Emma har fået en legekammerat!
Fra : Morten og Claudia

Dato : 23-07-01 08:28

Hejsa gruppe!

Som jeg lovede, ville jeg fortælle (og vise billeder) når Emma fik en
legekammerat.

I torsdags tog jeg kæresten i hånden og kørte ud til Inges Kattehjem. Der
var mange voksne katte, men jeg var sikker på at Emma ville være bange for
dem (stod det til mig, havde jeg jo taget alle katte med hjem!) Vi stod og
snakkede frem og tilbage, om alle de katte, og det bur som vi stod ved,
havde vi egentlig ikke rigtig set på - men der lå den sødeste lille missekat
på ca. 15 uger. Jeg tænkte i første omgang, at 'hun ligger bare og
sover...hun er sikkert en fredelig lille kat'. Jeg havde jo ønsket mig en
killing/kat der var direkte modsat af Emma - fordi Emma er 3½ år gammel, men
opfører sig som en på 10. Emma vil jo gerne lege - hun skal bare skubbes
lidt igang.
Så kom en af medarbejderne hen til os og fortalte at killingen, der lå så
sødt der og sov, faktisk var den frækkeste kat de havde...og så var jeg jo
solgt! Og som det nu kan gå, var der altså også et lille problem i det. Vi
måtte egentlig ikke få hende med hjem, for ejerne havde endnu en dag til at
melde sig i - men chancen for det var 1%. Vi blev så enige om, at tage hende
med hjem, og hvis Inges ringede fredag inden kl.18, måtte vi aflevere hende
tilbage. Gudskelov ringede de ikke - så nu er hun altså vores
Hun hedder Maja (Der skal jo ikke gøres forskel - Emma har jo også et alm.
navn). Hun er tabbystribet (brun, beige og sort) - en rigtig flot kat!
(jaja...billederne er på vej!) Og så er hun fræk...

Emma er ikke så glad for Maja, men det kommer nok. Indtil videre får Emma
særbehandling - hun får nemlig maden serveret de steder hun nu gemmer sig.
Og så sover Maja i soveværelset om natten, mens Emma har lejligheden for sig
selv.

Men alt i alt, så er det altså vidunderligt med en lille krudtugle til at
live hele lejligheden op - også selvom hun laver en masse ting hun egentlig
ikke må, såsom at kravle rundt på spisebordet, køkkenbordet og sofabordet -
samt lege med akvariet. Men det skal hun nu nok lære...

Nå...det var vidst lige alt for denne gang, herfra...

mange hilsener fra

Claudia og Morten - Emma (som ligger under sofaen) og Maja Missekat (som
lige nu er i færd med at tælle biler, fra vores franske altan...)

Fra : A. Knudsen

Dato : 23-07-01 10:15

"Morten og Claudia" <Gzus@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:qoQ67.5450$Qn.43Hejsa !3639@news000.worldonline.dk...

Hejsa !

Og hjertelig tillykke med den lille ny.......
Tro mig, det er hylemorsomt med to misser - der er liv & glade dage.....*SS*

Håber, at Emma vænner sig til med tiden, at hun ikke længere er " ene barn
".

Hilsen Anya, Oscar ( som netop nu er ved at fedte sig ind hos mig ! ) og
Tøsen ( som jo er den ældste - og derfor den Klogeste.......).

Fra : Morten og Claudia

Dato : 23-07-01 10:29

Du kan tro at her er liv og glade dage! Nu har jeg to katte der ikke kan
miave rigtigt - de piver og snakker hele tiden...bare ikke med hinanden. Jeg
kan efterhånden regne ud, hvad Emma mener når hun render rundt og snakker,
så jeg finder nok også ud af hvad Maja siger. Hun er nu slet ikke så vild
som jeg havde regnet med - jeg skal jo bare kigge på hende, så snakker hun
og vil kæles. Hun sover endda hellere end gerne hos os om natten - men
kæresten brokker sig over at hun fylder heheh

Jeg håber dog ikke at hun vokser alt for hurtigt - Emma er nemlig ikke ret
stor...hun ligner en killing, selvom hun er 3½ år. Hvis Maja så vokser sig
meget større end hende, er jeg bange for at Emma vil føle sig truet. Jeg
håber bare at Emma snart ser at Maja er en sød missekat.

Jeg fik forresten at vide, at Maja skulle spise vådkost ca. 3 gange om
dagen - jeg kan med nød og næppe få hende til at spise det ½ gang. Hun
spiser i det hele taget ikke ret meget. Er det meget normalt?

1000 hilsener fra

Claudia og Morten - Emma missekat (som stadig ligger under sofaen) og Maja
Missekat (som jagter sin skygge..)

Fra : Helle Andersen

Dato : 23-07-01 12:39

"Morten og Claudia" <Gzus@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:n9S67.5464$Qn.436208@news000.worldonline.dk...
> [...]
> meget større end hende, er jeg bange for at Emma vil føle sig truet. Jeg
> håber bare at Emma snart ser at Maja er en sød missekat.

Katte har ikke det samme forhold til størrelse, som
vi har, så det er bestemt ikke altid den største kat, der virker truende eller bliver dominerende. Hos
mig, er det min aby, Eika, på kun 2,3 kg der
bestemmer og ingen af de andre katte har
nogensinde været i tvivl om, at hun er en "stor"
dame

> Jeg fik forresten at vide, at Maja skulle spise vådkost ca. 3 gange om
> dagen - jeg kan med nød og næppe få hende til at spise det ½ gang. Hun
> spiser i det hele taget ikke ret meget. Er det meget normalt?

Du behøver bestemt ikke, at fodre hende med
vådkost i den alder. Du kan sagtens fodre hende
med et godt tørfoder, men det skal selvfølgelig ske
gradvis, så hun ikke får dårlig mave. Alting er
stadig meget nyt for hende og der er meget nyt og
spændende at udforske, og så er hun i den alder,
hvor de ofte ikke har tid til at spise, så du skal se -
hun skal nok få mere appetit med tiden.

--
Hilsen Helle
If the pen is mightier than the sword, and a picture

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 24-07-01 12:59

In article <3b5c0cee$0$318$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Helle
Andersen" <helle-andersen@mail.tele.dk> wrote:

      Hej Helle :)

> hende og der er meget nyt og spændende at udforske, og så er hun i den
> alder, hvor de ofte ikke har tid til at spise, så du skal se - hun skal
> nok få mere appetit med tiden.

   Vores misser er lige godt 16 uger - kan du ikke godt sende den bog hvor
det står i at sådan nogen har for travlt til at spise?

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Helle Andersen

Dato : 24-07-01 17:26

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:7zc77.5708$oH6.514095@news010.worldonline.dk...
> Vores misser er lige godt 16 uger - kan du ikke godt sende den bog hvor
> det står i at sådan nogen har for travlt til at spise?

He he..... Ja, nu er mine egne jo aby'er, som er
berømte og berygtede for deres gigantiske
appetit, så jeg taler ikke af personlig erfaring
Men jeg har da hørt en del tale om, at det kan
være tilfældet *GG*

--
Hilsen Helle
You enter into a certain amount of madness when

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 25-07-01 12:38

In article <3b5da1cc$0$746$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Helle
> [...]

> for deres gigantiske appetit, så jeg taler ikke af personlig erfaring
> Men jeg har da hørt en del tale om, at det kan være tilfældet *GG*

   Ja for de der 30 - 40 g pr kat der står i anbefalet dagsdosis på en pose Hill's
P/D til katte under 2 kg rækker bestemt ikke her! De spiser mindst det
dobbelt - og har en overgang været oppe på omkring 4 gange så meget.
Heldigvis ser det ud til at de bruger det til noget fornuftigt for de er
bestemt ikke fede de små madammer
   Woooops, hvad har de nu væltet? Hmmm - jeg hørte vist syner ;)