MS Windows
briani 27239
Vista (32) vil ikke starte helt op
Fra : Benny

Dato : 12-09-08 21:25

Hej.
Jeg har problemer med Vista (32). Det vil ikke starte helt op. Når de grønne
prikker køre, så sker der ikke mere. de grønne prikker ruller bare videre.
computeren bliver ikke køreklar.

Hvis jeg slukker med startknappen, så starter den en sort skærm med tekst i
denne retning.
Start windows reperation ( anbefales) og når jeg vælger denne funktion, så
sker der intet. Det andet valg, jeg har dette sted er at starte op normalt.
det kan den jo ikke.

Er der nogen, som har en ide om hvad der er galt?
Benny

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-09-08 21:46

In news:48cac755$0$5949$9f626990@news.telelet.dk,
Benny <benny@fjerndetteord.vedfortet.dk> typed:
> [...]
> starte op normalt. det kan den jo ikke.
>
> Er der nogen, som har en ide om hvad der er galt?

Står der ikke også noget om at du kan starte op i fejlsikret tilstand, for
så kan du lave en systemgendannelse. Det gjorde jeg da Bullguard blokerede
for opstart på min Vista, og så kunne jeg starte op efter gendannelsen.
Denne taktik gik så kun nogle få gange, så ville den heller ikke starte op i
fejlsikret tilstand indtil jeg fik det råd at slette Bullguard, og det
virkede perfekt. Der har ikke været problemer siden.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Benny

Dato : 12-09-08 22:03

Jeg kan kun opstarte på de 2 måder, som jeg har beskrevet. Hvis jeg
"genstarter og bruger F8, så kan jeg godt få "fejlsikret tilstand" frem.
Benny

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-09-08 22:08

In news:48cad040$0$5964$9f626990@news.telelet.dk,
Benny <benny@fjerndetteord.vedfortet.dk> typed:
> Jeg kan kun opstarte på de 2 måder, som jeg har beskrevet. Hvis jeg
> "genstarter og bruger F8, så kan jeg godt få "fejlsikret tilstand"
> frem. Benny

Jeg fik så ikke den meddelelse om rep. af Windows. Jeg ville dog alligevel
prøve at køre en systemgendannelse hvis det var mig. Det hjalp i mit
tilfælde.

Fra : Anders

Dato : 13-09-08 07:08

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg fik så ikke den meddelelse om rep. af Windows. Jeg ville dog alligevel
> prøve at køre en systemgendannelse hvis det var mig. Det hjalp i mit

Genindstaller Vista igen, der er med stor sansynlighed problemer med en el.
flere drivere.