/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Spg. om køb af brugt mc 50-60K?
Fra : Begbie


Dato : 09-08-08 14:35

Jeg har solgt min første motorcykel, og nu er det på tid at komme
videre.

Jeg har ca. 55K til projektet, og har indtil videre fundet vej frem
til 3 cykler, som tilfældigvis alle sammen er Suzuki’er. Alle
maskinerne står ved forhandlere.

Jeg har selv alt i udstyr og låse, så jeg behøver ikke umiddelbart at
spare i budgettet på den konto.

Lidt om mit kørselsbehov:
Små solo ture, en gang i mellem med damen bagpå. Jeg kører lidt med en
lokal MC klub, og har et ønske om at bruge den kommende maskine til en
tur til Norge/Sverige næste år.
Set i betragtning af hvor meget, eller snarere hvor jeg lidt kørt på
min gamle cykel, så må jeg erkende at jeg nok kun vil køre ca. 3-4.000
km om året, så den store touring maskine behøver det ikke at være.

Mulighed1: SV650S (2001/26.000KM): 64.800,-
Cyklen er hentet fra udlandet og derfor er ingen servicehistorie på
maskinen. Det går mig lidt på. Forhandleren tilbyder gratis vinter
opbevaring og 5.000,- i udstyr ved køb nu. Jeg har prøv kørt maskinen
med et tilfredsstillende resultat. Jeg er vant til ”street” cykler med
bredere/højere styrer, men det vender man sig nok til. Cyklen trækker
godt med gode kræfter, selv om den fysisk faktisk er smallere end jeg
regnede med. Jeg regner med at SV’en holder værdien ret godt.

Mulighed2: DR-Z400SM (2006/7.000KM): 58.900,-
Mange vil nok sige at den har for få kræfter og slet ikke er praktisk,
men den er også lidt fræk. Jeg har ikke prøvekørt den, men jeg
forestiller mig at kørestillingen er lige mig. Der er fuld
servicehistorie på maskinen. Hvor slemt kan det være, at køre enkelte
længere ture på den? Til gengæld er den nok udelukkende en solocykel,
eller?

Mulighed3: GSF 600 Bandit (1999/49.000KM): 47.900,-
Arbejdshesten. Men en flot arbejdshest med poleret fælge og det hele.
Jeg har ikke prøvekørt den endnu, men jeg forestiller mig at
kørestillingen er lige i øjet. Jeg synes måske at den er lidt dyr, sin
alder taget i betragtning, og samtidig har den en del km på tælleren,
men det betyder måske jeg ikke så meget, når jeg selv kun har et
beskedent kørselsbehov.
--
Der er sikkert mange her på NG’en som kører, eller har kørt disse
maskiner, og selvom det er mit ansvar at få prøvekørt dem alle og til
sidst træffe et valg, så modtager jeg gerne input herfra.

 
 
"J.C.Kløve" (09-08-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 09-08-08 22:13

Begbie skrev:
> Jeg har solgt min første motorcykel, og nu er det på tid at komme
> videre.
>

> Der er sikkert mange her på NG’en som kører, eller har kørt disse
> maskiner, og selvom det er mit ansvar at få prøvekørt dem alle og til
> sidst træffe et valg, så modtager jeg gerne input herfra.

Sv650 er for dyr! IMO ca 10000, for den årgang, du kan finde 03 modeller
til samme pris.
Det var ellers den jeg ville gå efter, den _kan_ toure og den _er_ sjov



--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Ukendt (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-08-08 23:02

Hvor er cbr 600 og YZF600R ThunderCat ?

Jeg er nemlig også ved at finde cykel og har også sat ca 55K som max, mere
vil jeg ikke ha i den, når det bare er legetøj nr. 2 :D
Jeg har valgt at finde en cbr 600 fra 97-98, det kan godt gøres for 55K :)
Jeg har haft en DR350SET, og den er forgængeren til dr-z400, og den var
bestemt sjov at køre på offroad, men kedelig på vejen, med mindre man tog
lidt genveje over rabatter ol. :D Og da slet ikke noget jeg gad at køre
lange ture på...

Mvh
Morten



Dan \"748\" Dethlefs~ (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~


Dato : 09-08-08 23:37

Morten Juel skrev:
> Jeg har haft en DR350SET, og den er forgængeren til dr-z400

Nope
DRZ400SM er en gademaskibne, hint SM = Super Mptard

http://www.suzukicycles.com/Products/ProductDisplay.aspx?modelCode=DRZ400SMK7&activeSection=OVERVIEW




--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk

Ukendt (10-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-08-08 09:31

> Nope
> DRZ400SM er en gademaskibne, hint SM = Super Mptard
>
> http://www.suzukicycles.com/Products/ProductDisplay.aspx?modelCode=DRZ400SMK7&activeSection=OVERVIEW

My bad overså SM, drz400 er alm offroad racer :)

Mvh
Morten



Armand (10-08-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-08-08 11:12

Morten Juel skrev:
>> Nope
>> DRZ400SM er en gademaskibne, hint SM = Super Mptard
>>
>> http://www.suzukicycles.com/Products/ProductDisplay.aspx?modelCode=DRZ400SMK7&activeSection=OVERVIEW
>
> My bad overså SM, drz400 er alm offroad racer :)
>
"off-road racer"?
Jeg har netop i denne weekend planlagt en tur med drengene til Intermot
i Køln, og nu fik jeg endnu en ting at kigge efter: Den nye mc-klasse:
Off-rad racerne

--
Armand.

Ukendt (10-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-08-08 18:33

> "off-road racer"?
> Jeg har netop i denne weekend planlagt en tur med drengene til Intermot i
> Køln, og nu fik jeg endnu en ting at kigge efter: Den nye mc-klasse:
> Off-rad racerne

Husk at jeg har rettighederne til den klasse, du skal betale for at bruge
det. :D




Anders Majland (19-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 19-08-08 09:45

> My bad overså SM, drz400 er alm offroad racer :)

Stik den et par større hjul og nogle knopdæk og den er rigtig fin til
hyggekørsel i sverige/norge - også langt væk fra asfalten...

I tenere.dk var der en gut der havde købt en GS500 med anhænger til touring.
Så købte han en lille drz, og et sæt større fælge, opdagde at det var sjovt
og solgte GS'eren ... Det er ihvertfald 3 der kører på dem og der er vist en
mere på vej...

Den har måske ikke så mange kræfter men det er vel egenligt kun på motorvej
at det er et problem ... Og så bliver det nok kun meget korte ture med fruen
bagpå


Søren (10-08-2008)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 10-08-08 21:42

Begbie har bragt dette til verden:
> Jeg har solgt min første motorcykel, og nu er det på tid at komme
> videre.
>
> Jeg har ca. 55K til projektet, og har indtil videre fundet vej frem
> til 3 cykler, som tilfældigvis alle sammen er Suzuki’er. Alle
> maskinerne står ved forhandlere.
>
> Jeg har selv alt i udstyr og låse, så jeg behøver ikke umiddelbart at
> spare i budgettet på den konto.
>
> Lidt om mit kørselsbehov:
> Små solo ture, en gang i mellem med damen bagpå. Jeg kører lidt med en
> lokal MC klub, og har et ønske om at bruge den kommende maskine til en
> tur til Norge/Sverige næste år.
> Set i betragtning af hvor meget, eller snarere hvor jeg lidt kørt på
> min gamle cykel, så må jeg erkende at jeg nok kun vil køre ca. 3-4.000
> km om året, så den store touring maskine behøver det ikke at være.
>
> Mulighed1: SV650S (2001/26.000KM): 64.800,-
> Cyklen er hentet fra udlandet og derfor er ingen servicehistorie på
> maskinen. Det går mig lidt på. Forhandleren tilbyder gratis vinter
> opbevaring og 5.000,- i udstyr ved køb nu. Jeg har prøv kørt maskinen
> med et tilfredsstillende resultat. Jeg er vant til ”street” cykler med
> bredere/højere styrer, men det vender man sig nok til. Cyklen trækker
> godt med gode kræfter, selv om den fysisk faktisk er smallere end jeg
> regnede med. Jeg regner med at SV’en holder værdien ret godt.
>
> Mulighed2: DR-Z400SM (2006/7.000KM): 58.900,-
> Mange vil nok sige at den har for få kræfter og slet ikke er praktisk,
> men den er også lidt fræk. Jeg har ikke prøvekørt den, men jeg
> forestiller mig at kørestillingen er lige mig. Der er fuld
> servicehistorie på maskinen. Hvor slemt kan det være, at køre enkelte
> længere ture på den? Til gengæld er den nok udelukkende en solocykel,
> eller?
>
> Mulighed3: GSF 600 Bandit (1999/49.000KM): 47.900,-
> Arbejdshesten. Men en flot arbejdshest med poleret fælge og det hele.
> Jeg har ikke prøvekørt den endnu, men jeg forestiller mig at
> kørestillingen er lige i øjet. Jeg synes måske at den er lidt dyr, sin
> alder taget i betragtning, og samtidig har den en del km på tælleren,
> men det betyder måske jeg ikke så meget, når jeg selv kun har et
> beskedent kørselsbehov.

Hej begbie.

Jeg kender kun Bandit'en som jeg synes passer fint til mine 184cm.
Behagelig kørestilling som ikke trætter, men sædet er noget hårdt i det
og egner sig ikke til timelange ture uden pauser. Så får man altså lidt
ondt i r....
Maskinen har ikke så meget bundtræk, og kræver nogle omdrejninger for
virkeligt at yde noget. Til gengæld er den meget letkørt og rigtig sjov
på de små veje, hvor den efter min mening har sin største force.
Teknisk set er er den rimeligt simpel og let at gå til og godt ser den
jo ud

/Søren



Ole Hansen (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 11-08-08 07:15

Begbie wrote:

> Mulighed1: SV650S (2001/26.000KM): 64.800,-

Rigtig fin og problemfri cykel - men som Kløve også siger alt for dyr.
Jeg ville gå efter 2003 og frem - og de burde kunne findes til samme
penge. Faktisk ville jeg gå efter en N-model

--
Ole Hansen

Begbie (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Begbie


Dato : 14-08-08 07:44

Lige et spørgsmål til omkring SV'en:

Jeg kender ellers ikke modellen, men jeg blev lidt overraskede da jeg
kiggede på baghjulet og så at der var cirkulære huller centralt mellem
fælgene.

Jeg har aldrig set noget lignende før, men ifølge sælgeren var det
standard fra fabrikken for at "spar vægt". Er det rigtigt? Og i så
fald, er de så ikke svært at holde rene?


Armand (15-08-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-08-08 01:30

Begbie skrev:
> Lige et spørgsmål til omkring SV'en:
>
> Jeg kender ellers ikke modellen, men jeg blev lidt overraskede da jeg
> kiggede på baghjulet og så at der var cirkulære huller centralt mellem
> fælgene.
>
> Jeg har aldrig set noget lignende før, men ifølge sælgeren var det
> standard fra fabrikken for at "spar vægt". Er det rigtigt? Og i så
> fald, er de så ikke svært at holde rene?
>
Dét kræver vist en tydeligere beskrivelse for at blive forstået!
Bl.a. "mellem fælgene" er rent volapyk - For dér ligger der jo en motor!

--
Armand.

N/A (15-08-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 15-08-08 23:01



N/A (15-08-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 15-08-08 01:30



Begbie (15-08-2008)
Kommentar
Fra : Begbie


Dato : 15-08-08 06:33

On 15 Aug., 02:29, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Begbie skrev:> Lige et spørgsmål til omkring SV'en:
>
> > Jeg kender ellers ikke modellen, men jeg blev lidt overraskede da jeg
> > kiggede på baghjulet og så at der var cirkulære huller centralt mellem
> > fælgene.
>
> > Jeg har aldrig set noget lignende før, men ifølge sælgeren var det
> > standard fra fabrikken for at "spar vægt". Er det rigtigt? Og i så
> > fald, er de så ikke svært at holde rene?
>
> Dét kræver vist en tydeligere beskrivelse for at blive forstået!
> Bl.a. "mellem fælgene" er rent volapyk - For dér ligger der jo en motor!
>
> --
> Armand.

Ja, det var faktisk rigtig dumt skrevet!

Men det er huller som disse, jeg mener:

http://www.colondashparens.com/sv650/bike_back_wheel_2.jpg

Et billede siger mere end 1000 ord, osv...

Ukendt (15-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-08-08 15:47

On Fri, 15 Aug 2008 05:33:08 -0700 (PDT), Begbie wrote:

> Men det er huller som disse, jeg mener:
>
> http://www.colondashparens.com/sv650/bike_back_wheel_2.jpg

Jae, det er smarte huller det er den vej sandkernen rystes ud efter
støbning af fælgen. Andre mærker kan bruge vejen ind hvor lejerne siden
skal sidde. Det varierer en del hvordan at man gør.

Vægtbesparelse er i promiller

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-8-08

Armand (15-08-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-08-08 23:01

Begbie skrev:
> On 15 Aug., 02:29, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>> Begbie skrev:> Lige et spørgsmål til omkring SV'en:
>>
>>> Jeg kender ellers ikke modellen, men jeg blev lidt overraskede da jeg
>>> kiggede på baghjulet og så at der var cirkulære huller centralt mellem
>>> fælgene.
>>> Jeg har aldrig set noget lignende før, men ifølge sælgeren var det
>>> standard fra fabrikken for at "spar vægt". Er det rigtigt? Og i så
>>> fald, er de så ikke svært at holde rene?
>> Dét kræver vist en tydeligere beskrivelse for at blive forstået!
>> Bl.a. "mellem fælgene" er rent volapyk - For dér ligger der jo en motor!
>>
> Ja, det var faktisk rigtig dumt skrevet!
>
> Men det er huller som disse, jeg mener:
>
> http://www.colondashparens.com/sv650/bike_back_wheel_2.jpg
>
Aha!
"á ind til navet (som er hjulets center og hvori lejerne befinder sig)!

Orla begrunder fint!

--
Armand.

Ukendt (16-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-08-08 15:44

On Sat, 16 Aug 2008 00:01:22 +0200, Armand wrote:

> Orla begrunder fint!

Hvilket også er grunden til, at med disse "hult egrede" fælge er det ikke
dækkene man afbalancerer, men derimod den unøjagtighed, der er i
støbeprocessen. Et hint til en mc-mekaniker bekræftede ret hurtigt tesen.
Moderne dæk er stortset i balance, og derfor havner afbalanceringsklodserne
næsten samme sted hver gang.

De massivt egrede BMW fælge er, for baghjulets vedkommende, ikke
afbalancerede ab fabrik, og et dækskifte senere kan jeg sige at det heller
ikke er nødvendigt.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-8-08

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste