Apache log anayzer
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 19-08-08 19:36

Hvad kan I anbefale til at analysere en apache log fil med ? Jeg bruger
pt webalizer, men får ikke lige det ud jeg ønsker. Nogle af de ting jeg
kunne ønske mig er:

- "oversætte" kendte IP adresse til et navn - f.eks. 192.168.1.10 -
"Hjemmecomputer"
- Se hvorlænge en IP er aktiv - fra første indgang til sidste
- se hvilke links (specielt fotos i et gallery) som der klikkes på (ved
godt galleriet burde have den funktion - men det har den ikke endnu).
- enkel at sætte op - f.eks.
../apache_log_Analyser /var/log/http/apache.log > out.html
- freeware

Google giver alt for mange muligheder, så jeg vil gerne høre hvis I lige
har forslag til en som kan løse opgaven.

Jørn

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 19-08-08 19:43

On Tue, 19 Aug 2008 20:35:37 +0200, Jørn wrote:

> Hvad kan I anbefale til at analysere en apache log fil med ?

Jeg tror ikke den lever op til alle dine ønsker, men jeg synes Visitors
er helt ok. Den kan lave en graphviz-graf over de mest almindelige
"veje" igennem websitet, udover en lang side med forskellig statistik.

http://www.hping.org/visitors/
http://packages.debian.org/search?keywords=visitors

Mvh.

Adam

--
"Angels can fly because they take themselves lightly." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 19-08-08 20:54

Adam Sjøgren wrote:

> [...]
> er helt ok. Den kan lave en graphviz-graf over de mest almindelige
> "veje" igennem websitet, udover en lang side med forskellig statistik.

Den er ihvertefald let at bruge - og med de rette grep af logfilen inden
man kalder programmet får man en mere præcist analyse.

Jørn

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-08-08 20:21