MC-politiets optagelser/fremvisning er meg~
Fra : Dak

Dato : 06-08-08 14:34

I dag fik jeg motorcykel betjenten som filmede mig på min mc forbi så
jeg kunne se optagelserne. Troede han ville kom i en patruljevogn men
ankom på den samme mc som han kørte i altid. Kan så konstatere at
kvaliteten på skærmen er ringe. Det kan godt være at der måske er
optaget med en god kvalitet men den skærm man kigger på bagved hans
motorcykel(så fandt ud af hvad han har i topboksen på sin mc. ) er godt
nok af ringe kvalitet. :-/ Jeg kunne hverken se det ene eller det andet.
Jeg kiggede kun efter om hvorvidt den motorcyklist jeg overhalede,
blinkede til siden eller ej. Så en lidt skuffende fremvisning. Så vi
endte med at komme i slagsmål og jeg vandt og han droppede sigtelserne(i
mine drømme. ). Ej vi stod så og diskuterede om hvornår det ville
være lovlig at overhale. Så endten skal vi finde frem til motorcyklisten
og spørge ham om han blinkede ind til siden eller til drejning, eller
også så skulle skiltet med overhaling forbudt være midlertidig nedtaget.

Det værste af det hele er at politimanden også godt så at den ukendte
motorcyklist vinkede mig forbi. Samt at vi kun fyldte 2/3 af
vejbanen. Så var slet ikke i nærheden af at komme over på den anden
vejbane. Tværtimod, så begyndte jeg endda overhaling da der var en
venstresvingsbane som begyndte. Så det giver jo et klokkeklart eksempel
på at skiltene kun er ude efter mc-folket. En bil ville jo ikke kunne
overhale da der er fuldt optrukket linjer.

Så efter den oplevelse så vil jeg nu køre til Herlev en tur. Så til alle
som er i området, hvis i ser en mc slingre imellem trafikken og kører
dobbelt end det tilladte, så bare rolig. Det er bare mig som afreagere!
og ikke en med en dødslyst

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"
"Som undre sig over hvis man slingre rigtig megeti trafikken, vil en
politimand med radar kunne følge med?"

Fra : Ralph Køster

Dato : 06-08-08 14:44

Det beviser jo bare at det ER FORBUDT at overhale en Mc selv om der er
plads.
Så lad dog være.....

Betal og vær glad.

Tag en tudekiks og et glas mælk og læs lidt i din teoribog.

Ralph.

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-08 14:58

On Wed, 6 Aug 2008 15:44:26 +0200, Ralph Køster wrote:

> Det beviser jo bare at det ER FORBUDT at overhale en Mc selv om der er
> plads.
> Så lad dog være.....

Hmmmm.....

Læs lige punkt 10. her:
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-13522633.html

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Anders Majland

Dato : 06-08-08 15:28

> Læs lige punkt 10. her:
> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-13522633.html

Det gælder kun hvis der ikke er skiltet med et overhalingsforbud

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-08 16:19

On Wed, 6 Aug 2008 16:27:57 +0200, Anders Majland wrote:

> Det gælder kun hvis der ikke er skiltet med et overhalingsforbud

Naturligvis, men det var ikke det Køster gav udtryk for, såe.....

Fra : Anders Majland

Dato : 06-08-08 21:53

> Naturligvis, men det var ikke det Køster gav udtryk for, såe.....

Tager du hans indlæg uden at læse Dak's så er der vist meget det ikke gav
udstryk for

Med en hvis herres brillers står der jo at bare det er forbudt på mc at
overhale en mc ..

Fra : Ralph Køster

Dato : 07-08-08 07:32

De glemmer bare at skrive på tv2, at du IKKE må overhale med en motorcykel,
hvis der ikke er plads til en bil.
En motorcykel "fylder" som en bil i trafikken.

Fra : Anders Majland

Dato : 07-08-08 07:45

> De glemmer bare at skrive på tv2, at du IKKE må overhale med en
> motorcykel, hvis der ikke er plads til en bil.

Vrøvl - no offense

Er der plads til at du kan overhale med tilstrækkelig sideafstand er det ok.
I danmark er det vist lidt flydende hvad passende sideafstand er så det
ender med en vurdering fra betjenten. Men i tyskland har de (som altid) sat
tal på, og der er det 1 meter, og den tror jeg heller ikke en dansk domstol
vil have problemer med (i normale situationer).

/A

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 07-08-08 00:48

On Aug 7, 8:32 am, "Ralph Køster" <G...@grip.now> wrote:
> De glemmer bare at skrive på tv2, at du IKKE må overhale med en motorcykel,
> hvis der ikke er plads til en bil.
> En motorcykel "fylder" som en bil i trafikken.

Smider du lige en henvisning til hvor i færdselsloven det står?

--

// brian

Fra : Ralph Køster

Dato : 07-08-08 10:03

Jeg kan sende adressen og tlf nummer til min kørelærer som lærte mig det.

Fra : Gimbal

Dato : 07-08-08 12:06

"Ralph Køster" <Get@grip.now> wrote in message
> Jeg kan sende adressen og tlf nummer til min kørelærer som lærte mig det.

Min kørelærer sagde det samme - at en motorcykel juridisk set fylder det
samme som en bil. Men... jeg har heller ikke hørt det fra andre kilder, så
som politi... og mht. parkering gælder det jo ikke, eftersom at man gerne må
stille sin MC på fortorvet i KBH, men hvis man gør det med bilen er man i
problemer.

En vognbane er vidst 3 meter? Det er ihvertfald den afstand der skal være
til fuldt optrukken ved parkering af bil. Så måske skal der være 3 meter
frit rum før man må overhale...?

Fra : Anders Majland

Dato : 07-08-08 12:54

> Min kørelærer sagde det samme

De siger så meget - de er nødt til at give nogle tommelfingerregler til nye
trafikanter således at

> En vognbane er vidst 3 meter? Det er ihvertfald den afstand der skal være
> til fuldt optrukken ved parkering af bil. Så måske skal der være 3 meter
> frit rum før man må overhale...?

Vrøvl - no offence

Jeg kan jo godt gentage mig svar fra 8:45 men vil istedet anbefale at læse i
færdselsloven ... Den er ikke så slem og ganske oveskuelig mhs overhaling /
forbikørsel

Og en fiat panda og et sættevognstog har lige så forskellige pladskrav som
en mc og pandaen... Så nej svaret er ikke 3meter ...

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 07-08-08 05:06

On Aug 7, 11:03 am, "Ralph Køster" <G...@grip.now> wrote:
> Jeg kan sende adressen og tlf nummer til min kørelærer som lærte mig det.

Jeg vil hellere se en paragraf :)

--

// brian

Fra : Søren Larsen

Dato : 08-08-08 15:56

"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
Jeg vil hellere se en paragraf :)

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22053#K4
§ 21 overhaling siger, så vidt jeg kan se, intet om at overhaling skal
foregå i en anden vognbane end den man overhaler.

/Søren

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 08-08-08 03:19

On 7 Aug., 08:32, "Ralph Køster" <G...@grip.now> wrote:
> De glemmer bare at skrive på tv2, at du IKKE må overhale med en
> motorcykel, hvis der ikke er plads til en bil.
> En motorcykel "fylder" som en bil i trafikken.

Jamen vi lærer allesammen mens vi lever. Ovenstående er forkert, men
da man af og til hører den udtalelese fra autoriteter, kan man let tro
det er rigtigt.
Loven (FL) og retspraksis er det der gælder, ikke en eller anden
kørelærers (eller andres) fortolkning af samme.
Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Anders Majland

Dato : 06-08-08 14:51

> ... eller også så skulle skiltet med overhaling forbudt være midlertidig
> nedtaget.

Den er vist klokklar - du har overhalet hvor der er overhalingsforbud. Betal
ved kasse et og kom videre ...

(Ja det er pisse irriterende med de overhalingsforbud hvor der er god plads
til at overhale inden for dobbelte streger)

/A

Fra : Hekto

Dato : 06-08-08 17:02

On Wed, 06 Aug 2008 15:33:51 +0200, Dak wrote:

[KLIP!]

> [...]
> "Honda CBR600F3 '96"
> "ex-Suzuki GS500Ev"
> "Som undre sig over hvis man slingre rigtig megeti trafikken, vil en

Ja; men hastigheden den regner ud vil være den du nærmer dig radaren med,
forudsat at antennens åbningsvinkel kan dække hele den del af kørebanen
du slingrer på.

Det står ikke helt klart for mig hvad<du er blevet sigtet for? Overhaling
ved fuldt optrukken linie (tilladt hvis den ikke overskrides) et sted
hvor der var et skilt med overhaling forbudt (så er det IKKE længere
tilladt)?

Det trøster dog at kvaliteten er ringe!

Har to gange været 'udsat' for disse civile motorcykelbetjente. Begge
gange afslårede de sig selv i god tid ved deres kropssprog og køremåde.

1: Han kørte for pænnt på 6'eren og overhalede ikke de biler som alle
andre normale motorcyklister ville have overhalety alene fodi de ike
ville ligge i den blinde vinkel. Ganke rigtigt - da vi drejede fra ved
Roskilde var der både antenne og sirene bagpå.

2: På vej hjem fra Malerklemmen møder vi en BMW. Da vi 300 meter senere
drejer fra hovedvejen ind på de små veje ligger han lige bagved - kun
politiet vender en motorcykel ved at bruge bagbremsen på den måde. Han
lægger sig bagved; men da vi har lugtet lunten blinker vi ind til siden
og vinker pænt da han passerer. Han vinkede ikke igen??? Udrustning som
den anden - antenne og sirene monteret på taskerne bagpå.

Fra : Dak

Dato : 06-08-08 21:38

> [...]
> ved fuldt optrukken linie (tilladt hvis den ikke overskrides) et sted
> hvor der var et skilt med overhaling forbudt (så er det IKKE længere

124 eller 128 km/t på en 80 km/t strækning. så gætter på det var på
hovedvejen?

> Det trøster dog at kvaliteten er ringe!

JA det er alle pengene værd.

> [...]
> og vinker pænt da han passerer. Han vinkede ikke igen??? Udrustning som
> den anden - antenne og sirene monteret på taskerne bagpå.

Ja det lyder som ham jeg stødte på. Overvejede næsten at tage billeder
af ham fra mit vindue i eftermiddags så i andre kunne se ham. Men
glemte at jeg havde smidt mit digi cam ud.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Anders Majland

Dato : 06-08-08 22:02

> Ja det lyder som ham jeg stødte på. Overvejede næsten at tage billeder af
> ham fra mit vindue i eftermiddags så i andre kunne se ham.

Helt ærligt - er det ikke bedøvende ligegyldigt hvordan en betjent ser ud ?
Hvad skulle vi bruge det til - Tæske ham hvis vi møder ham i byen ? Og ja gu
er det uretfærdigt at nogen kan snakke sig fra en bøde i "enhver" situation
*, men når de har gode målinger på dig og overhalingen på video ja så er den
jo nem at hive igennem retten ...

* Tænker f.eks på den tv udseendelse hvor en patruljevogn ser en taxa der
gentagne gange kører ud i et kryds for rødt og også kører for stærkt. Han
slipper med en advarsel for rullende kamera selvom de kunne sende ham
direkte tilbage i teorilokalet

Dak, Betjenten passede sit arbejde og du blev taget med fingrene i
kagedåsen. Så er den vel ikke meget længere ? Men hvis du er uenig i
bødeforlægget tager du den selvfølgelig i retten... Men udfra din egen
beskrivelse så lyder det jo ikke helt galt med 2klip og en ikke ubetydelig
bøde

--
/A - der kun har fået ganske få fartbøder og eneste anden trafikforseelse
(som jeg er blevet taget for) var at køre med cykelanhænger efter en

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-08-08 22:34

> [...]
> situation *, men når de har gode målinger på dig og overhalingen på video
> ja så er den jo nem at hive igennem retten ...

Det kunne da være rart at vide hvem man IKKE skal lege med i trafikken.

Anders

Fra : Anders Majland

Dato : 07-08-08 07:48

> Det kunne da være rart at vide hvem man IKKE skal lege med i trafikken.

Alle ved hvordan en betjent i uniform og hjelm ser ud... Det kan du
alligevel ikke se forskel fra den ene til den anden. Mere relevant vil da
være at fotografere civile mc'er og biler og registrere deres
nummerplader....

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-08-08 17:47

> [...]
> alligevel ikke se forskel fra den ene til den anden. Mere relevant vil da
> være at fotografere civile mc'er og biler og registrere deres

............. jeg mente jo netop i hans "civile" tøj... selvfølgelig ved jeg
godt hvordan han ser ud i arbejdstøjet.. doh :)

Anders

Fra : Ole

Dato : 07-08-08 19:15

Anders Majland wrote:

> [...]
> alligevel ikke se forskel fra den ene til den anden. Mere relevant vil
> da være at fotografere civile mc'er og biler og registrere deres

Hvorfor ?

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-08-08 22:33

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse

> [...]
> og vinker pænt da han passerer. Han vinkede ikke igen??? Udrustning som
> den anden - antenne og sirene monteret på taskerne bagpå.

Hvilke maskine kører de i civil på? FJR1300 som deres almindelige maskiner?
Og hvilken farve har de så?

.... og hvor stærkt kan de køre?

Mvh Anders

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 07-08-08 06:23

On Wed, 6 Aug 2008 23:33:02 +0200, "Anders Houmark"
<no@email.available.dk> wrote:

>Hvilke maskine kører de i civil på? FJR1300 som deres almindelige maskiner?

Her i byen køres der både Honda, Yamaha og BMW (med skilte på).
Har dog (endnu) kun set BWM som civil-cykel.

>Og hvilken farve har de så?

Så nemt er det ikke.

Fra : Dak

Dato : 07-08-08 13:42

> Hvilke maskine kører de i civil på? FJR1300 som deres almindelige
> maskiner?

Når jeg mener civil så mener jeg at de stadigvæk er i tjeneste men kører
rundt i normalt tøj. Denne her var en Bmw. rimelig stor i det 1000+.

> Og hvilken farve har de så?

Denne her var mørk i farven. enten mørke grøn eller mørke grønblå

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Henning Nielsen

Dato : 07-08-08 16:16

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke maskine kører de i civil på? FJR1300 som deres almindelige
> maskiner? Og hvilken farve har de så?

Måske denne (nederst på siden) ?
http://www.10-20.dk/diverse%20mc.htm

mvh
Henning

Fra : claus b.p.

Dato : 06-08-08 22:40

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så skulle skiltet med overhaling forbudt være midlertidig nedtaget.
>
> Det værste af det hele er at politimanden også godt så at den ukendte
Det kan være man har en bedre skærm i byretten... Hvis han blinkede ind til
højre og vinkede dig forbi er der jo al grund til at formode at han ville
svinge eller standse, hvorfor man godt kan passere ham uden at det er en
overhaling. Husk det er gratis at fremføre sin sag i byretten. Politimanden
vil også være nødt til at vidne, og så knalder han da ikke andre
motorcyklister på bagateller imens.
(Og så formoder jeg selvfølgelig at du rent faktisk kører så pænt at du
egentlig ikke fortjener denne bøde)

> [...]
> som er i området, hvis i ser en mc slingre imellem trafikken og kører
> dobbelt end det tilladte, så bare rolig. Det er bare mig som afreagere! og
Det er ikke en klog indstilling. Men du mener måske at det er på tide med 3.
klip? Prøv en bokseklub eller det mere moderne Capoeira. §
/Claus

Fra : Armand

Dato : 07-08-08 00:15

claus b.p. skrev:
> [...]
> svinge eller standse, hvorfor man godt kan passere ham uden at det er en

Der eksisterer også et begreb om "forbikørsel", ligesom at man stadig må
overhale traktorer og langsomtkørende trods skiltning. Ifald man
ligefrem bliver vinket frem af en forankørende, og kan komme forbi uden
at overskride fuldt optrukne linier, synes jeg ikke at der er en sag :-/
Havde Dak og makkeren kørt ordentligt inden da, havde pågældende betjent
sikkert heller ikke gjort noget ud af dén detalje :-/

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 07-08-08 07:57

> Der eksisterer også et begreb om "forbikørsel", ligesom at man stadig må
> overhale traktorer og langsomtkørende trods skiltning.

Mig bekendt findes den regel ikke længere. Jeg mener også at jeg lærte det
sådan i 80'erne men at det var forsvundet da jeg tog lastbilkørekort i 95'

Nogen den kan hive en paragraf frem der skulle tillade at overhale ved
overhalingsforbud af langsomtkørende ? Jeg kan ikke finde det.

Kun undtagelen :" Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke ved overhaling af tohjulet
cykel og tohjulet ikke registreringspligtig knallert."
Så den kan ikke bruges på hverken traktorer eller mc/bil. Heller ikke hvis
de kører langsomt....

Og ja jeg har også nemt kunne samle mig nogle klip hvor en medtrafikent
trækker ind så jeg kan overhale indenfor stregerne og derved overtræde et
overhalingsforbud ...

/A

Fra : Ralph Køster

Dato : 07-08-08 15:00

Jeg finder det lidt utroligt at der ikke er en kørerlærer eller en
politibetjent herinde der kan svare en gang for alle på de her spørgsmål

Eller også ved de ikke selv hvad facit er.

Ralph.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 15:50

On Thu, 7 Aug 2008 15:59:48 +0200, Ralph Køster wrote:

> Eller også ved de ikke selv hvad facit er.

Her har Du fat i "roden". Hverken kørelærere, eller betjente er jurister,
endsige uddannet i den slags. :-/

Der findes også under tre meter brede veje, (totalbredde), der hvor at jeg
kommer. Der må man gerne overhale lastbiler med en mc, eller en bil. Det
kræver blot, ligesom ved passering af en modkørende, at en, eller begge
udnytter rabatten.

Fra : Sune

Dato : 07-08-08 17:08

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i meddelelsen
> Jeg finder det lidt utroligt at der ikke er en kørerlærer eller en
> politibetjent herinde der kan svare en gang for alle på de her spørgsmål
>

> Eller også ved de ikke selv hvad facit er.
>
> Ralph.

Ok - prøver så (hører til den første kategori

- man må godt overhale selvom der er fuldt optrukne linier, blot man ikke
overskrider disse (som flere korrekt har nævnt).

- Der skal være god plads til overhalingen. Man må ikke være til fare, og
det vil være betjentens skøn der her gælder.

- Der er ikke angivet nogen mindste sideafstand, som nogen har nævnt.

- Forbikørsel som er nævnt tidligere er :
ovehaling i tæt trafik, hvor færdslen fremføres i flere baner, og
forankørende bestemmer hastigheden. Her må forbikøres på begge sider, i
begge spor.
Dette begreb kan således ikke benyttes i dette tilfælde.

- Om placering i vognbanen (altså "skal fylde som en bil"), kan jeg desværre
ikke finde noget konkret (overraskede mig lidt), men i den uddannelsesplan,
som er Rigspolitichefens krav til, hvordan kørelærere skal undervise står
der :
.....Placere sig således i vognbanen, at motorcyklen bliver så synlig som
muligt for andre trafikanter (for eksempel umiddelbart til højre eller til
venstre for en tænkt midterlinie), at afstanden til andre trafikanter bliver
størst mulig, at bilister ikke fristes til at køre ved siden af i samme
vognbane, og at det bedst mulige vejgreb opnås.

Vh Sune

Fra : Ole

Dato : 07-08-08 19:18

Sune wrote:

> [...]
> trafikanter bliver størst mulig, at bilister ikke fristes til at køre
> ved siden af i samme vognbane, og at det bedst mulige vejgreb opnås.

"Fylde som en bil" er vel mest for at beskytte MCisten.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Anders Majland

Dato : 07-08-08 20:01

> [...]
> det vil være betjentens skøn der her gælder.
>
> - Der er ikke angivet nogen mindste sideafstand, som nogen har nævnt.

De to sidste punkter er 2 sider af samme sag ... En forsvarlig afstand
afhænger jo meget af forholdene. Der jo stor forskel på en overhaling lige
vej i vindstille og så samme overhaling i stormvejr.. Motorcykler er jo ret
vindfølsomme og det kan det køretøj man overhaler jo også være ...

Og så mangler du lige tilføjelsen at skiltes der med et overhalingsforbud så
gælder det altså - også selvom man kan overhale indenfor stregerne.

Fra : Sune

Dato : 08-08-08 10:28

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> vej i vindstille og så samme overhaling i stormvejr.. Motorcykler er jo
> ret vindfølsomme og det kan det køretøj man overhaler jo også være ...

Og det er jo også politiets skøn, der gælder her.

> Og så mangler du lige tilføjelsen at skiltes der med et overhalingsforbud
> så gælder det altså - også selvom man kan overhale indenfor stregerne.

Det har du selvfølgelig ret i. Men nogen gange er tingene så indlysene, at
man ikke bør være i tvivl, hvis man har kørekort.
Så hvis et skilt siger "overhaling forbudt" så gælder det.

vh Sune

Fra : Ralph Køster

Dato : 08-08-08 12:35

Ok Sune, men hvad er det der gør at dine ord nu er "lov".

Er du betjent eller kørelærer???

Undrede mig lidt over dit ellers gode indlæg, når jeg efterlyste en af
ovenstående personer og du kom med din smøre uden at præsentere dig som
nogen af dem.

Du har selvfølgelig lov til at komme med dit indlæg og det er ikkeondt ment
det jeg skriver

Ralph.

Fra : Anders Majland

Dato : 08-08-08 12:43

> [...]
> Undrede mig lidt over dit ellers gode indlæg, når jeg efterlyste en af
> ovenstående personer og du kom med din smøre uden at præsentere dig som

Prøv at læse hans indlæg igen - jeg vil ikke spolere det ved at fortæller
hvilken linie han skriver det i ...

Fra : Ralph Køster

Dato : 08-08-08 18:50

Er det den her du refererer til?

som er Rigspolitichefens krav til, hvordan kørelærere skal undervise står
der :
<<

for det fortæller jo ikke direkte om han er kørerlærer eller betjent.

Ellers vil jeg da gerne bede om lidt hjælp Anders.

Ralph.

Fra : Grunnet

Dato : 08-08-08 20:35

I nyhedsmeddelelse: 489c872e$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
skrev Ralph Køster <Get@grip.now> følgende:
> [...]
>
> for det fortæller jo ikke direkte om han er kørerlærer eller betjent.
>
> Ellers vil jeg da gerne bede om lidt hjælp Anders.

Nu er jeg godt nok ikke Anders, men jeg prøver alligevel at give dig lidt
hjælp!

Læs den første linie i Rune svar til dig.

Du skriver:

> Jeg finder det lidt utroligt at der ikke er en kørerlærer eller en
> politibetjent herinde der kan svare en gang for alle på de her spørgsmål

og Sune svarer:

> Ok - prøver så (hører til den første kategori

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Anders Majland

Dato : 08-08-08 21:06

Det første man bliver blind på er øjnene

/A

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-08-08 13:21

Sune wrote:

> Ok - prøver så (hører til den første kategori
>
> - man må godt overhale selvom der er fuldt optrukne linier, blot man
> ikke overskrider disse (som flere korrekt har nævnt).

Står der noget som helst om undtagelser for traktorerog mejetærskere
o.lign.?

Eller grusbunker og meteorer?

/jim

Fra : Sune

Dato : 11-08-08 21:19

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]

Hører du til den anden kategori ?

> Står der noget som helst om undtagelser for traktorerog mejetærskere
> o.lign.?
>
> Eller grusbunker og meteorer?

Ja - det er tilladt at overskride de fuldt optrukne linier, hvis det skyldes
vejarbejde eller en ulovlig parkeret bil.
Meteorer går ind under vejarbejde

Vh Sune

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-08 21:51

On Mon, 11 Aug 2008 22:19:16 +0200, Sune wrote:

> Meteorer går ind under vejarbejde

Naeh....
http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Royal%20Enfield%20Bikes/pages/Royal%20Enfield%20Meteor%201953.htm

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 11-08-08 23:10
Fra : Jim Andersen

Dato : 12-08-08 07:51

Sune wrote:
> Hører du til den anden kategori ?

Er omgivet af dem til daglig, men nej jeg er civilist.

> Ja - det er tilladt at overskride de fuldt optrukne linier, hvis det
> skyldes vejarbejde eller en ulovlig parkeret bil.
> Meteorer går ind under vejarbejde

Alt hvad der kører foran mig, og med mindre end max tilladte hastighed vil
jeg så vælge at opfatte som ulovligt parkeret

Men tilbage til realiteterne, det vil så sige at mejetærskeren skal ind og
holde stille før man må overskride linjen.

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-08-08 07:58

Jim Andersen wrote:

> Men tilbage til realiteterne, det vil så sige at mejetærskeren skal ind og
> holde stille før man må overskride linjen.

Det er da vist en standsning du dér omtaler. Stadig ikke lovligt.

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 06-08-08 23:28

On Wed, 06 Aug 2008 23:02:09 +0200, Anders Majland wrote:

> Helt ærligt - er det ikke bedøvende ligegyldigt hvordan en betjent ser
> ud ?

Jo ... de afviger så meget fra os andre, at de er lette at pege ud.
Underligt hvad kropssprog kan fortælle, selv om man er i MC-tøj, hjelm og
på MC.