Michelin dækvalg?
Fra : AndersH

Dato : 08-08-08 17:24

Hej Venner

Jeg står for så små at skulle skifte mit Michelin Pilot Power 2ct dæk. Har
rullet omkring 7000km på det i år, og der er da stadig dæk tilbage på det,
men jeg kan se at det er ved at være lidt fladt på midten. Her i slutningen
af måneden skal jeg til Østrig og vi kører derned..

Mon ikke det er smart at få skiftet dækket inden? At satse på at få det
skiftet undervejs, samt spilde tid på det, er vel ikke det fedeste? Og jeg
kan være usikker på prisen, det er ikke sikkert at de kan montere det med
det samme osv.. Hvad synes i?

Valget står så også over for om jeg skal montere Pilot Road 2 eller Pilot
Power 2CT. 2CT'erne er jeg rigtig glad for, synes bare det er et kanon godt
dæk. At jeg så også får dem til en ok pris ude hos min lokale mekaniker i
Ulbølle, Sydfynmc.dk.

Spørgsmålet er så, nu hvor jeg står for at skulle på touring.. Skal jeg
sætte Road 2 eller et sæt Power 2CT dæk på? 2ct'erne bliver jo slidt fladt
hurtigere, men jeg regner ikke med at vi kører meget mere end 3000, maks
4000km på ferien. Så et sæt 2CT vil fint holde til turen, og de vil nok også
holde det sidste af sæsonen herhjemme i Danmark igen..

Hjælp

Mvh Anders

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 08-08-08 16:48

"AndersH" <anders@andersh.sletdette.dk> wrote
> [...]
> Power 2CT. 2CT'erne er jeg rigtig glad for, synes bare det er et kanon
> godt dæk. At jeg så også får dem til en ok pris ude hos min lokale

Jeg ville klart tage Pilot Road 2, grippet er godtnok til at man uden
problemer kan få fodhvilerne i jorden på diverse sportcykler, og
holdbarheden er markant bedre. Så det er sådan set kun hvis man planlagt en
trackday eller lign. at man bør overveje Power 2CT.

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : AndersH

Dato : 09-08-08 09:21

"Martin Guld Thomsen" <sneware@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> holdbarheden er markant bedre. Så det er sådan set kun hvis man planlagt
> en trackday eller lign. at man bør overveje Power 2CT.

Tak Martin

Jeg skal eventuelt til Sturup i september.. og jeg er så glad for 2ct, så
dem får jeg bare sat på igen.

Mvh Anders

Fra : Poul

Dato : 10-08-08 22:16

Hej AndersH
Jeg var på ferie for 4 år siden i østrig med MC-ferie.dk, og Kåre, som
arrangerede turene fra Zell am Zee anbefalede at jeg ventede med køb af dæk
til jeg kom til Østrig.
Der fik jeg et nyt bagdæk på til ca. de samme priser som hos Reifenversand,
altså billigt. Kender ikke situationen i dag, men værd at underøge, da
alperne gør sig bedst på friske dæk.
Venlig hilsen
Poul