MS Windows
briani 27239
MediaPlayer 11 og MP3 på netværksdisk
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-09-08 16:24

Jeg har en del musik liggende på en ekstern harddisk koblet til
min router. Harddisken kan fint ses og tilgås af Windows (Vista),
men af en eller anden sær grund, så kan Media Player 11 ikke finde
musikken, når jeg beder den om at overvåge netværksdisken. Lader
jeg den derimod søge på en intern disk, hvor der ligger en kopi af
samlingen, tilføjer den alle numrene.

Har I en idé om, hvorfor det ikke virker med en netværksdisk?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-09-08 23:45

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> samlingen, tilføjer den alle numrene.
>
> Har I en idé om, hvorfor det ikke virker med en netværksdisk?

Jeg kan ikke love at dette vil virke, det er bare en idé jeg har:

1. Gå ind på dit netværksdrev.
2. Find frem til den mappe hvor du har dit musik til at ligge.
3. Højreklik på mappen og vælg 'Opret forbindelse til et netværksdrev...'
4. Vælg drevbogstav eller lad den stå til standard 'Z:'
5. Tryk 'Udfør'

Nu skulle du gerne have direkte adgang til drevet gennem 'Computer'
Drevet vil også være at finde i WMP 11's menu.
WMP _burde_ nu kunne overvåge mappen til fremtidig brug, men som sagt ingen
garanti for at det virker.

Mvh
Benjamin

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-09-08 08:15

Laziter [9440] skrev:

> 3. Højreklik på mappen og vælg 'Opret forbindelse til et
> netværksdrev...'

Jeg glemte at nævne, at jeg allerede har mappet sharet som et
netværksdrev, men det hjælper ikke noget at pejle MP hen på det
drev heller. Den kan kun finde ud af det, når det er en intern
disk og sikkert også hvis det drejer sig om en ekstern disk koblet
til USB eller FW, men det har jeg ikke prøvet af. Netværksdiske
er lukket land.

MP 11 på min WinXP MCE 2005 SP3-partition har ingen problemer med
at oprette et bibliotek ud fra selvsamme netværksdrev. Det er bare
sært, når Vista ingen problemer har med at tilgå sharet, hvis man
forsøger alle andre steder fra end fra MP 11, og jeg kan også
afspille numre fra sharet i MP. Det er bare ikke muligt at oprette
et bibliotek.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 16-09-08 11:42

> [...]
> forsøger alle andre steder fra end fra MP 11, og jeg kan også
> afspille numre fra sharet i MP. Det er bare ikke muligt at oprette

Kom til at tænke på om du har sat Mediedeling til på din Vistamaskine?
Det kunne måske gøre udfaldet da det både dækker over hvad andre maskiner
kan se på din maskine og hvad du kan se på andre maskiner.

Mvh
Benjamin

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-09-08 12:01

Laziter [9440] skrev:

> [...]
> Vistamaskine? Det kunne måske gøre udfaldet da det både dækker
> over hvad andre maskiner kan se på din maskine og hvad du kan se

Jeg sad faktisk og rodede med det i aftes, men forstod det sådan,
at det kun havde noget at gøre med de tilfælde, hvor man ønsker at
dele medieindhold på ens Vista-maskine med andre enheder, så jeg
opgav til sidst at finde ud af, hvordan jeg skulle slå det til.
Måske skulle jeg prøve at slå det til...

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-09-08 20:52

Laziter [9440] skrev:

> [...]
> Vistamaskine? Det kunne måske gøre udfaldet da det både dækker
> over hvad andre maskiner kan se på din maskine og hvad du kan se

Det hjalp desværre ikke at slå det til heller. Meeeget mystisk.

--
Hilsen
Madsen