Net-upgrade til Ubuntu 8.04 dør helt (Adva~
Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 12-08-08 13:25

Det var desværre for nemt til at det kunne være sandt:

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-source-2.6.22/+bug/249340

Vent lidt med at følge den ellers fine vejledning:

https://help.ubuntu.com/community/UpgradeNotes

Kort udgave: Opgraderingen dør på "localedef" som bruger 100% CPU uden at
stoppe. Når opgraderingen så forsøger at lave en recovery, så dør den igen
på localedef !

Mvh. NKJensen

Fra : Pete C.H

Dato : 13-08-08 08:30

Niels Kristian Jensen wrote:
> [...]
> stoppe. Når opgraderingen så forsøger at lave en recovery, så dør den igen

Gammel gammel velkendt fejl. Der er dog metoder udenom det.
Eneste jeg ikke forstår er dog hvorfor der ikke er fundet en perm.
løsning i stedet for at boote op i en gammel kernel eller bruge killall
en masse gange.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-08-08 11:18

Pete C.H skrev den 13-08-2008 09:29:

> [...]
> Eneste jeg ikke forstår er dog hvorfor der ikke er fundet en perm.
> løsning i stedet for at boote op i en gammel kernel eller bruge killall

De skal vel lige have fundet ud af HVAD fejlen er og hvordan den fikses?

Det tager vist sin tid....

(Havde nu været meget rart hvis kernen havde været rullet en tak tilbage
da det blev opdaget)

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 13-08-08 19:30

"Pete C.H" <nospam@please.dk> wrote in

> Gammel gammel velkendt fejl. Der er dog metoder udenom det.

Jeg kunne ikke redde min server via SSH, det endte med en køretur og en
ominstallation.

Så jeg kunne da godt tænke mig at høre lidt om "metoderne udenom".

Mvh. NKJensen