Olie Hein Gericke
Fra : Kim

Dato : 09-08-08 14:21

Hej

Jeg kører lidt motocross, og skifter olie og filter for hver 5 timer
jeg har kørt. Det løber hurtigt op

Så vil jeg høre om der er nogen der har prøvet denne olie her
fra Hein Gericke :
http://www.hein-gericke-store.com/wShop/index.php?navurl=/wShop/home/shop-finder.php

Både til gade mc men også gerne til ræs
Den har de specifikationer den skal have til min mc. og er billig.

Mvh. Kim Hansen.

Fra : Armand

Dato : 09-08-08 14:56

Kim skrev:
> [...]
> jeg har kørt. Det løber hurtigt op
>
> Så vil jeg høre om der er nogen der har prøvet denne olie her

Forkert link!

--
Armand.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 09-08-08 15:20

> Forkert link!

Du er da også så svær at snyde

--
Michael D

Fra : Kim

Dato : 09-08-08 15:43

On Sat, 09 Aug 2008 15:56:07 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Forkert link!

Ja desværre, men jeg kan sqtte linke til siden, møj.
Men det er den olie her :
Hein Gericke 4-Takt Motorradöl SAE 10W-40 til 19.99 euro for 4 liter.

Fra : Armand

Dato : 09-08-08 16:02

Kim skrev:

> Ja desværre, men jeg kan sqtte linke til siden, møj.
> Men det er den olie her :
> Hein Gericke 4-Takt Motorradöl SAE 10W-40 til 19.99 euro for 4 liter.

HG er ikke så gennemsigtig som Louis, der har en "kopier linket til
denne vare"-funktion, men ved at købe på skrømt lægger man linket i
"varekurven" og kan snuppe det dér:

<http://server01.hein-gericke-store.com/openshop?id=000000f1000000f100dd1acd0000004e31b10e2b&Outside.reset=true&ArtDetailByID.call_from_list=false&ArtDetailById.cross_article_parent_id=&ArtDetailByID.article_id=&head=&ArtDetailByID.article_number=32101000015&Article.call_origin=cart>

Der må forekomme en beskrivelse af hvilken standard din crosser kræver i
en instruktionsbog eller andet; men uanset så skulle jeg mene at
HG-oliens API-SG og JASO-MA klassificeringer rækker så rigeligt!

Mange bruger med tilfredhed Louis og HG's "husets vin" til deres
højtydende gade-sportsmotorcykler.
Apropos Louis: De er en tand billigere i forsendelse en HG, og MÅ have
et lignende tilbud :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 09-08-08 16:08

Armand skrev:

> HG er ikke så gennemsigtig som Louis, der har en "kopier linket til
> denne vare"-funktion.........

"Link auf diese produkt anzeigen"!

> [...]
> højtydende gade-sportsmotorcykler.
> Apropos Louis: De er en tand billigere i forsendelse en HG, og MÅ have

Se lige hér: 4 liter Halvsyntetisk 10W40 for 18 Euro samt billigere
forsendelse!
<http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10038521>

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-08-08 13:37

Armand wrote:

> Se lige hér: 4 liter Halvsyntetisk 10W40 for 18 Euro samt billigere
> forsendelse!
> http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10038521

Og hvis han er heldig får han et gratis nummer af bladet Motorrad med.

I det nummer jeg fik for et par måneder siden, var der en god artikel om
service-intervaller.
Èn af mc-fabrikkernes teknikere/talsmænd udtalte at de havde testet en hel
masse, og så længe olien overholdt specifikationerne, var der ingen grund
til at skifte den oftere end 1 gang om året. Med mindre man var et
special-tilfælde som cross eller ræs-kører.

/jim

Fra : Kim

Dato : 09-08-08 16:31

> [...]
>en instruktionsbog eller andet; men uanset så skulle jeg mene at
>HG-oliens API-SG og JASO-MA klassificeringer rækker så rigeligt!

Den siger SAE 10W-40, API SF/SG eller SH/SJ med JASO MA

Så den skulle kunne gøre det. At jeg lige har valgt HG er fordi
vi jævnligt kommer til grænsen, eller har bekendte der gør.
Har ikke mere end 140km til HG. Og øl lageret er ved at være tomt

Mvh. Kim Hansen.

Fra : Anders Majland

Dato : 09-08-08 19:38

> Har ikke mere end 140km til HG. Og øl lageret er ved at være tomt

Det er jo et godt argument ... Jeg har dog kun nået at ose hos HG i
flensborg, men jeg har hørt at Karla sender portofrit til Danmark (der skal
nok mere end et par liter olie til

Men jeg er blandt dem der kører på louis's husmærke - fuldsyntetetisk. Jeg
bruger ca 12-16 liter om året og har gjort det i snart 5år uden at kunne
give olien skylden for noget ... Imho fin olie til en fair pris (Aprilia'en
har ikke vådkopling så den for bilka olie - dvs fuldsyntetisk shell biloolie
når den er på tilbud i bilka)