Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Klibrering af 2 skærme
Fra : Ukendt

Dato : 09-09-08 10:02

Hej

Jeg ved ikke om dette er den helt rigtige gruppe, men jeg ved der sidder
flere kloge hoveder her, så jeg håber i kan svare... (har oså spurgt i
grafik-gruppen)

Jeg sidder med en pc med 2 skærme, en eizo og en NEC - begge kvalitetsskærme
med hhv S-PVA og IPS paneler...

Jeg bruger en spyder 3 elite til at kalibrere med.

Mit problem er så, at jeg ikke kan få de 2 skærme til at se ens ud... Ja,
der er faktisk temmelig meget forskel på farverne på de 2 skærme...

Jeg har prøvet et utal af gange, men uanset hvad, bliver de kalibreret så de
ser vidt forskellige ud i farver... og det forstår jeg simpelthen ikke...

Er der nogle herinde der har erfaringer med noget lignende ?

Hilsen Palle

Fra : Jubii

Dato : 09-09-08 04:55

On 9 Sep., 11:01, "Palle Johansen" <invalid> wrote:
> Hej
>
> Jeg ved ikke om dette er den helt rigtige gruppe, men jeg ved der sidder
> flere kloge hoveder her, så jeg håber i kan svare... (har oså spurgt i
> grafik-gruppen)

Du må da kunne indse at det intet har med foto at gøre eller grafik.
Det er et hardwareproblem som har sin helt egen gruppe.
dk.edb.hardware,skaerm.
Husk lige at fortælle dem i den gruppe hvilket system (os) du bruger.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 09-09-08 13:49

Palle Johansen wrote:
> [...]
> ser vidt forskellige ud i farver... og det forstår jeg simpelthen ikke...
>
> Er der nogle herinde der har erfaringer med noget lignende ?

Kunne det tænkes at dit grafik kort ikke kan håndtere separate profiler
for de to kanaler. Eller har du en skærm på bundkortet og een på et
indstikskort ?

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-08 18:06

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i meddelelsen

> Kunne det tænkes at dit grafik kort ikke kan håndtere separate profiler
> for de to kanaler. Eller har du en skærm på bundkortet og een på et
> indstikskort ?
>
> Bo //

Hej Bo

Jeg har 2 skærme på samme graffikkort... Jeg havde ikke tænkt over, om
kortet kun kan håndtere een profil, men jeg tror at du har ret...

Jeg må se om jeg kan finde et kort der kan håndtere 2 forskellige profiler.

Hilsen Palle

Fra : Bo Bjerre

Dato : 09-09-08 18:42

Palle Johansen wrote:

> [...]
> kortet kun kan håndtere een profil, men jeg tror at du har ret...
>
> Jeg må se om jeg kan finde et kort der kan håndtere 2 forskellige profiler.

-alternativt: bare et kort mere, der har sin egen profil.

Jeg har et Matrox kort af ældre dato (ca 2 år), der kan håndtere to
skærme hver med 1200x1600 pix, men de har tilsyneladende fælles profil.
Ikke et stort problem, for mine to skærme er identiske

Bo //

Fra : Jubii

Dato : 09-09-08 07:01

On 9 Sep., 14:48, Bo Bjerre <b...@sarek.dk> wrote:

> Kunne det tænkes at dit grafik kort ikke kan håndtere separate profiler
> for de to kanaler. Eller har du en skærm på bundkortet og een på et
> [...]

Lad nu Palle spørge i den rigtige gruppe.
Hvis du mener det er kortet så foreslå dk.edb.hardware.grafikkort.
Her snakker vi foto.

Fra : Kim

Dato : 09-09-08 15:53

"Jubii" <gruntsaver@msn.com> skrev i meddelelsen
On 9 Sep., 14:48, Bo Bjerre <b...@sarek.dk> wrote:

>Lad nu Palle spørge i den rigtige gruppe.
>Hvis du mener det er kortet så foreslå dk.edb.hardware.grafikkort.
>Her snakker vi foto.

Delvist korrekt. Selvfølgelig er det nok gal gruppe,
men til gængæld er det her folk med forstand på
kalibrering af skærme holder til, da det ligger indenfor
fotoredigering.

Mvh, Kim

Fra : Bo Bjerre

Dato : 09-09-08 16:46

Jubii wrote:

> Lad nu Palle spørge i den rigtige gruppe.
> Hvis du mener det er kortet så foreslå dk.edb.hardware.grafikkort.
> Her snakker vi foto.

Det var da utroligt, at man ikke kan få lov at forsøge at løse
problemer, der er relevante for foto relatarede emner.

Hvis du kigger tilbage i gruppen og søger med "spyder" eller
"kalibrering" vil du se at det er et tilbagevendende emne.

Hvorfor har du ikke for længst send folk med spm om RAM og styresystemer
og een eller flere processorer over i andre grupper ?

Bo //

Fra : N/A

Dato : 09-09-08 16:46

Fra : Jubii

Dato : 09-09-08 09:48

On 9 Sep., 16:53, "Kim" <John...@Falskmail.dk> wrote:

> [...]
> men til gængæld er det her folk med forstand på
> kalibrering af skærme holder til, da det ligger indenfor

Jeg synes du skal læse de overordnede usenetregler inden du skriver
den slags vrøvl.
Og vil du ikke det så lad alligevel være med at skrive den slags
vrøvl.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-08 17:06

> [...]

den slags vrøvl.
Og vil du ikke det så lad alligevel være med at skrive den slags

Hej ´jubii´ - jeg sprøger hvor jeg synes det er relevant, og blæser på dig
og dine regler for usenet..... Jeg er nemlig en rigtig ´´bølle´ - sikker
af den aller værste skuffe... usenet ville helt sikkert være bedre uden
slemme slemme mig

Hilsen Palle

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-08 11:22

> [...]
> ser vidt forskellige ud i farver... og det forstår jeg simpelthen ikke...
>
> Er der nogle herinde der har erfaringer med noget lignende ?

Så vidt jeg husker, så understøtter Windows kun en profil pr. grafik kort.
Så har du 2 skærme under Windows, skal du have 2 grafik kort. MAC
understøtter flere profile på 1 kort.

Så det er evt. dit OS og ikke kortet der er problemet.

Per

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 10-09-08 19:00

PerW wrote:

> Så vidt jeg husker, så understøtter Windows kun en profil pr. grafik kort.

Forkert

> Så har du 2 skærme under Windows, skal du have 2 grafik kort. MAC
> understøtter flere profile på 1 kort.

Nej det skal man ikke, jeg har 1 grafik kort, og 2 forskellige profiler.

Jeg bruger Vista Ultimate.

> Så det er evt. dit OS og ikke kortet der er problemet.

Eller driveren.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, MSDT #505926, TDI Trimix

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-08 16:56

"Soren 'theDiver' Reinke" <soren@REMOVEreinke.dk> skrev i meddelelsen
PerW wrote:

Nej det skal man ikke, jeg har 1 grafik kort, og 2 forskellige profiler.

Jeg bruger Vista Ultimate.

Hvad hedder dit grafikkort ?

Hilsen Palle

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 11-09-08 18:40

Palle Johansen wrote:

> "Soren 'theDiver' Reinke" <soren@REMOVEreinke.dk> skrev i meddelelsen
>

> Nej det skal man ikke, jeg har 1 grafik kort, og 2 forskellige profiler.
>
> Jeg bruger Vista Ultimate.
>

> Hvad hedder dit grafikkort ?

Hejsa

Det er et Nvidia GeForce 8800 GTS med 320 MB ram.

Hvis du går ind i skærm indstilling og vælger din skærm #1, derefter
vælger du advanced, og så 'Color management' så kan du i en dropdown
vælge din skærm #1 og skærm #2, og så loade den til den skærm specifikke
calibrerings fil.

Så virker det. (forhåbentligt)

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-08 20:54

Palle Johansen wrote:

> [...]

vælger du advanced, og så 'Color management' så kan du i en dropdown
vælge din skærm #1 og skærm #2, og så loade den til den skærm specifikke

Super - det prøver jeg

Hilsen Palle