Råd om nye dæk
Fra : Hans Petersen

Dato : 04-08-08 14:50

Har en Honda vf750s som jeg skal have nye dæk på.
I øjeblikket kører jeg på:
For Metzeler 110/90-18m/c61H
Bag Metzeler 130/90-17-68H

Da cyklen er lidt for høj kunne jeg godt tænke mig at få nogle lavere
dæk på:

ps. Hvad er det korrekte dæktryk på mine nuværende dæk

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-08-08 16:51

Hans Petersen (slet XT1M1) wrote:
> [...]
> dæk på:
>
> ps. Hvad er det korrekte dæktryk på mine nuværende dæk

Der må være mere fornuft i at sænke den traditionelt - et par kødben til
bagenden og gaffelbenene lidt op foran - evt. + et ompolstret sæde.
Fin maskine i øvrigt - savner min lidt af og til.

--
vh
Torben

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 04-08-08 18:18

"Hans Petersen (slet XT1M1)" <caddy@XT1M1c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dæk på:
>
> ps. Hvad er det korrekte dæktryk på mine nuværende dæk

2,5 for
2,9 bag
mvh Henrik Kolle

Fra : rhp@os.dk

Dato : 04-08-08 13:30

On 4 Aug., 15:50, Hans Petersen <ca...@XT1M1c.dk> (slet XT1M1) wrote:
> Har en Honda vf750s som jeg skal have nye dæk på.
> Da cyklen er lidt for høj kunne jeg godt tænke mig at få nogle lavere
> dæk på:

Det giver næppe så meget som at sænke for- og bagende, og nedpolstre
sædet, som Torben er inde på, men du kan sagtens montere /80-profil i
dine originale bredder for og bag - det gør min pt med Mich. Pilot
Activ (~Macadam 100). Og dem styrer den rigtig fint med, næsten så
godt som Avon Storm/Azarro 110/80-18 / 140/80-17 på samme fælge på
mine VF1100S.

Kan du finde ordentlige dæk i 100/80-18 hhv 120/80-17, og kører du
alene / aldrig med fuld vægt, går det sikkert også. (Nu glemmer vi,
hvad den er oprindelig er godkent med, blot hvad der passer dens
fælge, og hvad den kører godt med).

Hvilken type kørsel er du til?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
http://www.dfmc.dk/?id=132

Fra : Armand

Dato : 07-08-08 00:04

rhp@os.dk skrev:

> [...]
> alene / aldrig med fuld vægt, går det sikkert også.
> [Det giver næppe så meget som at sænke for- og bagende, og nedpolstre

De nævnte dimensioner har højest 10-15mm til forskel!
Eftersom at det er diameter der benævnes er radius og dermed forskellen
i siddehøjde det halve deraf - Altså 5-7mm!
Ikke særligt stor gevinst :-|

--
Armand.

Fra : rhp@os.dk

Dato : 04-08-08 13:32

On 4 Aug., 17:50, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Fin maskine i øvrigt - savner min lidt af og til.

Ja, enig - hvad så med at købe min ?-)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
http://www.dfmc.dk/?id=132

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-08-08 07:30

rhp@os.dk wrote:

> Ja, enig - hvad så med at købe min ?-)

Næh tak - savner en Varadero og en vintermuddermaskine mere end en
Viffer

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 05-08-08 07:30

Fra : Richard

Dato : 05-08-08 13:43

On 5 Aug., 08:29, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Næh tak - savner en Varadero og en vintermuddermaskine mere end en
> Viffer

"Næh tak" - synes du sagde, du savnede den
- nå, jeg kan nu godt følge din prioritering. Håber det lykkes for
dig.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
http://www.dfmc.dk/?id=132