Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Sony A900
Fra : Mogens Hansen

Dato : 09-09-08 18:33

Endnu et full-frame DSLR som ser interessant ud
http://www.dpreview.com/previews/SonyDSLRA900/
http://www.imaging-resource.com/NEWS/1220965259.html
http://www.letsgodigital.org/en/19934/sony-alpha-a900/

Med billedstabilisator i huset og ingen live-view

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 09-09-08 18:45

Mogens Hansen wrote:
> [...]
> http://www.letsgodigital.org/en/19934/sony-alpha-a900/
>
> Med billedstabilisator i huset og ingen live-view

Med den pris havde det set godt ud med en Nikon fatning forrest i huset

Men det har de sikkert en indbyrdes aftale om, hvis Sony skal levere
silicium til Nikon's D3X eller D4, eller....

Bo //

Fra : .J.S...

Dato : 09-09-08 19:15

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> wrote in message

> Med den pris havde det set godt ud med en Nikon fatning forrest i huset
>

> Men det har de sikkert en indbyrdes aftale om, hvis Sony skal levere
> silicium til Nikon's D3X eller D4, eller....

Men man falder da ikke i svime over billedkvaliteten.
f.eks her i ISO 1600, ser ud til at ha fået en del støjreduction som har
tværet det underligt ud.
http://a.img-dpreview.com/gallery/sony_a900preview_samples/originals/dsc00101.jpg

Fra : Bo Bjerre

Dato : 09-09-08 19:19

..J.S... wrote:
> [...]
>>

> Men man falder da ikke i svime over billedkvaliteten.
> f.eks her i ISO 1600, ser ud til at ha fået en del støjreduction som har

Nu skal man ikke dømme efter et par enkelte billeder. Men jeg havde
heller ikke forventet det bedre. Husk på at de enkelte pixels har ca det
halve areal af det D3 tilbyder. Desuden ved vi intet om efterbehandling
og kompression. Jeg kan heller ikke se hvilken optik/indstillinger, der
e rbrugt.

Bo //

Fra : .J.S...

Dato : 10-09-08 01:10

> [...]
> areal af det D3 tilbyder. Desuden ved vi intet om efterbehandling og
> kompression. Jeg kan heller ikke se hvilken optik/indstillinger, der e

Støj mæssigt burde den jo så være 1 stop ringere end en D3.

Men man skal nok vente til uafhængige raw converters kan bruge filerne fra
A900:

http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/a900-nr.shtml
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1037&thread=29256050