AGFA scanner hos Elgiganten - Kan jeg brug~
Fra : Devast8or

Dato : 22-07-01 22:53

Hejsa
ElGiganten har i næste uge tilbud på en AGFA Snapscan 1212P + software
(600x1200, 36 bit farve). Den skal tilsluttes parallelt og det er lige hvad
jeg har brug for, for den skal køre på min fars maskine som ikke har USB.
Det er en Pentium 133mhz med 48MB RAM.

Mine to spørgsmål er så:

1) Er den noget værd? Den koster 395,- kan det betale sig?

2) og endnu vigtigere: Kan min fars maskine overhovedet klare det?

Håber I kan hjælpe mig.
TIA

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Christian Mygind

Dato : 22-07-01 22:57

"Devast8or" <devast8or@NOSPAMsystembl.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> 1) Er den noget værd? Den koster 395,- kan det betale sig?

Aner det ikke - men et langt, ondt liv har lært mig, at man får, hvad man
betaler for.
Jeg har dog set scannere i samme prisklasse, der leverede et ganske
hæderligt resultat.

> 2) og endnu vigtigere: Kan min fars maskine overhovedet klare det?

Sagtens.

/Chr

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 23-07-01 00:07

Prøv den, og hvis du ikke er tilfreds får du pengene tilbage. Hos ELGiganten
er der 30 dages returret på alle varer, undtagen færdige systemer. Husk at
aflevere tilbage i org. emballage. De bytter UDEN problemer.

Mv. Flemming Nielsen

Fra : Henrik Nørager

Dato : 23-07-01 07:56

Jeg har haft 2 AGFA scannere, og været godt tilfreds begge gange.

Henrik

Fra : THF

Dato : 23-07-01 17:14

> [...]
>Det er en Pentium 133mhz med 48MB RAM.
>
>Mine to spørgsmål er så:
>
>1) Er den noget værd? Den koster 395,- kan det betale sig?
Det kan dårligt være billigere, jeg har dog bedre erfaring med de lidt
dyrere scannere, så det en en chance at tage.

>2) og endnu vigtigere: Kan min fars maskine overhovedet klare det?
Ja, men det bliver døden med vente tid, 128mb må næsten være
et minimun, med billeder over 15x15cm, sådan cirkus.

--
MVH THF Cessna 182S

Fra : Thomas G

Dato : 23-07-01 17:34

> [...]
>
> 1) Er den noget værd? Den koster 395,- kan det betale sig?
>
> 2) og endnu vigtigere: Kan min fars maskine overhovedet klare det?

Det er en kanon scanner til den pris i den forstand at det er en model der
bare er blevet gammel (har f.eks. ikke usb). Jeg har selv en AGFA Snapscan
310 (300*600) og den laver rigeligt ok billeder til mit privat forbrug.
(hvis der er den samme software til at scanne billeder med som der er til
min er det meget nemt og brugervenligt at anvende)

mvh Thomas G

Fra : Brian Mortensen

Dato : 24-07-01 14:54

Thomas G <thgo@vip.cybercity.dk> skrev:

> [...]
USB.
> Det er en Pentium 133mhz med 48MB RAM.

> 1) Er den noget værd? Den koster 395,- kan det betale sig?

Det er efter min mening en kanon god scanner, benytter den selv i mit
arbejde som web-designer og den laver virkelig flotte billeder.

> 2) og endnu vigtigere: Kan min fars maskine overhovedet klare det?

Vil tro det kommer til at tage lidt tid at scanne ind, men compen vil
ikke
have nogle problemer ellers..

--
Med venlig hilsen - Best regards
Brian Mortensen

Fra : Devast8or

Dato : 24-07-01 17:16

Jeg takker for alle jeres svar. Hvis I (eller andre) har mere at sige så kom
endelig med det :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : elvis

Dato : 24-07-01 17:37

Devast8or skrev i meddelelsen ...
>Jeg takker for alle jeres svar. Hvis I (eller andre) har mere at sige
så kom
>endelig med det :)

Jeg har planer om at tage ud og købe en i morgen...
Så kan du få en mening mere...

Fra : Devast8or

Dato : 24-07-01 18:19

Jo tak, det ville være dejligt.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 25-07-01 18:52

Hej

"Devast8or" <devast8or@NOSPAMsystembl.dk> skrev i en meddelelse news:K9h77.5808$oH6.525113@news010.worldonline.dk...
> Jeg takker for alle jeres svar. Hvis I (eller andre) har mere at sige så kom
> endelig med det :)

Sørg for at få downloadet Agfa's FotoLook software, det er kanon!
Det fulgte tidligere med deres scannere, men nu skal man slev downloade det.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Devast8or

Dato : 25-07-01 21:31

Tak for oplysningen, det vil jeg gøre.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 25-07-01 22:41

Eller AGFA ScanWise 1.40

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 26-07-01 17:47

Hej Martin

"Martin Bay Hebsgaard" <martinbh@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:ShH77.437$lh7.27958@news010.worldonline.dk...
> det.

> Eller AGFA ScanWise 1.40

Jeg synes FotoLook er bedre end ScanWise.
FotoLook virker mere professionelt hvor SW mere er for hjemme-scanneren.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-07-01 08:20

Devast8or wrote:

> Jeg takker for alle jeres svar. Hvis I (eller andre) har mere at sige så kom
> endelig med det :)

Hold øje med om hvilke hardware-krav som er til softwaren.

Og din quoteteknik kunne du også lige kigge lidt på
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
Dit indlæg er blevet læst og forstået. Ingen grund til at sende det
med igen.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Fra : Devast8or

Dato : 26-07-01 11:12

Ups, ja. Sorry

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Harald Blaatand

Dato : 27-07-01 14:58

> [...]
>
> --
> Spamfilter activated
>

> Udmærket skanner,ikke specielt hurtig,men fine billeder!
Jeg købte den sidst den var på tilbud til samme pris

Mvh HB

Fra : Devast8or

Dato : 09-08-01 20:34

Hejsa,
En lille opdatering: Min far og jeg har nu sat scanneren til og 'prøvekørt'
den og den virker fint, og den gamle maskine har absolut ingen problemer med
at trække den. Jeg var faktisk forbavset over hvor hurtig den er til at
scanne. Tak fo hjælpen alle sammen.

Devast8or

--
Spamfilter activated