MC alarmer
Fra : Gimbal

Dato : 08-08-08 13:16

Hej allesammen,

Jeg er desværre lidt paranoid, og vil gerne sikre min MC bedst muligt mod
tyveri, hærværk og nysgerrige pilfingre. De sidste to dage har jeg så
googlet nærmest nonstop for at finde den mest egnede alarm, men synes
stadigvæk at det er noget af en jungle... Så jeg ville høre om i har nogen
anbefalinger/frarådelser med hensyn til bestemte modeller?

Min drømme-alarm ser nogenlunde sådan her ud:

-Kort advarsel ved berøring (Så børn og ældre ikke står og leger med gassen)

-Fuld alarm ved lidt kraftigere håndtering (Med justerbar følsomhed)

-Startspærrer som ikke går i stykker og forhindrer mig selv i at køre. (Har
hørt dette om SpyBall)

-Pager/SMS advarsel sendes til mig, når alarmen aktiveres (er ikke sikker på
at jeg vil kunne høre den nede fra gården, så dette er vigtigt)

-Let at bruge (Trykke på een knap, ON/OFF)

-Lavt strømforbrug (advarer om lav strøm)

-Eget batteri (Alarm går i gang hvis strømmen frakobles)

-Modstår vand/vibrationer

-Eventuelt med GPS+GSM tracking, hvis det er indbygget og ikke koster en
million...men kan godt leve uden.

Fra : Gimbal

Dato : 08-08-08 15:24

Nu hælder jeg lidt til denne her, som har en ret snedig microbølge sensor...
nogen som har erfaring med denne?

http://www.partsmag.com/0801/scorpio-alarms-0801/scorpio-alarms-0801.html

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 09-08-08 10:28

Jeg har haft en scorpio SR-i 500 på min gamle mc... det var en virkelig god
alarm. Der er i mellemtiden kommet en SR-i 900, der skulle være endnu bedre.
Den kan du roligt investere i. Jeg købte hos www.bits4bikes.dk . Bo, der har
firmaet, monterede også alarmen for mig til en rimelig pris.

Mvh,
Lars Bjerregaard
TL1000R

Fra : Gimbal

Dato : 09-08-08 10:36

"Lars Bjerregaard" <lars@bjerregaard.in> wrote in message
> [...]
> bedre. Den kan du roligt investere i. Jeg købte hos www.bits4bikes.dk .
> Bo, der har firmaet, monterede også alarmen for mig til en rimelig pris.

Takker
Det lyder godt. Hvad er dit indtryk mht strømforbrug? Suger den meget på
MC'ens batteri?

mvh
Kim

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 09-08-08 10:55

> Takker
> Det lyder godt. Hvad er dit indtryk mht strømforbrug? Suger den meget på
> MC'ens batteri?

Den har indbygget backup batteri. Min mc kunne stå stille i 2 måneder før
håndsenderen til alarmen meddelte at batteriet var under 11,2V.

Fra : Gimbal

Dato : 09-08-08 11:22

> Den har indbygget backup batteri. Min mc kunne stå stille i 2 måneder før
> håndsenderen til alarmen meddelte at batteriet var under 11,2V.
Alle tiders, tak :) Jeg tror jeg snupper denne her. Den er godt nok lidt
pebret prismæssigt, men hvis den bare afskrækker een enkelt tyv, så har den
tjent sig selv ind 6-7 gange, i forhold til min selvrisiko ved tyveri!

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 09-08-08 17:22

> [...]
> den tjent sig selv ind 6-7 gange, i forhold til min selvrisiko ved tyveri!

Samme konklussion jeg kom frem til før jeg fik kaskoforsikring. Alarmen
holder ikke kun tyve væk. Alverdens pilfringre holder sig pænt på afstand
når radaralarmen begynde at bippe. Har før oplevet børn pille ved min mc...
og forældre der har placeret deres små møgunger på sædet for det ikke skal
være løgn. Det stoppede helt efter jeg fik en scorpio alarm

Husk du også kan få "stik kit" til de fleste mc'er, så monteringen er plug
and play

/Lars

Fra : jhgdkjyg

Dato : 09-08-08 19:48

>Alarmen
>holder ikke kun tyve væk. Alverdens pilfringre holder sig pænt på afstand
>når radaralarmen begynde at bippe.

Hvad når det alligevel er gået galt? Har nogen erfaring med strømforbrug,
praktisk funktion og montering af en GPS/GSM/GPRS Tracker som eksempelvis
GlobalSat TR-151? Er det overhovedet praktisk muligt at montere på en mc?

Der er en link til den via www.globalsat.co.uk

Fra : Gimbal

Dato : 09-08-08 23:03

"jhgdkjyg" <nospam@nospam.invalid> wrote in message

> [...]
> GlobalSat TR-151? Er det overhovedet praktisk muligt at montere på en mc?

Hej jhgdkjyg!

Jeg har gået længe og spekuleret over GPS. Det kunne være rigtigt fedt hvis
det virker, men det siges at de tyve som er professionelle nok til at kunne
snuppe din MC selvom der er kæder og hyle-alarm på, også er i stand til at
spore og fjerne en GPS enhed meget let. Der findes diverse tricks til at
pejle sig til hvor den er monteret, og så smide den ud af varebilen.

Desværre :( Hvis det ikke kostede en bondegård, ville jeg nok også sætte
sådan en på bare som en ekstra sikkerhed.

Jeg håber Scorpio alarmen er nok til at jeg kan tilkalde politi inden de har
fået bugt med kæderne...ellers må jeg vel ud og jage dem væk med en
brødkniv.
Måske ville det være en god ide at sætte alarmen i "lydløs mode", så de ikke
ved at de er opdaget.