Problemer med IBM EXP3000 storage
Fra : Kjeld

Dato : 20-08-08 12:40

Jeg har en RHEL4 på en IBM x-Series server hvorpå der er tilsluttet en
EXP3000 boks. Hvilket software skal jeg bruge til at se RAID og diskstatus i
Linux? Normalt anvender jeg ServeRAID men det fungere ikke til EXP3000.

I min ferie døde RAID'et (RAID5) og blev slukket. Nu kan jeg ikke se hvilke
diske der meldte fejl (det gør de allesammen) og den elendige WebBIOS
skriver bare "unconf bad" på alle diske. Jeg antager, at hvis jeg vælger
"make unconf good", at den så bare sletter konfigurationen på den disk? Jeg
har heller ingen virtual disks i WebBIOS.

Nogen gode råd?

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 20-08-08 12:51

Kjeld wrote:
> [...]
> Linux? Normalt anvender jeg ServeRAID men det fungere ikke til EXP3000.

Hvad er kassen forbundet til i din server?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Kjeld

Dato : 20-08-08 13:44

> Hvad er kassen forbundet til i din server?

En MegaRAID SAS 8480E controller i.flg. WebBIOS (firmware 1.03.20-0400).
Serveren er en x3550.

Der sidder kun SATA diske i EXP3000 pga. det blot er backup men det burde
vel være sagen uvedkomne.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-08-08 14:30