MS Windows
briani 27239
Brugerkonti XP Pro
Fra : JSH [9800]

Dato : 16-09-08 21:18

Hej
På en pc med Win XP Pro er kontoen usynlig når jeg forsøger at tilgå den via
velkomstsiden. Der er ingen konti - blank.
Når jeg så starter pc-en og får vist kontoen alm. kan jeg godt se den.

Jeg har så forsøgt at gå i kontrolpanel->Brugerkonti, men får så dette
billede:
http://stenbak.dk/bk.JPG

Hvordan får jeg igen rettet til så kontoen bliver synlig eller blot så jeg
kan slette kontoen og oprette en anden?

Fra : Ole C

Dato : 16-09-08 23:04

JSH [9800] skrev blandt andet:

> [...]
>
> Hvordan får jeg igen rettet til så kontoen bliver synlig eller blot
> så jeg kan slette kontoen og oprette en anden?

Umiddelbart ville jeg tro at "sfc /scannow" ville hjælpe:
http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html
Ellers er der nok ingen vej uden om en reparation:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

--
vh
Ole C

Fra : jama

Dato : 16-09-08 23:35

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://stenbak.dk/bk.JPG
>
> Hvordan får jeg igen rettet til så kontoen bliver synlig eller blot så jeg

Jeg vile prøve F8 og vælge sidst Computeren/systemet virkede.
Så er der måske en mugelig for du får PCen tilbage, hvor den var OK.?
Mvh.Jama

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 17-09-08 08:22

JSH [9800] brought next idea :
> [...]
> http://stenbak.dk/bk.JPG
>
> Hvordan får jeg igen rettet til så kontoen bliver synlig eller blot så jeg

Se om denne kan bruges:
http://support.microsoft.com/kb/811151/da

Ellers, hvis du ikke skal bruge nogen data/dokumenter fra den
pågældende konto, kan du slette selve profilen uden at slette kontoen.
XP vil så oprette en ny profil med standard data første gang der logges
på.

Højreklik på Denne Computer og vælg Egenskaber, vælg fanebladet
Avanceret. Klik Indstillinger ud for Brugerprofiler. I listen over
brugerprofiler kan du slette den pågældende konto. Dette vil slette
mappen af samme navn under C:\Documents and Settings.

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606