automatisk afsendelse af txt filer fra cro~
Fra : Ukendt

Dato : 06-08-08 13:10

Hej

Jeg er ved at sætte en Debian 4 boks op og skal have nogle cronjobs kørende,
hvor selve jobbet lavet en lokal txt fil, som gerne skulle afsendes via
email, når jobbet afslutter. Finder der nogen application som kan "gribe"
denne txt fil og afsende den via email?

Mvh
Robert Vilhelmsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-08 14:15

"Robert Vilhelmsen" <robert[at]rovi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> afsendes via email, når jobbet afslutter. Finder der nogen application som
> kan "gribe" denne txt fil og afsende den via email?

Jeg fandt det selv. Jeg bruger selvfølgelig mail.

Robert

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-08-08 17:27

Robert Vilhelmsen skrev den 06-08-2008 14:09:
> [...]
> hvor selve jobbet lavet en lokal txt fil, som gerne skulle afsendes via
> email, når jobbet afslutter. Finder der nogen application som kan "gribe"

Du laver et lille shell-script som kører programmet og afslutter med at
cat'e filen hvis den findes. cron sender så uddata til den bruger der
kørte jobbet, og du kan så rette i postprogrammet hvis det skal et andet
sted hen fx.