Erfaring med Dunlop Roadsmart
Fra : Søren Larsen

Dato : 08-08-08 15:04

Hej NG.

Er der nogen der har erfaring med Dunlop Roadsmart? Der er tilbud hos
T.Hansen.
Er det noget værd? Skal bruges til alm. touring tør og våd.

På forhånd tak

/Søren

Fra : Simon

Dato : 08-08-08 18:13

Søren Larsen wrote:
> Er der nogen der har erfaring med Dunlop Roadsmart?

Ikke personligt, men har opstøvet test af samme grund.
Her:
http://www.motorcycle.com/products/dunlop-roadsmart-tire-review-75375.html
får det glimrende omtale og i et tidligere nummer af Motorrad i år bliver
det en tæt nr. 2 i en test af 5-6 touringdæk (vist nok efter Pilot Road).

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : heecom :-\)

Dato : 10-08-08 16:22

For the record:
Dette indlæg er 'farvet', og svaret er baseret på det direkte
spørgsmål om et konkret dæk. Jeg giver udtryk for min personlige
holdning omkring mine erfaringer, og jeg arbejder ikke for
producenten...

Dunlop Roadsmart er et super godt dæk.
Jeg er stor tilhænger og flittig bruger (læs: udelukkende! :) af
Dunlops sporttouring dæk. De sidste 75kkm har jeg kun kørt
Dunlop: D205, D207F, D208F, D220 og nu Roadsmart.
Samlet set er jeg overbevist om dækkenes perfomance, når
vi taler kvalitet og holdbarhed. Der findes mange dæk der hver især
inden for deres specialområde tilbyder bedre kvaliteter og performance,
men samlet set finder jeg Dunlop det bedste 'allrounder'.

Til evt. 'skeptikere' kan jeg sige at jeg ikke var helt tilfreds med
D220'eren.
Den afløste det legendariske D205 (som er savnet) men aldrig nåede 5'erens
præstationer.

Roadsmart er anderledes. Det kører efter min mening lige så godt som
D205'eren, men med den bonus at have forskellige compounds. 3 ialt. Dvs.
'blød' på siderne og 'hård' i midten. På papiret en drømmekombination.

Og jeg må sige at jeg er overrasket. Det virker faktisk! Man skal lige vænne
sig til at dækket, som jeg kalder: 'falder ind i svingene', når man når ud
på det 'bløde' felt (eller 'anti-morfarfeltet'.. :) Det giver en imponerende
svingegenskab, som jeg allerede sætter stor pris på.

Herudover har Roadsmarten arvet alle forgængernes excellente
vådkørselsegenskaber. Flere 'styrtregnskørsler' har allerede bevist dette.

Til sidst kommer spørgsmålet om holdbarheden, som jo skulle være hele
'humlen' i at lave 'flercompounddæk'. Indtil dato har jeg kørt ca 3kkm på
dækket på SV'eren, og det er stort set ikke at se at det er slidt...

Jeg tror alle har fattet at jeg anbefaler Dunlop....

God fornøjelse

MC Hilsen
Hans Erik
SV1000S
MC-Pilots

www.mcpilots.dk
http://blog.mcpilots.dk

Fra : Søren Larsen

Dato : 10-08-08 17:00

"heecom " <xyz@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> dækket på SV'eren, og det er stort set ikke at se at det er slidt...
>
> Jeg tror alle har fattet at jeg anbefaler Dunlop....

Mange tak for en dybdegående og indlevende vurdering. Jeg tror jeg er
overbevist

/Søren

Fra : MartinK

Dato : 13-08-08 20:12

> [...]

> imponerende svingegenskab, som jeg allerede sætter stor pris på.

> Jeg tror alle har fattet at jeg anbefaler Dunlop....

Det er da bare iorden at anbefale dæk man selv har prøvet, så får andre jo
oplysningerne direkte fra hestens mund ;)

Så vidt jeg kan læse har roadsmart 2 forskelige compounds, dog kun på
bagdækket, et i midten, og et på hver side af det hårde som er det samme.
Det er kun Brigdestone 016 der har 3 forskellige compounds på bagdækket.
Tror jeg ;)

VH Martin.