Hjælp! Min DT175 dør når den sk
Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 09:55

Hej,

Min 3 år gamle DT175 døde pludseligt igår, lige ud for tank stationen -
jeg troede den var løbet tør for benzin og tænkte at det var heldigt at
det skete lige ud for tanken.

Men, Nej, da jeg slækkede på gassen tog motoren fat igen.

Jeg fandt ud af at jeg kunne køre hen til en p-plads ved at holde maks
4000 omdrejninger og ikke lade den trække særligt.

Om eftermiddagen da jeg ville have den hjem igen gjorde jeg det på
følgende måde: Når jeg holdt for rødt lys havde jeg ikke choker på men
når jeg kørte havde jeg choker på. Mens der var choker på kunne jeg -
laaangsomt få den op igennem gearene ved at skifte ved maks 4000
omdrejninger, så i sjette kunne jeg lige holde 50 km/t.

Nogen der kan have en ide om hvorfor den pludseligt opfører sig sådan,
den har ikke gjort noget lignene siden jeg fik den.

Mvh Ken Madsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-08-08 10:18

Ken Madsen skrev:

> Nogen der kan have en ide om hvorfor den pludseligt opfører sig sådan,
> den har ikke gjort noget lignene siden jeg fik den.

(For) mager blanding.

Skidt i dyse(r), falsk luft etc.

Tændrøret er sikkert "hvidglødende"
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 15:15

Hans Paulin (6310) skrev:

> (For) mager blanding.
>
> Skidt i dyse(r), falsk luft etc.

Det er alt sammen noget der kan ske fra det ene øjeblik til det andet?
Er det noget man selv kan fikse?

> Tændrøret er sikkert "hvidglødende"

Hvis det er tilfældet, Vil det så være en dårlig ide at køre de 10 km.
til mekanikkeren?

Mvh Ken.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-08-08 16:30

Ken Madsen skrev:

> Det er alt sammen noget der kan ske fra det ene øjeblik til det andet?

I princippet ja.

Et benzinfilter "til 25 øre" mellem tank og kaburator er et must.

> Er det noget man selv kan fikse?

"Man" kan godt

> Hvis det er tilfældet, Vil det så være en dårlig ide at køre de 10 km.
> til mekanikkeren?

Det er da ikke det bedste - du kan hurtigt smelte et hul i stempeltoppen ved
for mager blanding.

Fra : StreetFighter

Dato : 07-08-08 21:40

On Thu, 7 Aug 2008 17:29:41 +0200, Hans Paulin (6310) wrote:

> Det er da ikke det bedste - du kan hurtigt smelte et hul i stempeltoppen ved
> for mager blanding.

Det skete for en jeg solgte en tilsvarende totakter til. Jeg var så
godtroende at sælge den på afbetaling. Da han havde brændt hul i stemplet
ville han have den repareret gratis.

Mager blanding er bestemt farligt på en totakter.

Fra : Michal

Dato : 06-06-09 17:52

On Thu, 07 Aug 2008 10:55:08 +0200, Ken wrote:
> Nogen der kan have en ide om hvorfor den pludseligt opfører sig sådan,
> den har ikke gjort noget lignene siden jeg fik den.

Har du benzinfilter på?

Som Hans Paulin skriver i et tidligere indlæg, er de billigste filtre
gode nok. Så er det bare at skære benzinslangen over, og indsætte filter
imellem :)

Der sidder muligvis skidt/rust i karburatoren, så den skal nok også
renses i samme omgang.

Det var en af mine første skrue-opgaver da DT175'er gjorde noget
tilsvarende for mig, og takket være gruppens hjælp blev det ordnet.

Hovsa, jeg har oven i købet stadig billederne... Det er efter at
karburatoren er blevet renset, og på nogle af billederne kan man se de
største stumper der blev fjernet.

http://wodzinski.dk/gfx/karb/karb01.jpg
http://wodzinski.dk/gfx/karb/karb02.jpg
http://wodzinski.dk/gfx/karb/karb03.jpg