MS Windows
briani 27239
sammenligne mapper ?
Fra : MFN

Dato : 11-09-08 18:49

Jeg har en backup-mappe på et drev med lad os sige 1000 filer.

Så har jeg en nyere mappe med de samme 1000 filer + 200 nyere filer.

Nu vil jeg gerne kopiere de 1200 filer over til backup-mappen, men så vil
windows spørge om den skal overskrive, og så må jeg jo vente (gaaab) på den
overskriver omkring 1000 filer. Fuldstændig spild af min tid.

Hvordan får jeg windows til at "sammenligne" de to mapper først og derefter
kun flytte de nye filer til backup-mappen ?

Den gamle gamle gamle dos-Norton Commander kunne den slags i en snæver
vending. Hvad kan anbefales i dag ?

/Michael

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-08 19:05

MFN wrote:
> [...]
> derefter kun flytte de nye filer til backup-mappen ?
>
> Den gamle gamle gamle dos-Norton Commander kunne den slags i en snæver

TotalCommander kan anbefales både dag og nat

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 13-09-08 09:42

Just skrev:

> TotalCommander kan anbefales både dag og nat

Hørt! Hørt! Verdens bedste filhåndteringsprogram, efter min mening.
Dog tager det noget tid at kopiere, mange og store filer, men det er til
at leve med, i min bog.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Anders

Dato : 11-09-08 19:03

Norton's Commander eksisterer skam stadigvæk, den hedder bare Total
Commander idag.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-09-08 21:58

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev

> Norton's Commander eksisterer skam stadigvæk, den hedder bare Total
> Commander idag.

Og den kan downloades gratis her:
http://www.totalcmd.dk/cms/main.php

Fra : Anders

Dato : 12-09-08 05:10

Har den allerede, i en fuld version !

Fra : Max

Dato : 11-09-08 19:10

Hej Michael

> Hvordan får jeg windows til at "sammenligne" de to mapper først og
> derefter kun flytte de nye filer til backup-mappen ?

Jeg vil gerne anbefale et lille dansk freeware program til opgaven,
nemlig Stones Kopikontrol, hent det her:

http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

--
Mvh Max

Fra : Lyhn

Dato : 12-09-08 03:12

MFN wrote:

> Hvordan får jeg windows til at "sammenligne" de to mapper først og
> derefter kun flytte de nye filer til backup-mappen ?

Mit bud - Synctoy som også er freeware:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c26efa36-98e0-4ee9-a7c5-98d0592d8c52&DisplayLang=en

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-09-08 10:50

Total Commander http://www.ghisler.com/

Fra : MFN

Dato : 12-09-08 22:23

Jeg takker for alle svarerne, og vil straks prøve dem alle.

/Michael

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-09-08 22:54

> "MFN" <mfnprivat@msn.com> skrev i meddelelsen

Jeg har Win Commander på min computer. Den har jeg haft i mange år. Kan den
ikke det samme som Norton Commander ?

Jeg mener at man kan downloade den flere steder, om ikke andet så en
prøveversion.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 13-09-08 00:37

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev

> Jeg har Win Commander på min computer. Den har jeg haft i mange år. Kan
> den ikke det samme som Norton Commander ?

Windows Commander er svjv efterfølgeren til Norton Commander.
Og Total Commander er så det nuværende navn på Windows Commander.
Navneskiftet skyldes et ønske om ikke at være uvenner med Microsoft.

> Jeg mener at man kan downloade den flere steder, om ikke andet så en
> prøveversion.

Jeps. Jævnfør link i mit forrige indlæg her i tråden.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-09-08 00:50

Philip Nunnegaard skrev:

>Windows Commander er svjv efterfølgeren til Norton Commander.

Sjovt nok blev version 3.00 af Windows Commander lavet før sidste version
af Norton commander til windows, men da kun omkring 3 år, sikkert fordi at
de 2 programmer ikke har noget med hinanden at gøre.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 13-09-08 02:24

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev

> Sjovt nok blev version 3.00 af Windows Commander lavet før sidste version
> af Norton commander til windows, men da kun omkring 3 år, sikkert fordi at
> de 2 programmer ikke har noget med hinanden at gøre.

Okidoki. Var lidt i tvivl om lige dét. Det var også derfor jeg tilføjede
"svjv".
Men overgangen fra Win Commander til Total Commander er god nok.