Yamaha XT 600
Fra : Ukendt

Dato : 06-08-08 01:29

Jeg vil have min gamle DT 175 vinter Mc skiftet ud , og har fundet en ældre
88 i sørgelig stand , min ide var at købe en Tysker hjem og få den frisket
op , hvordan passer de nyer dele på den gamle hund ?

Og hvad er det lige jeg har overset ? :)
--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-08-08 06:44

PE wrote:
> [...]
> op , hvordan passer de nyer dele på den gamle hund ?
>
> Og hvad er det lige jeg har overset ? :)

Intercoolerbeslag er forskellige og NoS er flyttet om bagpå fra årgang
'92

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 06-08-08 23:54

Torben Scheel skrev:

> Intercoolerbeslag er forskellige og NoS er flyttet om bagpå fra årgang
> '92

GRILL

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 01:29

Nu skal i dælme blive enige om den er flyttet om på hækken eller om på
GRILLEN

Og gid det må regne på jeres vej imorgen , ja sku hele weekenden ;)

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : pnyb

Dato : 06-08-08 00:09

Spørg inde på www.tenere.dk
De ved en masse om gamle knoldhopperjern.

Mon ikke du kunne finde en tilsvarende XT'er i Tyskland i god stand?
Det er nok det nemmeste.
Held og lykke.

Mvh: Peter

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-08-08 07:38

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil have min gamle DT 175 vinter Mc skiftet ud , og har fundet en
> ældre 88 i sørgelig stand , min ide var at købe en Tysker hjem og få
> den frisket

Hej Per

Der er grundlæggende to motorer i XT 600. Bred og smal. XT 600 havde den
smalle fra 84 til 89. TT 600 havde den samme indtil 91. XT 600 Z Ténéré
havde den smalle indtil 85. Jeg ville købe en model med den brede motor,
da du derved kan finde en meget ny motor og montere. Desuden har de nye
motorer bedre smøring af 5. gear. Alt dette og MEGET mere kan du finde
på følgende site (håber du kan tysk):
http://www.xt600.de/xt_werkstatt/+technische-referenz/-motorwechsel/index.htm

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-08 11:15

Hmmmm Tysk

Kan man putte den brede motor i et 88 stel og hvad med hjul gafler osv .

Torben , de beslag skal jeg nok finde plads til ;))

PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
"

Fra : Anders Majland

Dato : 06-08-08 12:14

> Kan man putte den brede motor i et 88 stel og hvad med hjul gafler osv .

Hvad er det for en 88'er ? modelnavn/nummer ?

Men tror godt du kan stole på den tyske reference - og en bred motor til
ersstatning for et smalt er også problematisk mhs til at få tandhjulene til
at flugte

/A - har kørt de sidste 5år på en XT600Z 1988 - de sidste 2 dog stort set
kun vinterkørsel

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-08 21:14

Jeg har igen kvajet mig ;/ det var sku en 84 model

Men det var denne jeg havde i tankerne

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55726415

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Ole Hansen

Dato : 06-08-08 21:35

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> [...]
> da du derved kan finde en meget ny motor og montere. Desuden har de nye
> motorer bedre smøring af 5. gear. Alt dette og MEGET mere kan du finde

Hvad med resten af "udstyret" på en nyere Tenere? Jeg har købt en 1VJ i
forfærdelig stand for en slik, og kigger efter donorcykel. Hvis jeg kan
flytte det hele fra en nyere vil det gøre udvalget større..

--
Ole Hansen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 06-08-08 10:57

> Og hvad er det lige jeg har overset ? :)
> --

Bare for at være lyseslukker, er den ikke lidt høj og tung til vinterkørsel
?
Mere hvis du skal redde den på glatis eller sne er det måske ikke så nemt
igen ?

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 06-08-08 11:15

Thomas Jensen skrev den 06 aug 2008 i

> Bare for at være lyseslukker, er den ikke lidt høj og tung til
> vinterkørsel ?
> Mere hvis du skal redde den på glatis eller sne er det måske ikke
> så nemt igen ?

Right - det er ingen optimal vinterkværn, havde en i 2 vintersæsoner,
og det var ingen udelt fornøjelse, men om sommeren. (Man kan self.
satse på den globale opvarmning, sidste vinter var der kun sne 3 dage
her på vestkysten?) Den er forholdsvis tung og højbenet. Prøv en
søgning på vinter mc på:
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/topics
det har været diskuteret mange gange i tiden.

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-08 11:21

Det er en DT175 heller ikke , og de dage hvor sneen ligger så højt kører jeg
heller ikke , men de andre 100 dage hvor de salter vil den være fin for mig

Har kørt Cross i en del år så , tekniken kender jeg til

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK