MS Windows
briani 27239
WinXP installations cd med SP3 på?
Fra : Peter Jensen

Dato : 10-09-08 17:50

Hvordan er det jeg laver en Windows XP installations CD (bootbar) med SP3
på? Jeg lavede een med SP2 og den kunne jeg ikke boote på. Jeg har lavet en
med SP3 på en anden måde og ville prøve den for første gang i dag, men den
kunne jeg heller ikke boote på. Det ligger ligesom i luften at jeg gør noget
galt...?

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-09-08 17:55

"Peter Jensen" <fup@snyd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den kunne jeg heller ikke boote på. Det ligger ligesom i luften at jeg gør

Jeg brugte i SP3 forsøget nLite uden held åbenbart.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 10-09-08 18:14

Peter Jensen wrote:
> "Peter Jensen" <fup@snyd.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg brugte i SP3 forsøget nLite uden held åbenbart.

Du glemte at trykke på knappen "Make Boot CD" inden du
lavede ISO'en.

--
Ejvind

Fra : John

Dato : 10-09-08 19:48

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du glemte at trykke på knappen "Make Boot CD" inden du
> lavede ISO'en.
>
> --
> Ejvind

Jeg ville blive meget glad hvis én af jer beskrev nøjagtig
hvordan sådan en laves, evt et link skrevet på dansk.
Hilsen John T.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-09-08 20:36

> Jeg ville blive meget glad hvis én af jer beskrev nøjagtig
> hvordan sådan en laves, evt et link skrevet på dansk.
> Hilsen John T.

Google er nu en god ting

http://www.google.dk/search?hl=da&q=lav+boot+cd+xp&meta=

Kig især efter "Slipstream" (det hedder det åbenbart også på dansk)

Jan

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 10-09-08 21:01

Jan Vestergaard skrev:

> Google er nu en god ting

> http://www.google.dk/search?hl=da&q=lav+boot+cd+xp&meta=

> Kig især efter "Slipstream" (det hedder det åbenbart også på dansk)

Nej det gør det ikke, gider du oversætte?

Asbjørn M. Nielsen

Fra : Rado

Dato : 10-09-08 21:01

Ja for Google...

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-09-08 20:47

"John" <Duer-ikke@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville blive meget glad hvis én af jer beskrev nøjagtig
> hvordan sådan en laves, evt et link skrevet på dansk.
> Hilsen John T.

Og så lige SP3 - men der er ikke forskel:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=slipstream+xp+sp3&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3Dlang_da

Jan

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 10-09-08 20:57

John wrote:
> Jeg ville blive meget glad hvis én af jer beskrev nøjagtig
> hvordan sådan en laves, evt et link skrevet på dansk.

Brug programmet Autostreamer, så bliver det ikke nemmere:
http://fileforum.betanews.com/detail/1092632287/1

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : John

Dato : 11-09-08 05:39

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse

> Brug programmet Autostreamer, så bliver det ikke nemmere:
> http://fileforum.betanews.com/detail/1092632287/1
>
> --
> Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
> My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
> To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Har hentet og åbnet Autostreamer og vil så gerne lave
en CD fra Pc,en med Sp3 som er installeret med de sidste update,
men hvad hedder filen (type) med Sp3 ?
Hilsen John T.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 11-09-08 08:23

John wrote:

> Har hentet og åbnet Autostreamer og vil så gerne lave
> en CD fra Pc,en med Sp3 som er installeret med de sidste update,
> men hvad hedder filen (type) med Sp3 ?

WindowsXP-KB936929-SP3-x86-DAN.exe

--
Ejvind

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 11-09-08 09:18

John wrote:
> Har hentet og åbnet Autostreamer og vil så gerne lave
> en CD fra Pc,en med Sp3 som er installeret med de sidste update,
> men hvad hedder filen (type) med Sp3 ?

Hvis du har opdateret til SP3 med Windows Update, så har du
formentlig ikke sådan en fil.
Men du kan selv hente den:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : John

Dato : 11-09-08 13:36

> Hvis du har opdateret til SP3 med Windows Update, så har du
> [...]

Nej, jeg havde ikke filen !
Jeg havde opdateret, og har nu hentet ovenstående
som nu ligger på skrivebordet.
Hvad gør jeg så ?
John T.

Fra : John

Dato : 11-09-08 13:50

> Nej, jeg havde ikke filen !
> Jeg havde opdateret, og har nu hentet ovenstående
> som nu ligger på skrivebordet.
> Hvad gør jeg så ?
> John T.

Tillægsspørgsmål:
Kan jeg så lave en skive med den opsætning jeg kører med nu ??
Venligst
John T.

Fra : jda

Dato : 13-09-08 08:07

Thu, 11 Sep 2008 14:50:28 +0200 wrote John in dk.edb.system.ms-windows:

> Tillægsspørgsmål:
> Kan jeg så lave en skive med den opsætning jeg kører med nu ??
> Venligst
> John T.

Måske ikke helt med dine nuværende opsætninger. Men du kan lave en hel del
tilpasninger. Prøv at se på http://unattended.msfn.org/unattended.xp/
Når du skal prøve det af, så i stedet for at brænde CD'er hele tiden, så
brug en virtuel maskine:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=04D26402-3199-48A3-AFA2-2DC0B40A73B6&displaylang=en
--
Jakob

Fra : John

Dato : 13-09-08 09:43

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilpasninger. Prøv at se på http://unattended.msfn.org/unattended.xp/
> Når du skal prøve det af, så i stedet for at brænde CD'er hele tiden, så
Pu-ha, nu er jeg ude hvor jeg ikke kan bunde
Jeg har tidligere taget kopi af disken (C:)
med programmet: Power Quest Image, men efter
jeg har isat en 500 GB ATA 2 disk virker det ikke mere.
Jeg kan godt lave image, men når jeg lægger PQI disken i,
så kan den ikke finde destinationen, altså ikke se min ATA2 disk.
Det skal lige siges at mit bundkort ikke understøtter ATA2 så
jeg har købt et kort, så måske er det derfor ???
Hilsen John T.

Fra : Anders

Dato : 13-09-08 09:49

> [...]
> Det skal lige siges at mit bundkort ikke understøtter ATA2 så
> jeg har købt et kort, så måske er det derfor ???

Hvad er ATA2 ?
Kunne måske være SATA2

Fra : John

Dato : 13-09-08 09:53

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "John" <Duer-ikke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er ATA2 ?
> Kunne måske være SATA2

Smiler højt !!
Ja, det er SATA2
John T.

Fra : jda

Dato : 13-09-08 12:28

Sat, 13 Sep 2008 10:42:39 +0200 wrote John in dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> Det skal lige siges at mit bundkort ikke understøtter ATA2 så
> jeg har købt et kort, så måske er det derfor ???

En virtuel maskine er til at lege med og prøve ting af. Det værste der kan
ske er, at man bliver nødt til at slette den og lave en ny. Lidt nemmere
end at smide sin pc ud af vinduet (selv om man sommetider har lyst) og købe
en ny.

Jeg kender ikke så meget til PQI, men hvis det er et medie til at boote på,
skal du huske at den skal have driverne til SATA disken. Kig efter
muligheder hvor du kan tilføje dem til mediet
--
Jakob

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 11-09-08 13:53

John wrote:
> Nej, jeg havde ikke filen !
> Jeg havde opdateret, og har nu hentet ovenstående
> som nu ligger på skrivebordet.
> Hvad gør jeg så ?

Starter AutoStreamer og følger dialogen.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : John

Dato : 11-09-08 14:19

> Starter AutoStreamer og følger dialogen.

Jeg har så 3 muligheder, hvilken anbefales ?
John T,

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 11-09-08 15:03

John wrote:
> Jeg har så 3 muligheder, hvilken anbefales ?

Den første.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : John

Dato : 11-09-08 18:02

> Den første.

Vender tilbage !!!!!!!!!!
John T.

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-09-08 15:39

> [...]
> den kunne jeg heller ikke boote på. Det ligger ligesom i luften at jeg gør

Det er lykkedes at lave en bootbar disk med XP Pro og SP3 med nLite. Det var
mig der havde dummet mig ved brændingen. Dog virker installatioen ikke. Når
Pc'en booter første gang for at fortsætte installationen popper en
fejlmeddelelse op meget kortvarigt og skriver vistnok "at det forsøges at
skrive til et medie som er blevet fjernet" hvorefter Pc'en booter igen og
det samme gentager sig. CD'en sidder i drevet under hele seancen.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Peter Jensen

Dato : 19-09-08 18:12

> [...]
> at skrive til et medie som er blevet fjernet" hvorefter Pc'en booter igen
> og det samme gentager sig. CD'en sidder i drevet under hele seancen.

Jeg har nu brugt Autostreamer og undladt at tage IE7 med i installationen så
nu har jeg en XP SP3 skive som virker! Tak for alle input.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen