Nagios Scheduling Quene
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 08-08-08 11:14

Hej Ng

Jeg har på en eller anden måde, fået en del af mine hosts som nagios skal
checke div ting på, til at stå som om at nagios først skal kører det næste
check af de hosts d. 26/11-2008 ... Og der er jo noget tid til, er der nogen
der ved hvordan man kan tømme denne kø og starte forfra?

Jeg kan altid sidde og slette de scheduled checks via webinterfacet, men det
er et par hundrede checks, så det kommer til at ta alt for lang tid... og
jeg er lidt doven anlagt

Synes ik google hjalp ret meget...

Håber der er nogen der kan hjælpe lidt...

Mvh Jacob

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-08-08 11:33

Jacob d'Andrade wrote:
> [...]
> check af de hosts d. 26/11-2008 ... Og der er jo noget tid til, er der nogen
> der ved hvordan man kan tømme denne kø og starte forfra?

Du kan da bare schedule et nyt check.. Hvis du ikke ændre tid og dato,
så bliver det sat til et tidspunkt inden for de næste 5 minutter.

- Chano Andersen

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 10-08-08 17:38

"Chano Andersen" <usenet@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan da bare schedule et nyt check.. Hvis du ikke ændre tid og dato, så
> bliver det sat til et tidspunkt inden for de næste 5 minutter.

Ja, men som tidligere nævnt, så er det et par hundrede hosts/services... så
det kommer til at tage laaang tid... hvis man nu bare kunne slette en fil
eller noget, ville det jo være en del lettere...

Jacob

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-08-08 18:47

Jacob d'Andrade wrote:
> Ja, men som tidligere nævnt, så er det et par hundrede hosts/services... så
> det kommer til at tage laaang tid... hvis man nu bare kunne slette en fil
> eller noget, ville det jo være en del lettere...

Hmm.. Jeg læste det som en enkelt host...

Anyway, jeg ved ikke hvordan det vil påvirke Nagios generelt, men du kan
vel slette status.log og status.sav, som findes i /var/nagios (I hvert
fald på mit system) så vil jeg tro den har glemt status informationen.
Du kan eventuelt også bare rette linien med next_check= til noget mere
fornuftigt. Det burde kunne scriptes.

- Chano Andersen

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 11-08-08 07:47

> [...]
> fald på mit system) så vil jeg tro den har glemt status informationen. Du
> kan eventuelt også bare rette linien med next_check= til noget mere

super, det var lige sådan noget jeg ledte efter ... tusind tak for
hjælpen.

Mvh Jacob