Turen går til Norge idag :)
Fra : Peter A. Larsen

Dato : 04-08-08 09:07

Min ferie starter idag, 3 uger :) og jeg skal til Norge på MC :)
Men for F..... af alle dage de sidste 3 uger skal det regene og ikke bare
regne almindeligt, men MEGA regne well jeg må bare skifte tøj på færgen.
Da jeg jo sejler der op og har teltet med går turen gennem Norge og Sverige
hjem.
Cyklen er pakket med div. ting, nu giver jeg det sidste lidt ekstra plastik
rundt om mit sove underlag, som jeg ikke lige tror kan holde til regnen.
Ellers er alt pakket i Givi kasse og telt ting i en pølse taske fra DMC den
er super tyk og kan godt holde til regen "håber jeg he he "
Well nu håber jeg at jeg har husket det hele, ellers tjaa så må man jo
undvære hehe
Har lige monteret en ny GPS zumo, og har efter at have læst her inde lidt
bekrymringer om den kan klare regnen, jeg har givet alle kontakt flader
silikone fedt (så mon ikke den kan). well hvis den ikke kan så har jeg da 3
uger at finde hjem i hehe.
Hvis den ikke kan så må den gamle garmin 2610 på igen den kunne holde til
alt det vand der kom hehe uden ar blinke.

Ønsk mig held og lykke :)

Ses på vejene :)

--
MVH
Peter A. Larsen (4700 Næstved)

Fra : Anders Majland

Dato : 04-08-08 09:53

> [...]
> bekrymringer om den kan klare regnen, jeg har givet alle kontakt flader
> silikone fedt (så mon ikke den kan). well hvis den ikke kan så har jeg da

Hvis du har monteret den med fast strøm så skynd dig at sætte en afbryder
på. Flere har dårlige erfaringer med at holderen står med strøm på uden
gps'en

Husk ekstra handsker - det er ikke sjovt at trække i klamme våde handsker.

/A - der har været "ude og svømme" i formiddags og må konstatere at mine
rukka bukser er færdige... Første par købt i august 2000 og ombyttet i
november 2004. Hmm gad vide om Rukka's garanti dækker på en ombytter eller
kun i forhold til første faktura dato ...

Fra : Peter A. Larsen

Dato : 04-08-08 11:37

Takker det kigger jeg på når jeg kommer hjem, da jeg ikke har planer om at
tage den ud af holderen på turen aligevel :)
Og det med hanskerne er lige en jeg har glemt, og nu hvor alt er pakket om
til regen vejr, så er det holdt op hehe :)
Well jeg tager lige et par hansker med, der er plads :) men jeg kunne godt
have tænkt mig nogle side tasker :)
jeg har 46L givi box en 35-40 L pølse taske det var lige knebent nok når man
har telt og koogegrej ligge underlag og sove pose med. men det gik :)
Og så har jeg t-shirts til 7 dage sammen med undertøj :) div sukker da jeg
har sukkersyge.
Og det vigitste en gammel dansk til hende jeg skal besøge i Norge :)
Plus søsyge pillerne :) (ligger øverst i boxen klar til at snuppe 2 timer
før afsejlning :)

MVH Pede

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-08-08 13:03

Peter A. Larsen skrev den 04 aug 2008 i

> kan holde til regnen. Ellers er alt pakket i Givi kasse og telt
> ting i en pølse taske fra DMC den er super tyk og kan godt holde
> til regen

Den der DMC pølse, hvor køber man den?

> Ønsk mig held og lykke :)

Held og lykke, og masser af solskin, kør or´nligt

Fra : Ole

Dato : 05-08-08 05:40

Arne Lorenzen wrote:
> Peter A. Larsen skrev den 04 aug 2008 i

> Den der DMC pølse, hvor køber man den?

Kig i dit DMC medlemsblad

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-08-08 07:33

Arne Lorenzen wrote:
> Den der DMC pølse, hvor køber man den?

Den kaldes Radisen, og fås hos DMC. Louis har som alternativ sorte
pakposer med "ortlieb rullelukning" (helt vandtætte) - Ortlieb
(originalen) kan du få hos spejdersport - og sådan et køb fortrydes
ikke, selvom de er smådyre

--
vh
Torben

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 05-08-08 08:58

Torben Scheel skrev den 05 aug 2008 i

> [...]
> pakposer med "ortlieb rullelukning" (helt vandtætte) - Ortlieb
> (originalen) kan du få hos spejdersport - og sådan et køb fortrydes

Yeps, Louis´pakpose er optimal - og billig - men det tricker mig lidt
at reklamere for dem, det kunne godt have været lidt mere diskret:
http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=15426&m=full

Er "Radisen" også med rullelukning, det giver en dejlig fast oppakning?

Fra : Anders Majland

Dato : 05-08-08 10:23

> Yeps, Louis´pakpose er optimal - og billig - men det tricker mig lidt
> at reklamere for dem, det kunne godt have været lidt mere diskret:
> http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=15426&m=full

Hehe - de af deres produkter der har store logo reklame er prissat ekstar
attraktivt (poser, mc overtræk, regntøj mm) Det ligner ret bevidst
markedsføring

Var også lige ud at køre lidt vstrom i søndags (Blåvand Esbjerg og en lille
rundtur ad motorvej og omkring skads og lufthavnen. Det er nu en dejlig
maskine og lidt sjovt at lege med ABS'en (på bagbremsen) På god asfalt skal
der godt nok hives til for at nå skridgrænsen på forhjulet... Men jeg er
ihvertfald overbevidst om at ABS er af det gode.

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-08-08 13:07

Arne Lorenzen wrote:

> Yeps, Louis´pakpose er optimal - og billig - men det tricker mig lidt
> at reklamere for dem, det kunne godt have været lidt mere diskret:
> http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=15426&m=full

-> Ortlieb.

> Er "Radisen" også med rullelukning, det giver en dejlig fast oppakning?

Nøh :
http://www.dmc-kursus.dk/index.php?ContentFile=content/content_4_1.php&HeaderText=Billeder%20-%20Instrukt%f8rtr%9cning%20hos%20Per%20Milborg%2019%2e%20april%202005&PictureFolder=traening2005&SubMenu=menu/submenu4.php
Sidste billede.

--
vh
Torben

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 05-08-08 16:24

> [...]
> php&HeaderText=Billeder%20-%20Instrukt%f8rtr%9cning%20hos%20Per%20M
> ilborg%2019%2e%20april%202005&PictureFolder=traening2005&SubMenu=me
´
Så tager jeg sgi hellere en sort tusch og sminker mine Louis/Ortlieb
pøller med. De ER bare vandtætte, og tager komprimeret form efter
indhold.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper:http://usenet.lundhansen.dk

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 05-08-08 16:48

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så tager jeg sgi hellere en sort tusch og sminker mine Louis/Ortlieb
> pøller med. De ER bare vandtætte, og tager komprimeret form efter

Thansen har også pøller med rullelukning.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1998840413&n=-1514332898&pn=-1514332893

mvh
Bendt