takker mange gange og
det er nu bestilt

Tinning

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-08-08 13:10

Ib Tinning wrote:

> det ser ud til at være lige sådan noget jeg søgte jeg takker mange
> gange og det er nu bestilt

Spørger man kke længere om der er nogen der skal have noget med inden man
bestiller?

/jim

Fra : Anders Majland

Dato : 15-08-08 20:56

> det ser ud til at være lige sådan noget jeg søgte jeg takker mange gange
> og det er nu bestilt

Selvom det selvfølgelig er total overkill for at se klokken er jeg glad for
min gps. Udover at vise klokken kan det også vise mig hvornår jeg er hjemme
hvis jeg afbryder hyggeturen og tager den lige vej...

Det er sidstenævte feature der vil kunne redde dig fra meget brok Altså
skide være med hvad klokken er - bare du stadig kan nå hjem til tiden

/A

Fra : Ib Tinning

Dato : 16-08-08 10:04

> [...]
>min gps kører jeg med ind i mellem men jeg syntes bare den er lidt volsom
>at have i lommen hvis jeg går fra cyklen så et ur der er monteret er

mvh Tinning

Fra : Gimbal

Dato : 11-08-08 17:31

"Ib Tinning" <ib@1.spambox.dk> wrote in message
> [...]
>
> Alle gode råd, links høres gerne.
>

> Med venlig hilsnen
> En motorcyklist, som er træt af at få skældud af konen, fordi han kommer
Så lige i et katalog, at Oxford laver et MC ur med termometer og andet lir,
til 200,-