Afslører dækket om man er en kylling?
Fra : StreetFighter

Dato : 08-08-08 23:53

Hej
Er man en kylling hvis den yderste kant på 1cm af bagdækket ikke slides?
På jyllandsringen så jeg flere MC-er hvor den yderste dækkant var flået, så
de må have været langt nede at ligge i svingene.

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 08-08-08 17:44

On Aug 9, 12:53 am, StreetFighter <streetfigh...@ghostrider.invalid>
wrote:
> [...]
> På jyllandsringen så jeg flere MC-er hvor den yderste dækkant var flået, så
> de må have været langt nede at ligge i svingene.

Det kan lige så godt være et udtryk for at du ikke hænger af cyklen.
Hvis du sidder med enden plantet på sædet og overkroppen centrereret
over cykelen, skal der ikke særligt meget sving til før du kommer ud
på kanten af dækket.

--

// brian - uden kyllinge striber ;)

Fra : StreetFighter

Dato : 09-08-08 08:40

On Fri, 8 Aug 2008 16:44:20 -0700 (PDT), Brian Lund Larsen wrote:

> [...]
> Hvis du sidder med enden plantet på sædet og overkroppen centrereret
> over cykelen, skal der ikke særligt meget sving til før du kommer ud

Det lyder som forklaringen for mig, for jeg hænger med enden langt ude på
siden af MC-en i sving, for at undgå at den skrider. Så manglende slid på
yderkanten er altså ikke nødvendigvis morfarkørsel?

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-08 08:48

On Sat, 9 Aug 2008 09:39:39 +0200, StreetFighter wrote:

> Det lyder som forklaringen for mig, for jeg hænger med enden langt ude på
> siden af MC-en i sving, for at undgå at den skrider.

Gør nu ingen forskel for at skride som sådan. Man hænger ud for at undgå at
ting tager jorden

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : StreetFighter

Dato : 09-08-08 09:33

On Sat, 9 Aug 2008 09:48:00 +0200, Orla Pedersen wrote:

> Gør nu ingen forskel for at skride som sådan. Man hænger ud for at undgå at
> ting tager jorden

Så må du godt nok køre stærkt i de sving. Har du slidmærker på bagen fra
asfalten?

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-08 11:50

On Sat, 9 Aug 2008 10:32:48 +0200, StreetFighter wrote:

> Så må du godt nok køre stærkt i de sving. Har du slidmærker på bagen fra
> asfalten?

?

Er det fysikkens grundlove vi skal igang med ?

Fra : Per

Dato : 09-08-08 10:21

Orla Pedersen wrote:

> Gør nu ingen forskel for at skride som sådan. Man hænger ud for at
> undgå at ting tager jorden

Samt for at have en fysisk føling med cyklens "svingvinkel"

/ Per

Fra : Per

Dato : 09-08-08 10:24

StreetFighter wrote:
> [...]
> slides? På jyllandsringen så jeg flere MC-er hvor den yderste dækkant
> var flået, så de må have været langt nede at ligge i svingene.

1 cm er da ok

Men ja - nogen kan godt få den helt ud på grænsen.....

Men jeg griner nu altid for mig selv, når jeg ser de her unge smarte fyre
med en R6 og toptunet udstyr - og der så er en 3 cm´s kant på baghjulet.

De kan se smarte ud, men ikke køre... LOL

/ Per

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 09-08-08 03:44

On Aug 9, 11:24 am, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> med en R6 og toptunet udstyr - og der så er en 3 cm´s kant på baghjulet.
>
> De kan se smarte ud, men ikke køre... LOL

Ellers også så kører de rigtig rigtig godt ;) (ok 3cm er nok lige i
overkanten)

Jeg har også hørt om nogen med den holdning at man ikke bør køre 100%
på gaden, men det skal jeg ikke kunne sige noget om :)

Måske der var penge i at sælge brugte dæk fra SV'en inkl. race-fnuller
på kanten til de unge smarte, jeg har hørt det er populært med brugte
kneesliders.

--
// brian - SV1000S K6

Fra : Gimbal

Dato : 09-08-08 12:52

"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> wrote in message
[...]

Hvorfor ikke bare indrømme at man er nybegynder, og så lære fra bunden, at
slide sine egne dæk/sliders...

Fra : OZ3BTO

Dato : 09-08-08 13:05

"Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kneesliders.
>

> Hvorfor ikke bare indrømme at man er nybegynder, og så lære fra bunden, at

En rundkørsel en søndag i et øde industri kvater så er der sku ikke mere
kylling på bagdækket

Selv har jeg ikke meget kyllinge stripe og det er til tropds for at jeg for
tiden køre på MZer.. De kan faktisk ligges ned i svingene :D

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-08 13:14

OZ3BTO skrev:

> En rundkørsel en søndag i et øde industri kvater så er der sku ikke
> mere kylling på bagdækket

Hvis man tar den mod færdselsretningen i rundkørslen - for osse at få dén
side med - er man i hvert fald ikke kylling længere!
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-08-08 13:37

On Sat, 9 Aug 2008 14:04:51 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

Hej.

>Selv har jeg ikke meget kyllinge stripe og det er til tropds for at jeg for
>tiden køre på MZer.. De kan faktisk ligges ned i svingene :D

Når du nu har "ligget" den der M-Spjæt ned, hvem rejser den så igen?

(Undskyld - A' kutte' la' vær' )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 09-08-08 15:30

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> On Sat, 9 Aug 2008 14:04:51 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:
>
> Hej.

> Når du nu har "ligget" den der M-Spjæt ned, hvem rejser den så igen?
>
> (Undskyld - A' kutte' la' vær' )

Hej Steen.
Når den har lagt der et stykke tid, kommer der altid en hjælpsom par
stykker og står den op igen.

--
Michael D
(Importjyde)

Fra : Gimbal

Dato : 09-08-08 15:42

"OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote in message

> En rundkørsel en søndag i et øde industri kvater så er der sku ikke mere
> kylling på bagdækket

Jeg er lige netop vendt hjem fra en tur i et rigtigt godt industri-kvarter,
for at øve lidt sving. Jeg fik skubbet min kyllinge-linie fra ca 5 til ca 2
cm, så lidt fik jeg da ud af det. Vejen i kvarteret hedder Greve Main, og
ligner også en racerbane i Google Earth. Der var kun et enkelt sted med lidt
småsten, ellers var belægningen helt i top!

Fra : Armand

Dato : 09-08-08 16:23

Gimbal skrev:
> [...]
> for at øve lidt sving. Jeg fik skubbet min kyllinge-linie fra ca 5 til ca 2

Stage 2 må blive at optimere linien gennem rundkørslen:
Læresætning: Kør så der kan gives gas ud af rundkørslen så tidligt som
muligt!
Ved genenmkørsel af rundkørsel á "ligegud":
- På vej mod rundkørslen: Hold så langt til venstre som muligt og bliv
derude sent!
- Knæk til højre så højre kantsten snittes og sigt efter et punkt foran
dig i den linie....
- ... Hvor du knækker til venstre og kan snitte både rundkørslen og
højre hjørne af udkørslen i én linie.
- Herunder gives så meget gas som man kan tillade sig uden at ende ovre
i venstre kantsten hhv. modgående vognbane efter udkørslen!

Kig på'ed!

Omkring kyllingestriber er der også detaljen med bagdæksslitage
koncentreret lige på midten af dækket:
Væn dig til at give lidt(!) gas allerede mens du er på vej ud af et
sving/hjørne/kryds, og ikke kun vldsom gas når motorcyklen er rettet
helt op!

--
Armand.

Fra : Gimbal

Dato : 09-08-08 16:36

> [...]
> Væn dig til at give lidt(!) gas allerede mens du er på vej ud af et
> sving/hjørne/kryds, og ikke kun vldsom gas når motorcyklen er rettet helt

Super tips, tak!

Fra : StreetFighter

Dato : 09-08-08 21:21

On Sat, 09 Aug 2008 17:23:06 +0200, Armand wrote:

> Omkring kyllingestriber er der også detaljen med bagdæksslitage
> koncentreret lige på midten af dækket:
> Væn dig til at give lidt(!) gas allerede mens du er på vej ud af et
> sving/hjørne/kryds

og hold bagbremsen så kæden er stram i hele forløbet. Har indøvet dette deb
sidste tid. Jeg kommer hurtigere gennem svinget og voblen er næsten væk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-08-08 21:34

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Stage 2 må blive at optimere linien gennem rundkørslen:

....og som altid: kig den lige efter for oliespild inden der køres
friskt deri, der ligger temmeligt ofte olie i rundkørsler som rigtigt
mange herinde har erfaringer med.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Armand

Dato : 12-08-08 22:31

Jes Vestervang skrev:

> ...og som altid: kig den lige efter for oliespild inden der køres
> friskt deri, der ligger temmeligt ofte olie i rundkørsler som rigtigt
> mange herinde har erfaringer med.

Stage 2'en var ikke opfordring til race-style, men derimod optimeret
gennemkørsel til forskel for den alment brugte "symetriske ideal-linie"
- Under samme hastighed. forsrår sig!

Men rådet er universelt og ikke mindst i den indeværende høst-sæson hvor
afslynget korn kan ligge og lure i enhver rundkørsel =

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-08-08 07:20

Armand wrote:

> Men rådet er universelt og ikke mindst i den indeværende høst-sæson hvor
> afslynget korn kan ligge og lure i enhver rundkørsel =

Her i hjertet af nordsjælland er det mere haveaffald fra
whiskybæltehjemmerenovationsarbejderne, og diesel fra direktørklædte
kontorstolssælgere i Seat'er :-/

--
vh
Torben

Fra : StreetFighter

Dato : 09-08-08 21:10

On Sat, 9 Aug 2008 16:42:05 +0200, Gimbal wrote:

> Jeg fik skubbet min kyllinge-linie fra ca 5 til ca 2
> cm,

5 cm hedder da morfarlinien, gør den ik

Fra : Gimbal

Dato : 09-08-08 23:08

"StreetFighter" <streetfighter@ghostrider.invalid> wrote in message

> 5 cm hedder da morfarlinien, gør den ik

Jo sikkert! Jeg har jo også skyndt mig ud og flytte den ;) Cyklen er knap 2
uger gammel og mit kørekort er ikke betydeligt meget ældre, så det er altså
derfor. Men det er fedt at svinge, så det er langt fra sidste gang linien
bliver flyttet!

Fra : Armand

Dato : 09-08-08 14:25

Gimbal skrev:
> [...]
> On Aug 9, 11:24 am, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
>
> Hvorfor ikke bare indrømme at man er nybegynder, og så lære fra bunden, at

Hvilket gøres bedst ved ikke at købe den store og voldsomme
drømmemaskine som den første, men derimod en mindre og let håndterlig
model som man ikke frygter brugen af si amme grad :-|

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-08-08 23:11

"Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> writes:

> [...]
>
> Måske der var penge i at sælge brugte dæk fra SV'en inkl. race-fnuller
> på kanten til de unge smarte, jeg har hørt det er populært med brugte

Det kaldes et langeliniesæt her i København: Slidte sliders,
skamslidte dæk + Mestersvinger markat.

(husk at checke at slidmærkerne på slidersne har den rigtige retning,
og ikke er lavet med en vinkelsliber

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 09-08-08 06:45

On Aug 9, 1:52 pm, "Gimbal" <kimsyb...@adslhome.dk> wrote:
> [...]
> kneesliders.
>
> Hvorfor ikke bare indrømme at man er nybegynder, og så lære fra bunden, at

Nu er det jo heller ikke noget jeg hverken køber eller sælger, men
hvis man f.eks kigger lidt på ebay, så sker det bestemt:

http://cgi.ebay.co.uk/KNEE-SLIDERS-MOTORAX-TITANIUM-TEAR-DROP-HALF-WORN_W0QQitemZ170248780543QQcmdZViewItem?hash=item170248780543&_trkparms=72%3A12|39%3A1|66%3A2|65%3A12&_trksid=p3286.c0.m14.l1318

--
// brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-08-08 18:07

>De kan se smarte ud, men ikke køre... LOL

Eller også kan de køre, men gider ikke?

Bliver selv en af "de smarte" når tiden er inde (pengene er der til),
men jeg køber ikk en sportsmaskine for at ligge i en 140graders vinkel
i ethvert sving - jeg køber den pga. udseendet, trækkraften og bare
det er suse derud af.

Synes ikke helt det er fair at blive stemplet som "en af de smarte"
bare fordi man ikke har lyst til at komme ned og ligge og derfor ikke
presser den rundt i alle sving med fare for grus mv.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : StreetFighter

Dato : 09-08-08 20:59

On Sat, 09 Aug 2008 19:07:22 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:

> jeg køber den pga. udseendet, trækkraften og bare
> det er suse derud af.

Velkommen til en mega fed oplevelse som svarer til et glas lykkepiller

Fra : Gimbal

Dato : 09-08-08 23:15

> Velkommen til en mega fed oplevelse som svarer til et glas lykkepiller

Bare fordi man er ny, behøver man jo ikke at ligne en kikset skiløber. Når
jeg nu havde besluttet at jeg skulle have MC, så skal det også gøres med
stil. Men hvis folk spørger, er jeg ikke bleg for at indrømme at jeg er
amatør. Men når man føler sig cool på sin MC, tror jeg også man vokser med
opgaven - for at kunne leve op til det - klæder skaber folk, til dels! ;)

Fra : StreetFighter

Dato : 09-08-08 23:50

On Sun, 10 Aug 2008 00:15:09 +0200, Gimbal wrote:

> Men når man føler sig cool på sin MC

Det er cool

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-08-08 00:05

Gimbal skrev:
> [...]
> opgaven - for at kunne leve op til det - klæder skaber folk, til dels! ;)

og lig...

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-08-08 00:20

>Velkommen til en mega fed oplevelse som svarer til et glas lykkepiller

Jeg har desværre smagt en af pillerne allerede så der er ingen vej
udenom

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Coraggio

Dato : 09-08-08 16:36

> [...]
> så
> de må have været langt nede at ligge i svingene.

Interessant indlæg - personligt syntes jeg at 1 cm er okey når det drejer
sig om offentlig asfalt...

Jeg kører selv på en TL1000R med et 190 bagdæk, og jeg har osse kigget lidt
på de andres bagdæk for en sammenlignings skyld og så var det at jeg
tænkte på om to motorcykler med forskellige bredde bagdæk, f.eks 160 og 190,
har haft samme nedlægnings vinkel hvis de begge "mangler" den sidste cm, kan
forskellen på dæk-profilerne ikke spille en rolle !?

Hilsen Brian - med 1cm tilbage...men jeg har nu aldrig ovevejet at slide den
sidste cm i en øde rundkørsel

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 09-08-08 10:27

On Aug 9, 5:36 pm, "Coraggio" <1HXcorag...@coraggio.dk(fjern 1HX)>
wrote:

> [...]
> har haft samme nedlægnings vinkel hvis de begge "mangler" den sidste cm, kan
> forskellen på dæk-profilerne ikke spille en rolle !?

Det har ihvertfald en hel del af sige på fordækket, jeg tror det
eneste fordæk hvor jeg har været ude ved kanten er et Pilot Power
120/60. Jeg har pt. bt016 i 120/70 på og der er ihvertfald 1cm tilbage
foran selvom bagdækket er brugt helt ud.

Måske burde der også lige være en advarsel i tråden. Små
"kyllingestriber" ikke bør være et mål i sig selv, en given mc pilot
med store striber kan sagtens være hurtigere en en anden uden nogen
overhovedet og man kan sikkert sagtens komme tilskade hvis man bare
kaster sig ud i nogle rundkørsler og vilde nedlægninger uden egentligt
at være klar til det.

Det var vidst nok prædiken herfra, god weekend :)

--
// brian

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-08-08 20:15

Brian Lund Larsen skrev:
> On Aug 9, 5:36 pm, "Coraggio" <1HXcorag...@coraggio.dk(fjern 1HX)>
> wrote:

[ZIP!]

> ...en given mc pilot
> med store striber kan sagtens være hurtigere en en anden uden nogen
> overhovedet ...

Det er du nok liiige nød til at forklare lidt nærmere,
under hvilke forudsætninger?

> Det var vidst nok prædiken herfra, god weekend :)
det ytot jeg ikke

Fra : Armand

Dato : 09-08-08 20:46

Brian Lund Larsen skrev:

> [...]
> at være klar til det.
>
> Det var vidst nok prædiken herfra, god weekend :)

Alligevel bakker jeg dig op!
Man skal ikke nøde sig til at køre hurtigere end man ellers ville have
gjort, f.eks. ved at klistre sig til en hurtig forankørende eller
forsøge at slide kyllingestriber ned!
Scenariet kan hurtigt komme til at ligne alle de SV650-ejere der i
starten af modellens levetid troede at dén motorcykel kunne trylle og
frit tæskes gennem rundkørsler uanset om der lå sand eller olie på
asfalten =

Det allerbedste middel til større nedlægning er masser af tid på ryggen
af modellen, og jo større den er (á første motorcykel) kræves væsentlig
mere tid :-|

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-08-08 21:11

Armand skrev den 09 aug 2008 i

> Alligevel bakker jeg dig op!
> Man skal ikke nøde sig til at køre hurtigere end man ellers ville
> have gjort, f.eks. ved at klistre sig til en hurtig forankørende
> eller forsøge at slide kyllingestriber ned!

Yeps - når man kører efter egen "optimeret" linie går det hele langt
mere glidende, afslappet og effektivt. At hænge på er efter min mening
en pestilens, der er alt for meget at holde øje med. Lader mig gerne
falde så tilpas langt tilbage at jeg kan bestemme fart og linie selv.

Information om de danske nyhedsgrupper:http://usenet.lundhansen.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-08-08 12:24

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en pestilens, der er alt for meget at holde øje med. Lader mig gerne
> falde så tilpas langt tilbage at jeg kan bestemme fart og linie selv.

At hænge på kan også være en god måde at få kørt sine kyllingestriber af
på.. Jeg var ude og køre med en kammerat som kørte R1, og den burde jeg jo
sagtens kunne følge med når jeg købte fzr600r .. Ingen problemer dér, ved at
følge i hans linjer fik jeg da kørt helt til dækkanterne :)

fzr600r maskinen var en leg at køre fodhvilerne i jorden på. Efter jeg havde
kørt dækkene til kanten kom det hele naturligt for mig, og mange sving var
jeg nede og rode med fodhvileren i asfalten. Hvad Armand siger omkring
større cykler passer meget godt på mig. Jeg har rundet ca. 16000km på min
zx9r, og har endnu ikke kørt den helt ud til dækkanten, har en ½ cm kant på
venstre side, og ca. 1cm på højre.. Og tvivler på at jeg på offentlig vej
kommer længere ud.. Måske er det også pga. dækstørrelsen, den gamle havde
150(vist nok) bredde dæk, den nye 180..?

Mvh Anders

Fra : Armand

Dato : 10-08-08 12:44

Anders Houmark skrev:
> [...]
> sagtens kunne følge med når jeg købte fzr600r .. Ingen problemer dér, ved at
> følge i hans linjer fik jeg da kørt helt til dækkanterne :)

Problemet ved at "hænge på" at man let risikerer at bringe sig ud i en
situation hvor man mister troen på at det går og dér meget let får øje
på trolden =

> [...]
> venstre side, og ca. 1cm på højre.. Og tvivler på at jeg på offentlig vej

Sæt dig så i den situation at du ikke havde haft 600'eren forinden

--
Armand.

Fra : Niels Pein

Dato : 09-08-08 21:45

"Armand" skrev ...

> Det allerbedste middel til større nedlægning er masser af tid på ryggen af
> modellen, og jo større den er (á første motorcykel) kræves væsentlig mere
> tid :-|

Som indehaver af en stor tung mc som jeg ikke har kørt ret meget på endnu
(men dog langtfra den første mc), så blev jeg lige nysgerrig, og tog
tommestokken med ud i garagen.
Bandit 1250 SA på Metzeler Roadtech Z6 bagdæk:
Ca. 8 mm kyllingestribe efter de første 800 km. på det dæk.

Jeg kan godt mærke at den store Bandit er tung, men den kommer nu
forbavsende let rundt i sving. Eller også ved jeg bare ikke bedre.
Jeg kører som regel rimeligt forsigtigt, men nogle gange alm. halvfriskt i
sving og rundkørsler (synes jeg), uden at gøre mig specielt umage.
Har endnu ikke været i nærheden af at "slå med halen" eller andre unoder,
andet end i vådt føre, og en enkelt gang hvor jeg ramte en sten.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 10-08-08 11:16

> Det allerbedste middel til større nedlægning er masser af tid på
> ryggen af modellen, og jo større den er (x xxxxxx xxxxxxxxxx) kræves
> væsentlig mere tid :-|

Nu strammer du den!

I øvrigt ville jeg nok sige mere, og ikke større, i den sætning.
--
Michael D
Der godt ved, at det er lige over grænsen.

Fra : Armand

Dato : 10-08-08 11:32

Michael Dahlberg skrev:

> Nu strammer du den!
>
> I øvrigt ville jeg nok sige mere, og ikke større, i den sætning.
> --
> Michael D
> Der godt ved, at det er lige over grænsen.

Der er altså nogle der kan vende alt i snavset.

Men når nu du hár taget hul på'ed, så lader jeg dig ikke bestride mine
personlige erfaringer!

--
Armand.

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 09-08-08 14:00

On Aug 9, 9:15 pm, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> Brian Lund Larsen skrev:> On Aug 9, 5:36 pm, "Coraggio" <1HXcorag...@coraggio.dk(fjern 1HX)>
>
> [ZIP!]

> Det er du nok liiige nød til at forklare lidt nærmere,
> under hvilke forudsætninger?

I det ekstreme: læn dig den forkerte vej på cyklen, du får større
nedlægningsvinkel, mindre striber og det behøver ikke nødvendigvis at
gå hurtigere.

--
// brian

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-08-08 22:33

Brian Lund Larsen skrev:

> I det ekstreme: læn dig den forkerte vej på cyklen, du får større
> nedlægningsvinkel, mindre striber og det behøver ikke nødvendigvis at
> gå hurtigere.

AHA !

Fra : StreetFighter

Dato : 09-08-08 22:15

On Sat, 9 Aug 2008 17:36:12 +0200, Coraggio wrote:

> Interessant indlæg - personligt syntes jeg at 1 cm er okey når det drejer
> sig om offentlig asfalt...

Jeps, det er offentlig landevej.

Fra : N/A

Dato : 09-08-08 22:33

Fra : N/A

Dato : 09-08-08 22:33

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 10-08-08 05:47

On Aug 10, 1:23 pm, "Anders Houmark" <n...@email.available.dk> wrote:

> [...]
> kommer længere ud..  Måske er det også pga. dækstørrelsen, den gamle havde
> 150(vist nok) bredde dæk, den nye 180..?

Der er 160 på 600r'en originalt.

Nu har jeg selv haft en også og kan nikke genkendende til det du
siger, jeg endte også ret hurtigt op uden dutter under fodhvilerne på
den.
Første gang jeg var på bane med den lærte jeg i et af de første sving
at man ikke skal sidde og stritte med fødderne, så koster det
tåsliders og kort derefter at man nok skulle kravle lidt ud på siden
af den, hvis man ville have fodhvilerne med hjem :)

--
// brian

Fra : Gimbal

Dato : 11-08-08 16:48

> [...]

>tåsliders og kort derefter at man nok skulle kravle lidt ud på siden
>af den, hvis man ville have fodhvilerne med hjem :)

Kan man trygt lægge sin maskine ned til fodhvilerne? Jeg er selv lidt i
tvivl om hvor min ville sætte grænsen, så jeg har været ret forsigtig... Det
er en Kawasaki er6-f, i alle de anmeldelser jeg læste inden køb, sagde folk
at den var god at lægge ned i sving - men jeg er alligevel lidt (for meget)
forsigtig... Fodhvilerne har fjeder i, men kan de ikke alligevel blive revet
af, ved at ramme asfalten?

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 11-08-08 11:08

On Aug 11, 5:47 pm, "Gimbal" <kimsyb...@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> forsigtig... Fodhvilerne har fjeder i, men kan de ikke alligevel blive revet

Jeg kører personligt ikke nær derved på alm. vej.
Alt fodhviler skraben osv jeg har lavet er på bane, der er ingen
modgående trafik, der er runoff hvis det går galt og forhåbentligt er
der heller ikke hverken grus, korn, mudder osv. som man finder på
offentlig vej i svingene.

Jeg har oplevet at følerne under fodhvilerne er faldet af, men aldrig
selv fodhvileren, så når de er designet til at fjedre op så skal der
vidst noget til og man skraber nok langt værre ting inden.

Oh ja og til Dennis Hellan Pedersen, jeg kørte omkring 20.000km sidste
år :)

--

// brian

Fra : Anders Majland

Dato : 09-08-08 19:53

> Er man en kylling hvis den yderste kant på 1cm af bagdækket ikke slides?
> På jyllandsringen så jeg flere MC-er hvor den yderste dækkant var flået,
> [...]

I bedste AAA doco soup stil ...

Hej, jeg hedder Anders, og jeg er en kylling....

Imho kan man sjændent køre dække til kanten på offenlig vej - ihvertfald
ikke ved forsvarlig kørsel.

Dernæst så begynder XT'erens centerstøttefod at lave gnister længe før jeg
når kanten af dækket. Op på XTZ'en kan jeg kun komme i nærheden mod venster.
For mod højre går bundskjoldet i asfalten før fordhvilerne og før dækkene
når kanten ...

Men jeg er egenligt 100% ligeglad med hvor langt ud på kanten af dækket jeg
når - Jeg er blot et halvgammelt røvhul der hygger mig med mc kørsel og
kører alt for meget ligeud på asfalt... Men den sidste ene 1% af min kørsel
er den der for alvor får smilet frem, og det er sjældent noget med at store
nedlægninger på asfalt ...

Fra : StreetFighter

Dato : 09-08-08 22:25

On Sat, 9 Aug 2008 20:52:52 +0200, Anders Majland wrote:

> Imho kan man sjændent køre dække til kanten på offenlig vej - ihvertfald
> ikke ved forsvarlig kørsel.

Ja jeg tør godt nok heller ikke raspe den sidste cm

Fra : Coraggio

Dato : 10-08-08 14:57

> Ja jeg tør godt nok heller ikke raspe den sidste cm

Jeg har ikke rigtig tænkt over det med den sidste cm, troede bare det var
okey så længe man hyggede sig !?

Men i stedet for at købe brugte dæk der allerede er slidt til kanten...

....så kunne man jo osse bare bruge en baghjuls løfter og et stykke grovt
sandpapir

Forsat go´ søndag - Brian - stadig med en 1cm tilbage på TL1000R´en

PS: vil to motorcykler med forskellige bredde bagdæk, f.eks 160 og 190

Fra : Armand

Dato : 10-08-08 15:39

Coraggio skrev:

> PS: vil to motorcykler med forskellige bredde bagdæk, f.eks 160 og 190
> har haft samme nedlægnings vinkel hvis de begge "mangler" den sidste cm, kan
> forskellen på dæk-profilerne ikke spille en rolle !?

Jeg er ikke helt sikker på om det er sådan eller snarere omvendt, men
fakta er at mer-bredden er til for at give mere gummi i asfalten under
nedlægning og derved skulle modeller med bredere dæk kunne komme endnu
længeren ned!

Og selv de sportligste modeller skulle nok kunne få fodhvlerne i på et
tidspunkt også, så med original-bredde på dækkene kán kyllingestriberne
køres af!
Men som sagt er det en dårlig ide pludselig at gøre dét til en opgave,
så te'ed nu rooligt!

--
Armand.

Fra : Lars Bo Johansen

Dato : 10-08-08 18:58

Den Sat, 09 Aug 2008 00:53:19 +0200 skrev StreetFighter:

> [...]
> På jyllandsringen så jeg flere MC-er hvor den yderste dækkant var flået,
> så de må have været langt nede at ligge i svingene.

Hvorfor sætte liv og lemmer på spil på at slide dæk til pralestatus på
offentlig vej.
Brug lidt penge på en banedag og få en masterkører til at instruere dig,
og inden for relativ kort tid er du i stand til at køre med knæet i
asfalten og nedlægningsvinkler der til tider er kriminelle (læs
udskridninger).
Og skulle det gå galt er det som hovedregel kun maskinen der lider
overlast, i og med der er så høj fokus på sikkerheden ved styrt, kontra
gade og vej, hvor der er massere af potentielle ting der kan stoppe dig.

Mvh.
Lars
Ducati 851 SP3
Honda CB 750 F2

Fra : StreetFighter

Dato : 14-08-08 21:29

On 10 Aug 2008 17:58:09 GMT, Lars Bo Johansen wrote:

> Brug lidt penge på en banedag og få en masterkører til at instruere dig

Lyder også sjovt

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 11-08-08 15:32

"StreetFighter" <streetfighter@ghostrider.invalid> skrev i en meddelelse

Hej.....

Hemm..... underlig tråd, skal vi ikk' hellere snakke om hvor _meget_ i får
brugt jeres mc, end hvor meget i får brugt siderne af dækkene !

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 11-08-08 15:48

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp@dalbynet..dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 99' BMW R 1150 GS ( 10150 km i år )
> Det är inte farten som döder, det är smällen...
> It's not the fart that kills, it's the smell ....

Tja, det er da et statement,
både på svensk, og i din (næsten) perfekte undersættelse.
;0)
--
Michael D

Fra : Gimbal

Dato : 11-08-08 16:52

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp@dalbynet..dk> wrote in message

> [...]
>
> Hemm..... underlig tråd, skal vi ikk' hellere snakke om hvor _meget_ i får
> brugt jeres mc, end hvor meget i får brugt siderne af dækkene !

Jeg kører 1000 km om ugen, men må nu desværre holde lidt igen, da jeg har
fået den VILDESTE myose i min kobling arm. :(

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 11-08-08 17:52

> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp@dalbynet..dk> wrote in message

> Jeg kører 1000 km om ugen, men må nu desværre holde lidt igen, da jeg har
> fået den VILDESTE myose i min kobling arm. :(

Respekt ! , altså for dit kilometer antal, ta' du det blot roligt med dine
dæksider, for med det kilometer antal ender du jo med at få mere rutine end
så mange andre

Fra : Gimbal

Dato : 11-08-08 18:29

> [...]
> 99' BMW R 1150 GS ( 10150 km i år )
> Det är inte farten som döder, det är smällen...
> It's not the fart that kills, it's the smell ....

Desværre er armen/skulderen blevet så slem, at jeg kan mærke det ved selv
korte ture. Jeg må nok få besøgt en kiropraktor, for jeg kan ikke holde ud
at sidde hjemme når det er kørevejr udenfor :(

Fra : Armand

Dato : 12-08-08 22:27

Gimbal skrev:

> Jeg kører 1000 km om ugen, men må nu desværre holde lidt igen, da jeg har
> fået den VILDESTE myose i min kobling arm. :(

Byt model og få en 'Priller med elgear!!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-08-08 21:49

StreetFighter <streetfighter@ghostrider.invalid> writes:

> [...]
> slides? På jyllandsringen så jeg flere MC-er hvor den yderste
> dækkant var flået, så de må have været langt nede at ligge i

Nu har der jo været meget snak om hvordan man får kyllingestriberne
væk, og der har jo været en del fokus på hurtig kørsel. Det er nu
slet ikke nødvendigt for at få gjort lidt ved dæksiderne.

På et kørekursus fik jeg konsekvent kørt sv'ens dæk (Michelin Pilot
Road 2) til kanten med 15-20 km/t. Det er bare et spørgsmål om at give
et vip med styret, så skal den nok komme ned. Når det går så langsomt
skal man dog lige huske på at det kan være nødvendigt med et
halvkraftigt "drej" indad, for at få cyklen til at rejse sig op. Er
styret omme i nærheden af stoppet skal cyklen bare have lidt gas, så den
rejser sig op

Prøv at eksperimentere lidt med det på en tom (og nogenlunde oliefri)
parkeringsplads, det er faktisk ret underholdende at lære at tumle sin
mc ved lave hastigheder. Det giver en eminent føling med
cyklen, som jeg også synes er ret nyttig ved højere hastigheder.

På samme kørekursus indgik der også 80-100 km svingkørsel på
Jyllands-ringen - det er sgu også underholdende
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : StreetFighter

Dato : 14-08-08 21:25

On Tue, 12 Aug 2008 22:49:29 +0200, Jes Vestervang wrote:

> det er faktisk ret underholdende at lære at tumle sin
> mc ved lave hastigheder. Det giver en eminent føling med
> cyklen, som jeg også synes er ret nyttig ved højere hastigheder.

Det er det bestemt. Jeg kører også langsom offroad på småstier og i skoven
på Stevns klint. Det går så ikke ud på at køre stærkt men at holde fødderne
konstant på fodhvilerne

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 16-08-08 14:13

> Det er det bestemt. Jeg kører også langsom offroad på småstier og i skoven
> på Stevns klint. Det går så ikke ud på at køre stærkt men at holde
> fødderne
> konstant på fodhvilerne

Hov, det lyder spændende

Ka' du ikke tage mig med en dag ?, er helt ny på grus / jord, så du kan helt
sikkert lære mig noget

Jeg kommer fra Dalby/Haslev så der er jo ikke så langt.

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 16-08-08 15:21

> [...]
> kan helt sikkert lære mig noget
>
> Jeg kommer fra Dalby/Haslev så der er jo ikke så langt.

Tillykke med næbdyrets nye familiemedlem.
--
Michael D

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 17-08-08 16:27

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med næbdyrets nye familiemedlem.
> --
> Michael D

Tak-tak

--