MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Denne Tirsdags opdateringer ??
Fra : JBJ

Dato : 12-09-08 09:42

Hejsa, der skete et eller andet igår da jeg opdaterede Vista på en Medion
Akoya 96630. Den starter op i Vista men reagerer ikke på noget når man
flytter musen rundt dette varer 50 min. hvorefter man kan arbejde med den.
Men det er det samme ved genstart.

Det er et hundrede at det er en f...uped MS opdatering der gør det, men
hvilken og er der andre der har været ude for samme problem?

JBJ

Fra : JBJ

Dato : 12-09-08 13:10

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det er et hundrede at det er en f...uped MS opdatering der gør det, men
> hvilken og er der andre der har været ude for samme problem?

Nå, men det viste sig jo at ejermanden ikke havde opdateret den siden den
blev købt, han kan ikke gøre for at han ikke aner ret meget om computere og
windows. Lige nu står den og installerer sp1. Det der gjorde at den ikke
ville ret mege efter opstart, var at opdateringerne ramte sammen med
Bullguard, som stadig af en eller anden åndsvag grund blokerer for sp1,
selvom BG har lovet at fixe dette i nyere versioner.

JBJ

Fra : jama

Dato : 12-09-08 13:22

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bullguard, som stadig af en eller anden åndsvag grund blokerer for sp1,
> selvom BG har lovet at fixe dette i nyere versioner.

Smid dog service pakke 3 på, så er det klaret
jama

Fra : JBJ

Dato : 12-09-08 13:34

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i meddelelsen

> "JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i en meddelelse

> Smid dog service pakke 3 på, så er det klaret
> jama

eeeh, jama:) Det er Vista:) Det er en Medion Akoya 96630 født med Vista.
Ideen med den her model var at det skulle være idiot sikret(ejermandens
egne ord):) Og Medion har sagt at de ikke vil yde support på XP, selvom der
følger drivere med så man selv kan inst. XP hvis man vil.

JBJ

Fra : jama

Dato : 13-09-08 10:08

> [...]
> egne ord):) Og Medion har sagt at de ikke vil yde support på XP, selvom
> der følger drivere med så man selv kan inst. XP hvis man vil.

Undskyld det skulle selvfølgelig være sp1når du har Vista, der svare til sp3
i XP. Hvorfor ikke smide Bullguard ud når den har problemmer med sp1, og
sæt AVG ind når sp1 er installeret.
jama

Fra : JBJ

Dato : 14-09-08 03:16

> [...]
> sp3 i XP. Hvorfor ikke smide Bullguard ud når den har problemmer med
> sp1, og sæt AVG ind når sp1 er installeret.

Tja, normalt bruger jeg selv AVG 8, men den har til gengæld den ulempe at
man somme tider er nødt til at ominstallere den fordi der er gået ged i en
opdatering - hvid den er rød med et udråbstegn nede ved uret - samt at man
ikke kan komme ind i advancerede indstillinger da der kommer en fejl.

Dette kan ejermanden ikke finde ud af, så det skulle være så simpelt som
muligt og der skulle være support(ikke mig:), ellers ringer han meget tit),
og nu kom den Medion model jo med Bullguard installeret i prøveversion. Så
Medion må jo have ment at den virkede(ellers må man da godt nok kalde det
en tanketorsk).

Men med BG 8 istedet for den medfølgende 7.3 og alle opdateringer op til
dags dato installeret ser det faktisk ud til at den virker nu -7, 9,13:)

Jeg finder dog stadig lettere ireterende at den skal være så længe om at
skanne ved opstart, det gør AVG jo ikke og den virker faktisk lige så
godt - bortset fra den ikke har spamfilter.
Men som sagt skal det være så simpelt som muligt, indtil han er parat til
at prøve lidt mere selv.

JBJ

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-09-08 11:06

JBJ skrev:

> [...]
> opdatering - hvid den er rød med et udråbstegn nede ved uret - samt at man
> ikke kan komme ind i advancerede indstillinger da der kommer en fejl.

Sært, det har jeg aldrig oplevet.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : JBJ

Dato : 15-09-08 11:10

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Sært, det har jeg aldrig oplevet.
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen
> http://www.modelbaneteknik.dk/

Næh det er da ikke sært, at du ikke har oplevet det betyder jo ikke at det
ikke kan ske:)

Jeg har oplevet det på flere forskelige maskiner og hos mange andre
mennesker:)

Men henter man så den sidste nye version og afinstallerer den gamle(det er
nemlig ikke nok at reparere den), og derefter installerer den nye så er der
intet problem - lige indtil det sker igen:)

JBJ

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 15-09-08 16:47

> [...]
> gamle(det er nemlig ikke nok at reparere den), og derefter installerer
> den nye så er der intet problem - lige indtil det sker igen:)

Dette har jeg også oplevet med AVG 8, men kun når der har været benyttet
dvale, AVG 8 opdaterer heller ikke næste scan hvis PC'en kun er i dvale
hvorimod alt virker hvis PC slukkes
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : JBJ

Dato : 15-09-08 18:39

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i meddelelsen
> [...]
> Dette har jeg også oplevet med AVG 8, men kun når der har været benyttet
> dvale, AVG 8 opdaterer heller ikke næste scan hvis PC'en kun er i dvale

Det kan du sætte den op til, under Tools->Advanced
settings->Schedules->Virus database update schedule: Sæt hak i "Run update
again as soon as the internet connection is available".

Det samme gøres i "Program update schedule".

Så går du ned til "Update" i venstre side, og sætter prik i "Update
immediately" og fjern hakket ved "Use DNS update".

Så skulle du ikke have det problem igen.

Men det er ikke det der sker for mit eller andres vedkommende, der er der
reelt tale om en programfejl:(

JBJ

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 15-09-08 20:35

> [...]
>
> Så skulle du ikke have det problem igen.
>
> Men det er ikke det der sker for mit eller andres vedkommende, der er

Så har jeg lige prøvet at ændre nogle krydser, så må vi se
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-09-08 13:35

"jama" <nonspam@mail.com> skrev

> Smid dog service pakke 3 på, så er det klaret

SP3 til Vista?

Fra : Henrik Laursen

Dato : 12-09-08 13:45

"jama" <nonspam@mail.com> wrote in

> "JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i en meddelelse

> Smid dog service pakke 3 på, så er det klaret
> jama

How ???
Det er en Vista maskine der laver unoder, ikke en XP maskine.
Det må du lige have overset.

--
Henrik Laursen

Fra : J

Dato : 12-09-08 13:51

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse
> "jama" <nonspam@mail.com> wrote in

> How ???
> Det er en Vista maskine der laver unoder, ikke en XP maskine.
> Det må du lige have overset.

Jama svarer på hvad som helst - når som helst.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 13-09-08 12:36

"J" <j@nospam.zz> wrote in

> "Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse

> Jama svarer på hvad som helst - når som helst.

Aha, så ved man det til fremtiden.

--
Henrik Laursen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-09-08 13:49

jama skrev:

>Smid dog service pakke 3 på, så er det klaret

ja der er nok færre problemer med vista, når engang det bliver muligt at
smide service pack 3 på den.
men der går nok 3 -5 år før den kommer.

Fra : J

Dato : 12-09-08 13:50

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> "JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i en meddelelse

> Smid dog service pakke 3 på, så er det klaret
> jama

Jamas svar er næsten lige så gode som selvsamme Jamas spørgsmål. Ha.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-09-08 16:33

"J" <j@nospam.zz> skrev :

>Jamas svar er næsten lige så gode som selvsamme Jamas spørgsmål. Ha.

Og din citatteknik er lige så elendig som Jamas.
--
Kerim

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-09-08 16:20

In news:48ca2b0f$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
JBJ <thunder@spoergmig.invalid> typed:
> [...]
>
> Det er et hundrede at det er en f...uped MS opdatering der gør det,
> men hvilken og er der andre der har været ude for samme problem?

Jeg har også en ny Medion Akoya MD8393 født med Vista og Bullguard. Den
begyndte også (som jeg har skrevet i en anden tråd) at "skabe sig" ved
opstart, og reagerede ikke på noget som helst. Synderen var Bullguard !
Medion support fortalte at der er en del problemer med Vista når Bullguard
er installeret, så han rådede mig til helt at fjerne Bullguard og installere
AVG i stedet for. Det hjalp med det samme, og jeg fik også automatisk
installeret de nye opdateringer i går, uden at der der skete noget, så jeg
tror at det er BG og ikke Microsoft der har skylden for dit problem.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats