Yamaha FZR 1000
Fra : Niels Jørgense

Dato : 07-08-08 22:11

Hej alle.
Jeg er blevet noget lun på FZR 1000, men er nu i tvivl hvilken
årgeng der giver mest for mine sparsomme penge

Der er sikker nogle stykker af jer som ejer sådan en eller kender nogen som
gør.

Har i nogle gode el. dårlige erfaringer med den model??

På forhånd tak
NIJO100

Fra : Per Kaaber

Dato : 07-08-08 23:01

Følgende er skrevet af Niels Jørgense:
> [...]
> gør.
>
> Har i nogle gode el. dårlige erfaringer med den model??

Sådan en 93'er med exup har jeg da. Det er den med "foxeye" forlygte i
farven midnightblue. Jeg har ikke haft nogen problemer med olieforbrug,
som du nok vil blive advaret imod, selv efter at den har trillet over
70kkm.

Eneste anke jeg har, er at min gashånd sover efter nogen tid med lav
marchfart (der er nok en teknik eller udstyr til at modvirke det) pga.
den mere fremadrettede siddestilling. Ved de 140-160 går det fint med
en vågen hånd, når fartvinden hjælper med at løfte korpus.

Den er rigeligt hurtig til danske forhold så du skal specielt holde
godt øje med snupperjens, for forskellen mellem hurtig og meget for
hurtig er meget lille

Prisen for en 93-95 vil nok ligge mellem 45-60kkr +-

--
Venlig hilsen

Per
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1607
Yamaha FZR 1000
Honda 900 Bol'dor
Suzuki GS 550/610

Fra : Niels Jørgense

Dato : 07-08-08 23:44

"Per Kaaber" <per.k.joergensenslet@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> er meget lille
>
> Prisen for en 93-95 vil nok ligge mellem 45-60kkr +-

Tak for svaret.
Ved du el. andre om det er den sammen maskine der efter 1998, har skiftet
navn til YZF 1000 THUNDERRACE?

MVh nijo100

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-08-08 07:20

> Ved du el. andre om det er den sammen maskine der efter 1998, har
> skiftet navn til YZF 1000 THUNDERRACE?

"Samme maskine" er nok så meget sagt, men en opgraderet og moderniseret
version af samme maskine. Motoren er den samme blok, dog med smedede
stempler og andre småting. Stellet er så vidt jeg husker fra YZF 750 og
bremserne fra R1.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Armand

Dato : 09-08-08 10:47

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

> [...]
> version af samme maskine. Motoren er den samme blok, dog med smedede
> stempler og andre småting. Stellet er så vidt jeg husker fra YZF 750 og

Dét er vist rendyrket anakronisme :-/
Retteligt må det være R1'eren der arvede bremserne fra Torden-esset
(ikke: "Torden-ræs" !)

Omkring "samme maskine", Niels, så vil jeg mene at FZR'erne i grunden
ligner hinanden gennem hele produktionen, hvor YZF er ligeså forskelligt
designet som designationerne.

Torden-esset er en af de få motorcykler, som jeg har prøvekørt, der fra
første sving har kørt lige efter min næse!
Til gengæld skæmmer FZR-motorens evindelige olieforbrug og Yamaha's
traktorgearkasser :-|

--
Armand.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 09-08-08 15:50

> Dét er vist rendyrket anakronisme :-/
> Retteligt må det være R1'eren der arvede bremserne fra Torden-esset
> (ikke: "Torden-ræs" !)
Hm, der er ikke to r'er sidst i "THunder", så sammensætningen er nok
alligevel Thunder-race, og ikke Thunderr-ace

--
Michael D
Der bare gætter!

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-08 16:14

On Sat, 9 Aug 2008 16:50:28 +0200, Michael Dahlberg wrote:

> Hm, der er ikke to r'er sidst i "THunder", så sammensætningen er nok
> alligevel Thunder-race, og ikke Thunderr-ace

Nope ! Thunderace det er

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Armand

Dato : 09-08-08 16:24

Orla Pedersen skrev:

> Nope ! Thunderace det er

Jup!

Dokumentation:
<http://motoprofi.com/bikephoto/2817/yamaha_yzf_1000_r_thunderace_1999_2.jpg>

--
Armand.

Fra : Niels Jørgensen

Dato : 09-08-08 17:19

> Jup!

> [...]

Fed side du der viste men mange gode beskrivelser
http://motoprofi.com/brandslist/index.html

Har du flere af sådan link?? (skal måske starte en ny tråd)

1000 tak Armand
Mvh Niels.

Fra : Armand

Dato : 09-08-08 20:50

Niels Jørgensen skrev:

> Fed side du der viste men mange gode beskrivelser
> http://motoprofi.com/brandslist/index.html
>
> Har du flere af sådan link?? (skal måske starte en ny tråd)

Selv blind høne kan finde korn!
Linket var såmænd det første billedhit på Google á Yamaha Thunderace

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 09-08-08 20:57

Armand skrev:

> Selv blind høne kan finde korn!
> Linket var såmænd det første billedhit på Google á Yamaha Thunderace

Forøvrigt bruger jeg ofte
<http://www.motorcyclespecs.co.za/> som billed-referende og til dels
teknisk reference.

--
Armand.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 10-08-08 10:50

> Forøvrigt bruger jeg ofte
> <http://www.motorcyclespecs.co.za/> som billed-referende og til dels
> teknisk reference.

Ja, den er temmelig god, og man slipper for de evindelige pop-ups som
f.eks
http://www.bikez.com/brands/index.php ustandseligt giver ;-(
--
Michael D
Der indrømmer fejlen med Thunderace.

Fra : Armand

Dato : 10-08-08 11:29

Michael Dahlberg skrev:

> --
> Michael D
> Der indrømmer fejlen med Thunderace.

Man skal lære mens man har lever!

--
Armand.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 10-08-08 17:02

> Man skal lære mens man har lever!

Tja, det jeg lærte nu var, at chekke andres stavemåde, inden jeg
anvender den som grundlag for at rette tredjemands (formodede) fejl
ØV!
--
Michael D

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 09-08-08 16:24

meddelelse news:fm4twrlf6lrn.jhhbll12g4tr$.dlg@40tude.net...

> Nope ! Thunderace det er

Der var du sandelig hurtig Orla;-(
Jeg opdagede den selv, og slettede. Den var på 2 minutter højst!
--
Michael D
Selv (for) hurtig, men ikke hurtig nok

Fra : Rene Joergensen

Dato : 09-08-08 20:11

Michael Dahlberg <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> Hm, der er ikke to r'er sidst i "THunder", så sammensætningen er nok
> alligevel Thunder-race, og ikke Thunderr-ace

Den hedder nu Thunderace, med kun et r

http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_YZF1000R1
http://www.motorcycle.com/manufacturer/yamaha/1996-yamaha-yzf1000r-thunderace-17071.html

--
-René

Fra : Killerbee_dk

Dato : 08-08-08 08:59

"Niels Jørgense" <nijo@tech2media.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som gør.
>
> Har i nogle gode el. dårlige erfaringer med den model??

Hej Niels,

Det er en super fin knallert.
Jeg har selv lige solgt en, som jeg har haft i nogle år, til fordel for en
noget mindre motorcykel.
Mit olieforbrug lå på ca. 0,3L på 500km, og det er vist meget normalt.
Efter at jeg havde fået den rullet og fikset EXUP ventilen så kørte den som
en drøm uden nogen problemer.
Det eneste jeg vil sige er at den føles lidt tung i det, navnlig efter at
jeg er begyndt at køre på en lidt mindre model (Duc 916).

God fornøjelse, jeg tror du vil blive glad for den.

Mvh
Kenneth

Fra : StreetFighter

Dato : 08-08-08 23:34

On Thu, 7 Aug 2008 23:10:35 +0200, Niels Jørgense wrote:

> Hej alle.
> Jeg er blevet noget lun på FZR 1000, men er nu i tvivl hvilken
> årgeng der giver mest for mine sparsomme penge

2008 modellen
Det er en mega fed MC med en ufattelig kraft. Rykker uhæmmet op til
200km/t. R1 motor med remappet 150 indsprøjtnings hypper på en rippet nøgen
cykel som er let og ej anstrengende at køre på, hverken i bykørsel eller
landevej. Den er ligeså led at køre som en RD350 jeg tidligere havde.
Den bruger slet intet olie, men måske det kommer.
Og den kan tåle at få tæsk og bremserne bliver slet ikke varme. Det er den
perfekte gaderæser