Canon S400.
Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 22-07-01 23:10

Hej gruppe.

Jeg har en Canon S400. Når jeg printer noget ud i farve og større tekst
sider, hakker min mus meget. Jeg bruger parallel porten under Windows me.
Vil det være bedre at bruge USB?

Mvh. Lars.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 23-07-01 00:02

Det er rammen der æder alle dine systemresoucer til udskrivning, og derfor
ikke også har tid til at flytte din mus. Skifte til USB? Det tror jeg ikke
hjælper. Brug istedet pengene til mere RAM.

Mv. Flemming Nielsen

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 23-07-01 12:15

Hej Flemming.

Er det rammene i computeren eller hva'? Jeg har 384 mb pc133 ram i, så det
skulle vel ikke være det der er problemet?

Mvh. Lars.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 24-07-01 01:04

> Er det rammene i computeren eller hva'? Jeg har 384 mb pc133 ram i, så det
> skulle vel ikke være det der er problemet?

Det er rammene i computeren jeg mener, men med det antal du har, er det ikke
rammene. Prøv at se om du printer direkte til printeren, og i så fald, sæt
den til at spoole først.
Det gøres på følgende måde: Start -> Indstillinger -> Printere -> Højreklik
på printeren og vælg egenskaber -> Detaljer -> Spool instillinger -> klik på
Spool Print......... Det er muligt at dine spoolindstillinger findes et
andet sted på din printer, end på min HP.
Hvis printeren er sat til at printe direkte til printeren, skulle dette løse
problemet.

Mv. Flemming Nielsen

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 24-07-01 12:52

Hej Flemming.

Det hjælper ikke. Har du andre forslag til hvad det kan være?

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 24-07-01 15:05

> Det hjælper ikke. Har du andre forslag til hvad det kan være?

Hvor store er de filer du udskriver? Er det igennem Word, og i hvilket
billedformat er det du udskriver?

Mv. Flemming Nielsen

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 24-07-01 17:21

Det er i JPEG format. Det er når den sender til printeren at musen hakker.
Det er i alle programmer. Størrelse ca. 0 til 2 mb.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 24-07-01 21:11

> Det er i JPEG format. Det er når den sender til printeren at musen hakker.
> Det er i alle programmer. Størrelse ca. 0 til 2 mb.

Du kan få problemer hvis du udskriver store *.DOC filer, samt store
vectorgrafik filer. Men det gør du tilsynendeladende ikke. Mit umiddelbare
sidste bud, er din swap fil. Jo mere RAM du har i computeren, jo mere RAM
æder styresystemet. Derfor er det godt at have en stor swap fil. Hvis din
swapfil ligger på C-drevet, og der ikke er meget diskplads tilbage, kan det
få en computer til at køre baglæns. Især når der udprintes, scannes m.m.
Lav en swap fil på en fast størrelse, og hvis det er muligt, læg den på en
anden fysisk harddisk. Jeg har selv en fast swap fil på 300 MB liggende på
en anden disk, og synes at det er en passende størrelse.
Højreklik Min Computer -> Egenskaber -> Ydelse -> Virtuel Hukommelse -> Lad
mig selv bestemme..... -> Sæt minimun og maksimum til samme størrelse e.g
300 MB -> OK og genstart.
PS. Det er muligt at fanebladene hedder lidt andet, men jeg bruger engelsk
Windows, og kan ikke lige huske hvad de hedder på dansk.

Håber det kan hjælpe dig. Jeg kan ikke komme til computere de næste dage, og
er derfor forhindret i yderligere rådgivning/forvirring.

Mv. Flemming Nielsen

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 24-07-01 23:42

Det hjælp en lille bitte smule da jeg satte den til 300. Men musen hakker
stadig væk.