| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | blyfri i dieselbil Fra : Torben Brøndum | 
  Dato :  03-09-08 20:41 |  
  |   
            Hej derude,
 
 Er der nogen af Jer der ved, om det er muligt at få en blyfri tankpsityol 
 ned i en dielseltank? - drejer sig om en Skoda Octavia fra juli 2007 (er en 
 2008 model).
 
 Hvad er konsekvenserne såfremt der er fuldt ca. 15 ltr blyfri i tanken med 
 ca. 5 ltr diesel og der er kørt ca 2 km?
 
 Vi er blevet i tvivl om der blev tanket blyfri - bilen stoppede brat efter 
 ca. 2 km......kunne så starte yderst kortvarigt og gik så ud brat igen. 
 Holder på værksted....så vi ved ikke om ovennævnte er problemet.
 
 Hilsen Torben Brøndum 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mikael (03-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mikael | 
  Dato :  03-09-08 13:45 |  
  |   
            On 3 Sep., 21:40, "Torben Brøndum" <t...@Xtorben-broendumX.dk> wrote:
 > Hej derude,
 >
 > Er der nogen af Jer der ved, om det er muligt at få en blyfri tankpsityol
 > ned i en dielseltank? - drejer sig om en Skoda Octavia fra juli 2007 (er en
 > 2008 model).
 >
 > Hvad er konsekvenserne såfremt der er fuldt ca. 15 ltr blyfri i tanken med
 > ca. 5 ltr diesel og der er kørt ca 2 km?
 >
 > Vi er blevet i tvivl om der blev tanket blyfri - bilen stoppede brat efter
 > ca. 2 km......kunne så starte yderst kortvarigt og gik så ud brat igen.
 > Holder på værksted....så vi ved ikke om ovennævnte er problemet.
 
 Det er muligt at hælde blyfri på en benziner, men ikke omvendt.
 
 Det lyder meget sandsynligt.
 
 Men få tanken tømt og hæld noget nyt diesel på, så er den sikkert i
 orden.
 
 Mikael
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Torben Brøndum (03-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben Brøndum | 
  Dato :  03-09-08 20:49 |  
  |   
            "Mikael" <MikLarsen@gmail.com>
 
 > Er der nogen af Jer der ved, om det er muligt at få en blyfri tankpsityol
 > ned i en dielseltank? - drejer sig om en Skoda Octavia fra juli 2007 (er 
 > en
 > 2008 model).
 >
 > Hvad er konsekvenserne såfremt der er fuldt ca. 15 ltr blyfri i tanken med
 > ca. 5 ltr diesel og der er kørt ca 2 km?
 >
 > Vi er blevet i tvivl om der blev tanket blyfri - bilen stoppede brat efter
 > ca. 2 km......kunne så starte yderst kortvarigt og gik så ud brat igen.
 > Holder på værksted....så vi ved ikke om ovennævnte er problemet.
 
 *Det er muligt at hælde blyfri på en benziner, men ikke omvendt.
 
 ....du mener at det er muligt at fyklde benzin på en dielsel men ikke dielsen 
 på en benzin ?
 
 *Det lyder meget sandsynligt.
 
 *Men få tanken tømt og hæld noget nyt diesel på, så er den sikkert i
 *orden.
 
 Hilsen Torben Brøndum
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Henning (03-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning | 
  Dato :  03-09-08 21:16 |  
  |   
            On Wed, 3 Sep 2008 21:49:14 +0200, "Torben Brøndum"
 <tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote:
 
 >"Mikael" <MikLarsen@gmail.com>
 >
 >> Er der nogen af Jer der ved, om det er muligt at få en blyfri tankpsityol
 >> ned i en dielseltank? - drejer sig om en Skoda Octavia fra juli 2007 (er 
 >> en
 >> 2008 model).
 >>
 >> Hvad er konsekvenserne såfremt der er fuldt ca. 15 ltr blyfri i tanken med
 >> ca. 5 ltr diesel og der er kørt ca 2 km?
 >>
 >> Vi er blevet i tvivl om der blev tanket blyfri - bilen stoppede brat efter
 >> ca. 2 km......kunne så starte yderst kortvarigt og gik så ud brat igen.
 >> Holder på værksted....så vi ved ikke om ovennævnte er problemet.
 >
 >*Det er muligt at hælde blyfri på en benziner, men ikke omvendt.
 >
 >...du mener at det er muligt at fyklde benzin på en dielsel men ikke dielsen 
 >på en benzin ?
 
 Ja, en dieselstuds er større end en benzin, du kan ikke få dieseltuden
 ned i tankhullet.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Brian Axelgaard (03-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Axelgaard | 
  Dato :  03-09-08 21:20 |  
  |   
            "Henning" < @> skrev i meddelelsen 
 news:s1stb4h3ocnou1ojug8s6t5josuq9ib32v@4ax.com...
 > On Wed, 3 Sep 2008 21:49:14 +0200, "Torben Brøndum"
 > <tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote:
 
 > Ja, en dieselstuds er større end en benzin, du kan ikke få dieseltuden
 > ned i tankhullet.
 
 Er der en god grund til det, ellers vil jeg da påstå at det er hul i 
 hovedet. Så vidt jeg ved gør diesel i en benziner ikke nær så meget skade 
 som benzin på en dieselbil! 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ivar (03-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar | 
  Dato :  03-09-08 21:46 |  
  |  
 
            Brian Axelgaard skrev:
 > Er der en god grund til det, ellers vil jeg da påstå at det er hul i hovedet.
 Det er historisk betinget. En gang havde benzin og diesel same 
 diameter.
 Da den blyfri kom, lavede man den blyfri-studs mindre for at udgå, at
 der kom blyholdig benzin i. Nu er den blyholdige forsvundet, og det
 virker skørt.
 Man skulle ikke tro, at nogen kunne finde på at hælde diesel
 på en benzin-bil. Når man køber benzin, skal man jo tjekke
 oktantallet. Det kan man ikke fra en diesel-tank. Men det skete
 ofte at folk gjorde det, da de var lige store.
 Ivar Magnusson
 -- 
 Træt af Outlook Express?
 Prøv MesNews:  http://LexInfo.dk/MesNews/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus D. Mikkelsen (03-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  03-09-08 21:27 |  
  |  
 
            "Torben Brøndum" skriver:
 > 
 > Hej derude,
 > 
 > Er der nogen af Jer der ved, om det er muligt at få en blyfri tankpsityol
 > ned i en dielseltank? - drejer sig om en Skoda Octavia fra juli 2007 (er en
 > 2008 model).
 Det kan man. "Hullet" til dieselpistolen er større end den til benzin-
 
 > Hvad er konsekvenserne såfremt der er fuldt ca. 15 ltr blyfri i tanken med
 > ca. 5 ltr diesel og der er kørt ca 2 km?
 Det kommer an på.....
 
 > Vi er blevet i tvivl om der blev tanket blyfri - bilen stoppede brat efter
 > ca. 2 km......kunne så starte yderst kortvarigt og gik så ud brat igen.
 > Holder på værksted....så vi ved ikke om ovennævnte er problemet.
 Det kunne det være.
 Diesel har naturligt en smøreevne som benzin ikke har. Dieselpumpen kan
 ødelægges ved at miste søringen (altså køre på benzin).
 Om det også dræber dyserne (de er jo både pumpe og dyse på 1 gang) ved
 jeg faktisk ikke.
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Bak (03-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Bak | 
  Dato :  03-09-08 21:27 |  
  |   
            
"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse 
 news:48bee84b$0$3084$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Hej derude,
 >
 > Er der nogen af Jer der ved, om det er muligt at få en blyfri tankpsityol 
 > ned i en dielseltank? - drejer sig om en Skoda Octavia fra juli 2007 (er 
 > en 2008 model).
 >
 > Hvad er konsekvenserne såfremt der er fuldt ca. 15 ltr blyfri i tanken med 
 > ca. 5 ltr diesel og der er kørt ca 2 km?
 >
 > Vi er blevet i tvivl om der blev tanket blyfri - bilen stoppede brat efter 
 > ca. 2 km......kunne så starte yderst kortvarigt og gik så ud brat igen. 
 > Holder på værksted....så vi ved ikke om ovennævnte er problemet.
 >
 >
 MOTOR i dag har en artikel netop om det problem. Overskriften lyder 40.000 
 for en tankfuld.
 -- 
 Martin
 www.martinbak.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (04-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  04-09-08 01:10 |  
  |  
 
            On Sep 3, 9:40 pm, "Torben Brøndum" <t...@Xtorben-broendumX.dk> wrote:
 > Hej derude,
 >
 > Er der nogen af Jer der ved, om det er muligt at få en blyfri tankpsityol
 > ned i en dielseltank? - drejer sig om en Skoda Octavia fra juli 2007 (er en
 > 2008 model).
 Ja.
 > Hvad er konsekvenserne såfremt der er fuldt ca. 15 ltr blyfri i tanken med
 > ca. 5 ltr diesel og der er kørt ca 2 km?
 Kan måske ødelægge højtrykspumpen.
 --
 Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
 Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Keld Nygaard (04-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Keld Nygaard | 
  Dato :  04-09-08 08:49 |  
  |  
 
            >
 > Hvad er konsekvenserne såfremt der er fuldt ca. 15 ltr blyfri i tanken med 
 > ca. 5 ltr diesel og der er kørt ca 2 km?
 >
 Uden at nævne navne, da man jo ikke skal udstille nogen, så var jeg for 
 noget tid siden medlem af en organisation, hvor man rådede over en kassebil, 
 der var fint indrettet med hylder, lys, rindende vand, 230 v og alt hvad 
 hjertet begærer.
 Brugerne af denne bil var fortrinsvist meget unge, der endnu ikke havde fået 
 deres egen bil. Og man gjorde derfor et stort nummer ud af at understrege at 
 den skulle tankes med DIESEL, og hver gang nøglerne blev udleveret, gjorde 
 den garageansvarlig endnu en gang opmærksom på at den altså skulle tankes 
 med DIESEL.
 Da to unge medlemmer havde brugt bilen til et arrangement, og var på vej 
 hjem med en halvtom tank, kørte de selvfølgelig for at tanke den op, så den 
 var klar til næste brug. De var meget opmærksomme på det med brændstoffet, 
 og dobbeltcheckede at det nu også var diesel de hældte på.
 Det skulle dog vise sig, at være mere end svært at få pistolen ned i 
 studsen, og efter meget møje og besvær fik man tilpasset toppen fra en 
 plasticflaske som tragt, og fik fyldt diesel på til det løb over. Ingen 
 undrede sig over at man kun kunne tanke 8 l på en Sprinter med halvtom 
 tank... Glade og stolte over deres bedrift kørte de hjem og afleverede 
 bilen, og informerede den garageansvarlige om at der var noget galt med 
 brændstofmåleren, da den blev stående på halv.
 Den garageansvarlige undersøgte sagen, og konstaterede at et værkstedsbesøg 
 var nødvendigt... Ikke hos Mercedes for at få ny brændstofmåler, men hos 
 Campingringen for at få ny ferskvandsanlæg...
 På siden af bilen, under den studs hvor der med 5 cm store røde bogstaver 
 står "VAND", var der tydelige spor af olie der var løbet ned..
 Og ja - det var et par unge piger   
Med venlig hilsen
 Keld Nygaard
 www.nygaard.eu 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Henneberg Kriste~ (04-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ | 
  Dato :  04-09-08 08:57 |  
  |   
            
 "Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i meddelelsen 
 news:48bee84b$0$3084$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Hej derude,
 >
 > Er der nogen af Jer der ved, om det er muligt at få en blyfri tankpsityol 
 > ned i en dielseltank? - drejer sig om en Skoda Octavia fra juli 2007 (er 
 > en 2008 model).
 >
 > Hvad er konsekvenserne såfremt der er fuldt ca. 15 ltr blyfri i tanken med 
 > ca. 5 ltr diesel og der er kørt ca 2 km?
 >
 > Vi er blevet i tvivl om der blev tanket blyfri - bilen stoppede brat efter 
 > ca. 2 km......kunne så starte yderst kortvarigt og gik så ud brat igen. 
 > Holder på værksted....så vi ved ikke om ovennævnte er problemet.
 
 Jeg fyldte omkring 52 liter (af ca. 57 mulige) benzin i min Golf III. 
 Årsag - i Tyskland ledte jeg efter V-Power plus og vidste ikke at det også 
 fås i benzinudage :(
 
 Det kostede en tur med ADAC - jeg kørte 10 km(!) før den gik i stå samt en 
 ny tankfuld brændstof. Bilen tog ikke skade af det.
 
 Men jeg blev fortalt - af den rare ADAC-mand - at havde det nu været en 
 moderne bil med højtryksdyser, så havde prisen været en helt anden
 
 -- 
 Per
 Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm 
 fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Torben Brøndum (04-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben Brøndum | 
  Dato :  04-09-08 10:08 |  
  |   
            "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev
 
 [snip det hele]
 
 Bilen står som sagt på (Skoda) værksted. Værkføren siger, at såfremt fejlen 
 er, at der er kommet benzin i dielsetanken, så tømmes den, der skiftes 
 dieselfilter samt rør gennemblæses. Pris ca. 1500-2000 (sæder tages ud og 
 der åbnes et dæksel ned i tanken). Han har ikke oplevet, at det var 
 nødvednigt at skifte dyser, pumpe m.v. Og som han tilføjer. ja så vil dne gå 
 i stå efter ca. 500 m, da den jo ikke kan køre på bensin.
 
 Jeg vender tilbage til gruppen, når jeg ved mere.
 
 Torben Brøndum
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Per Henneberg Kriste~ (04-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ | 
  Dato :  04-09-08 11:37 |  
  |   
            
 "Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i meddelelsen 
 news:48bfa589$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev
 >
 > [snip det hele]
 >
 > Bilen står som sagt på (Skoda) værksted. Værkføren siger, at såfremt 
 > fejlen er, at der er kommet benzin i dielsetanken, så tømmes den, der 
 > skiftes dieselfilter samt rør gennemblæses. Pris ca. 1500-2000 (sæder 
 > tages ud og der åbnes et dæksel ned i tanken). Han har ikke oplevet, at 
 > det var nødvednigt at skifte dyser, pumpe m.v. Og som han tilføjer. ja så 
 > vil dne gå i stå efter ca. 500 m, da den jo ikke kan køre på bensin.
 
 Hvor stort tryk er der i dine dyser - 1700-2000 Bar - betydeligt mere ind i 
 min gamle bil. Og benzin er ikke just kendt for at smøre ...
 
 På den anden side er det en moderat blanding af benzin der har været til 
 stede i dieselolien, forudsat du fuldtankede med de 15 liter ... eller hvor 
 meget brændstof var der i tanken i alt da du tankede skråstreg  havde 
 tanket?
 
 -- 
 Per
 Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm 
 fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Torben Brøndum (04-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben Brøndum | 
  Dato :  04-09-08 11:58 |  
  |  
 
            "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
 >> [snip det hele]
 >>
 >> Bilen står som sagt på (Skoda) værksted. Værkføren siger, at såfremt 
 >> fejlen er, at der er kommet benzin i dielsetanken, så tømmes den, der 
 >> skiftes dieselfilter samt rør gennemblæses. Pris ca. 1500-2000 (sæder 
 >> tages ud og der åbnes et dæksel ned i tanken). Han har ikke oplevet, at 
 >> det var nødvednigt at skifte dyser, pumpe m.v. Og som han tilføjer. ja så 
 >> vil dne gå i stå efter ca. 500 m, da den jo ikke kan køre på bensin.
 >
 > Hvor stort tryk er der i dine dyser - 1700-2000 Bar - betydeligt mere ind 
 > i min gamle bil. Og benzin er ikke just kendt for at smøre ...
 >
 > På den anden side er det en moderat blanding af benzin der har været til 
 > stede i dieselolien, forudsat du fuldtankede med de 15 liter ... eller 
 > hvor meget brændstof var der i tanken i alt da du tankede skråstreg  havde 
 > tanket?
 jeg vil skyde på, at der var 5-7 ltr diesel tilbage + det der måtte være 
 selv måler viser 0 ltr. Der blev vist fyldt ca 15 lrt bensin på......men vi 
 er jo slet ikke sikker på, at dre kommet bensin på (kan/må vær anden vej i 
 givet fald).....det vil vise sig når værksted ser efter   .
 Torben Brøndum 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Per Henneberg Kriste~ (04-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ | 
  Dato :  04-09-08 13:36 |  
  |   
            
"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i meddelelsen 
 news:48bfbf35$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > jeg vil skyde på, at der var 5-7 ltr diesel tilbage + det der måtte være 
 > selv måler viser 0 ltr. Der blev vist fyldt ca 15 lrt bensin på......men 
 > vi er jo slet ikke sikker på, at dre kommet bensin på (kan/må vær anden 
 > vej i givet fald).....det vil vise sig når værksted ser efter   .
 Naturligvis er der hældt benzin på.
 Jeg var da ikke så dum - da jeg havde hældt benzin på min dieselbil - at jeg 
 troede at der kunne være andre grunde til at bilen gik i stå ... bare lige 
 så´en. Det var jo en VW! :)
 Godt nok kikkede jeg på kvitteringen en gang, men det var da bare for at se 
 om det var rigtigt :)
 Det tog i øvrigt maks et par timer på et værksted i Tyskland i en weekend 
 ..... hvor lang tid har du ventet? ;)
 -- 
 Per
 Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm 
 fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (04-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  04-09-08 05:13 |  
  |  
 
            On Sep 4, 12:57 pm, Torben Brøndum <t...@Xhenning-poulsenX.dk> wrote:
 > "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
 >
 >
 >
 >
 >
 > >> [snip det hele]
 >
 > >> Bilen står som sagt på (Skoda) værksted. Værkføren siger, at såfremt
 > >> fejlen er, at der er kommet benzin i dielsetanken, så tømmes den, der
 > >> skiftes dieselfilter samt rør gennemblæses. Pris ca. 1500-2000 (sæder
 > >> tages ud og der åbnes et dæksel ned i tanken). Han har ikke oplevet, at
 > >> det var nødvednigt at skifte dyser, pumpe m.v. Og som han tilføjer.. ja så
 > >> vil dne gå i stå efter ca. 500 m, da den jo ikke kan køre på bensin.
 >
 > > Hvor stort tryk er der i dine dyser - 1700-2000 Bar - betydeligt mere ind
 > > i min gamle bil. Og benzin er ikke just kendt for at smøre ...
 >
 > > På den anden side er det en moderat blanding af benzin der har været til
 > > stede i dieselolien, forudsat du fuldtankede med de 15 liter ... eller
 > > hvor meget brændstof var der i tanken i alt da du tankede skråstreg  havde
 > > tanket?
 >
 > jeg vil skyde på, at der var 5-7 ltr diesel tilbage + det der måtte være
 > selv måler viser 0 ltr. Der blev vist fyldt ca 15 lrt bensin på......men vi
 > er jo slet ikke sikker på, at dre kommet bensin på (kan/må vær anden vej i
 > givet fald).....det vil vise sig når værksted ser efter   .
 Hvad siger kvitteringen ?
 --
 Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
 Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Torben Brøndum (04-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben Brøndum | 
  Dato :  04-09-08 13:10 |  
  |  
 
            "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i
 *Hvad siger kvitteringen ?
 Har vi ikke....printer virkede ikke   
Torben Brøndum
 --
 Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
 Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           jens.brauer.rasmusse~ (08-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : jens.brauer.rasmusse~ | 
  Dato :  08-09-08 02:49 |  
  |   
            On 4 Sep., 14:35, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
 wrote:
 >
 > Naturligvis er der hældt benzin på.
 >
 > Jeg var da ikke så dum - da jeg havde hældt benzin på min dieselbil - at jeg
 > troede at der kunne være andre grunde til at bilen gik i stå ... bare lige
 > så´en. Det var jo en VW! :)
 >
 > Godt nok kikkede jeg på kvitteringen en gang, men det var da bare for at se
 > om det var rigtigt :)
 >
 > Det tog i øvrigt maks et par timer på et værksted i Tyskland i en weekend
 > .... hvor lang tid har du ventet? ;)
 >
 > --
 > Per
 > Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
 > fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte
 
 Ja jeg vil mene benzin på en diesel kan koste en ny motor i værst fald
 - alene fordi en dieselmotor har en højere komprimering af
 brændstoffet - dvs at benzin bliver bragt meget tæt på punktet hvor
 det selvantæder og stempelet er vel og mærke stadig ved at trykke det
 sammen .... så det kan koste dyrt at lave den fejl
 
 at gøre det omvendt dvs diesel på benzinmotor koster "bare" et
 værkstedsbesøg - skete for en kammerat i sommer på mc - han betalte ca
 200 euro til et værksted for rens af karburatorene og tank så var den
 kawasaki god igen.
 
 --
 
 Jens B Rasmussen
 CBR1000F dcbs
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mikker (08-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mikker | 
  Dato :  08-09-08 10:22 |  
  |   
            I dagens verden skal man nok mere frygte at højtrykspumpen sætter sig når 
 der kommer benzin i den...1500-2000 bars pumpe uden smøring...det er nok ikk 
 så godt ;)
 
 Hygge
 
 Mikker
 
 <jens.brauer.rasmussen@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:87e42a84-897b-4900-93bf-7b79b83a8e38@l64g2000hse.googlegroups.com...
 On 4 Sep., 14:35, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
 wrote:
 >
 > Naturligvis er der hældt benzin på.
 >
 > Jeg var da ikke så dum - da jeg havde hældt benzin på min dieselbil - at 
 > jeg
 > troede at der kunne være andre grunde til at bilen gik i stå ... bare lige
 > så´en. Det var jo en VW! :)
 >
 > Godt nok kikkede jeg på kvitteringen en gang, men det var da bare for at 
 > se
 > om det var rigtigt :)
 >
 > Det tog i øvrigt maks et par timer på et værksted i Tyskland i en weekend
 > .... hvor lang tid har du ventet? ;)
 >
 > --
 > Per
 > Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
 > fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte
 
 Ja jeg vil mene benzin på en diesel kan koste en ny motor i værst fald
 - alene fordi en dieselmotor har en højere komprimering af
 brændstoffet - dvs at benzin bliver bragt meget tæt på punktet hvor
 det selvantæder og stempelet er vel og mærke stadig ved at trykke det
 sammen .... så det kan koste dyrt at lave den fejl
 
 at gøre det omvendt dvs diesel på benzinmotor koster "bare" et
 værkstedsbesøg - skete for en kammerat i sommer på mc - han betalte ca
 200 euro til et værksted for rens af karburatorene og tank så var den
 kawasaki god igen.
 
 --
 
 Jens B Rasmussen
 CBR1000F dcbs 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Henneberg Kriste~ (08-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ | 
  Dato :  08-09-08 11:19 |  
  |   
            
 "Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i meddelelsen 
 news:48bee84b$0$3084$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Hej derude,
 
 > Vi er blevet i tvivl om der blev tanket blyfri - bilen stoppede brat efter 
 > ca. 2 km......kunne så starte yderst kortvarigt og gik så ud brat igen. 
 > Holder på værksted....så vi ved ikke om ovennævnte er problemet.
 
 Nå - nu har du holdt på værksted længe nok ;)
 Hvad var problemet så?
 
 -- 
 Per
 Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm 
 fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |